Hoofdmenu

dood

Gestart door oostsouburg, oktober 02, 2008, 19:16:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

oostsouburg

Deze vlaamse gaai (?) is gespietst tussen twee takken, zou dat het werk zijn van een roofvogel die hem daar neergehangen heeft of zou het een ongelukje zijn? De kop is al behoorlijk aanevreten, luguber is het wel een beetje.

groet Chris

bobofoto

het is idd een Gaai.
De toedracht is niet echt duidelijk te zien. maar misschien dat andere er iets van kunnen maken. Eksters misschien?
met vriendelijke groet,
Boudewijn

dagverslagen op mijn  vogelblog via www.vogels.boboair.nl

oostsouburg

Tweede foto.

groet Chris

Wouter

Dit ziet er wel luguber uit! Zal inderdaad wel een ongelukje zijn van deze arme vlaamse gaai...
Wouter

wimtegels

Citeerhet is idd een Gaai.
De toedracht is niet echt duidelijk te zien. maar misschien dat andere er iets van kunnen maken. Eksters misschien?
Waarom denk je dat eksters iets met dit fenomeen te maken hebben?

Ik zie op de foto overigens niet duidelijk dat de gaai gespiest is. Hij hangt in een vork van takken.

Hij kan daar in zijn blijven hangen toen hij een natuurlijke dood stierf of op een andere manier overleden is.
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

Rikstar

heb zoiets ook een aantal jaren geleden gezien met een zwarte kraai. 1 poot vast in de vork van een tak. ook dood btw.
op ca. 8 meter hoog heeft de kraai er nog 2 maanden gehangen.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

wimtegels

Weet je iets over de doodsoorzaak van de kraai?
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels

oostsouburg

Citeer
Citeerhet is idd een Gaai.
De toedracht is niet echt duidelijk te zien. maar misschien dat andere er iets van kunnen maken. Eksters misschien?
Waarom denk je dat eksters iets met dit fenomeen te maken hebben?

Ik zie op de foto overigens niet duidelijk dat de gaai gespiest is. Hij hangt in een vork van takken.

Hij kan daar in zijn blijven hangen toen hij een natuurlijke dood stierf of op een andere manier overleden is.
Ik heb de verkeerde bewoording gebruikt, hij is inderdaad niet gespietst maar hangt in de vork van twee takken. Wel vind ik het vreemd dat de kop helemaal kaal geplukt is.

groet Chris

joostheeremans

Er heeft vorig jaar voor de hut in de Blauwe Kamer ook heel lang een aalscholver gebungeld. Was met zijn kop in zo'n vork blijven steken.  
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

frankw

Ik kwam een paar dagen geleden op Ameland een dode Zilvermeeuw tegen die klem zat met zn kop tussen 2 basaltblokken.. Ook wel een vrij vreemd gezicht.  Geen idee hoe die er zo vast kwam te zitten, misschien iets te fanatiek achter een krab aangegaan en vervolgens vast blijven zitten ofzo

Sjoerd v Wierst

Je ziet wel een dun takje tussen de veren vandaan komen. Misschien inderdaad een verkeerde berekening gemaakt tijdens het vliegen en erg ongelukkig terecht gekomen...
Sjoerd van Wierst,

Tussen de 12 en 25?
De natuur in?
Kom mee!! JNM

bobofoto

ik heb laatst eksters een duif aan zien vallen en deze bleven pikken op zijn kop omdat de kop kaal was dacht ik daar gelijk aan maar ik ben geen expert.
met vriendelijke groet,
Boudewijn

dagverslagen op mijn  vogelblog via www.vogels.boboair.nl

JanF

#12
Zo te zien lijkt deze Gaai zich vastgevlogen te hebben in die gaffel ( die V-vorm in de takken )
Met beide vleugels voor de gaffel ( er eigenlijk strak tegenaan ) ziet hij geen kans meer om op te stijgen. ( De vleugels zijn in de zin niet functioneel meer )
De poten hebben ook nergens meer houvast aan om zich uit deze penibele situatie te drukken.
De vogel heeft m.i. een zeer langdurige en pijnlijke doodsstrijd geleverd waarbij het enige nog wel effectief te bewegen lichaamsdeel ( de kop ) vele malen tegen de stam moet zijn geslagen.
Zeker weet je zoiets natuurlijk nooit, maar dit lijkt mij het meest aannemelijke scenario.
met vr. groeten
Jan van de Fliert

Rikstar

CiteerWeet je iets over de doodsoorzaak van de kraai?
doodsoorzak onbekend. vogel hing op 8 meter hoogte dus geen moeite gedaan om de vogel te onderzoeken.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

wimtegels

Citeer
CiteerWeet je iets over de doodsoorzaak van de kraai?
doodsoorzak onbekend. vogel hing op 8 meter hoogte dus geen moeite gedaan om de vogel te onderzoeken.
En die van de gaai blijft ook speculeren. Of hij moet alsnog uit de boom gehaald worden..................
Met vriendelijke groet,

Wim Tegels