(regen)wulpen 2e poging

Gestart door DuDe, juli 07, 2012, 08:30:18 AM

Vorige topic - Volgende topic

DuDe

Hieronder nogmaals mijn vraag aangezien ik nog geen reactie heb gekregen Misschien dat de foto gewoon geen uitsluitsel kan geven?

In de AWD gezien. Veel meer dan silhouetten zijn het niet. Grootte is altijd lastig in te schatten, maar ze leken kleiner dan de 'gewone' wulp. De snavel lijkt ook meer bij een regenwulp te horen. Ik heb helaas geen geluid gehoord. Zijn het regenwulpen of toch wulpen?
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

henkjanvdkolk

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk eerder aan wulpen doordat de snavels me nog vrij lang lijken.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

landloper

De snavel lijkt me wat aan de kleine kant. Gister vanuit ongeveer dezelfde hoek foto's van overvliegen wulpen gemaakt en die snavels lijken langer. Dus regenwulp sluit ik niet uit.

j de groot
j de groot

henkjanvdkolk

 8)
Citaat van: landloper op juli 15, 2012, 11:22:51 AM
De snavel lijkt me wat aan de kleine kant. Gister vanuit ongeveer dezelfde hoek foto's van overvliegen wulpen gemaakt en die snavels lijken langer. Dus regenwulp sluit ik niet uit.

j de groot

Die zien er zeker langer uit. Ik denk dat het niet met zekerheid te zeggen is. Je ziet ook niet goed hoe de vogels hun kop houden. Volgende keer hopen dat ze willen roepen :)!
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

DuDe

Dank jullie wel voor de moeite!
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)