Hoofdmenu

Oehoe, Eindhoven

Gestart door Jeroen Nagtegaal, november 30, 2006, 17:15:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

ArnoP

Hij zat er zeker al in 2005, ik dacht dat we hem toen voor het eerst gezien hebben.

Bram Rijksen

Citeerbengaalse oehoe dat was m. of zeg ik nu iets doms..
niet dom, maar die vogel is inmiddels weer terecht.

Een Oehoe op je rug..! Kijk maar uit dat de Televaag of Hart van Nederland hier geen lucht van krijgen..:
"Grootse uil ter wereld valt mensen aan in Eindhoven! In Eindhoven is gisteravond een man op het nippertje aan de dood ontsnapt toen deze werd aangevallen door een immens grote Oehoe-uil, die zich met vlijmscherpe klauwen op de nietsvermoedende voorbijganger stortte. Via welingelichte bronnen blijkt dat ook andere voorbijgangers inmiddels slachtoffer zijn geworden van deze agressieve vogel" bladiebladeibla..

Rein Genuït

heb de tiplijn al gebeld :D  
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

frankw

Citeer
Citeerbengaalse oehoe dat was m. of zeg ik nu iets doms..
niet dom, maar die vogel is inmiddels weer terecht.

Een Oehoe op je rug..! Kijk maar uit dat de Televaag of Hart van Nederland hier geen lucht van krijgen..:
"Grootse uil ter wereld valt mensen aan in Eindhoven! In Eindhoven is gisteravond een man op het nippertje aan de dood ontsnapt toen deze werd aangevallen door een immens grote Oehoe-uil, die zich met vlijmscherpe klauwen op de nietsvermoedende voorbijganger stortte. Via welingelichte bronnen blijkt dat ook andere voorbijgangers inmiddels slachtoffer zijn geworden van deze agressieve vogel" bladiebladeibla..
haha ja zo zijn ze... tuig is t!



maarre das beter voor de eigenaar dat ie weer terrecht is.

GejoWassink66

Hallo allemaal,

De oehoe van Eindhoven is bij ons bekend. Het is zeker een tam dier, gezien het feit dat hij bij een buurtbewoner op de arm wilde gaan ziten. Maar.... het is een oehoe die vrij rondvliegt en ook roept. Puur technisch gezien moet ik daar een broedcode aan koppelen voor Nederland. Deze vogel zou dan het 7de territorium in 2007 zijn.
Maar ja....iedereen voelt dat dat niet helemaal ok is natuurlijk. Toch blijft het mogelijk dat dit tamme beest een wilde partner aanlokt en dat ze in het bosgebied in de buurt een roofvogelnest in bezit nemen.

groet,

Gejo Wassink (werkgroep oehoebescherming i.o).

GejoWassink66

Overigens....... er ontsnappen de laatste tijd wel vaker oehoes. Wat wil je ook nu iedere flierefluiter die dat wil, zomaar een oehoe kan kopen. In Brabant is een dierenwinkel waar je een oehoe vindt tussen de cavia's. Voor een euro of 400 heb je hem thuis in een kooi compleet met citusformulier en ring....helemaal legaal. Misschien heeft die dierenwinkel ook wel ratten (voedsel voor de uil,elke dag 1) die vast heel duur zijn !!!
Kun je mooi de Harry Potter mee uithangen.....heel stoer.

Dus niet.....belachelijk dat dit allemaal kan. Maar goed....deze discussie hebben we al gevoerd in andere forums e.d. Maar het lucht altijd weer even op om te roepen hoe idioot het is dat Jan en alleman zomaar wilde vogels kunnen kopen.

Gejo Wassink

Jan Harteman

Citeerhoe idioot het is dat Jan en alleman zomaar wilde vogels kunnen kopen.
Voel ik me nu alweer aangesproken?  :rolleyes: [grapje]