azuurblauw juffertje

Gestart door oostsouburg, juli 04, 2012, 19:46:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

oostsouburg

Vanmorgen (4 juli 2012) fotografeerde ik dit azuurblauwe juffertje maar met de laatste foto ging het niet goed en vloog hij ineens weg.Toch wel een aardige blauwe streep geworden en het lijkt net of het een plat juffertje is. Eerst laat ik de goede zien en daarna de miskleun.
groet Chris (oost Souburg)

SlechtValk

leuke foto's, ik neem aan dat je ze ook invoert op waarneming.nl, al mag dit onderwerp volgens mij best wel onder het subforum "Libellen" geplaatst worden, in plaats van "praat maar raak" ;)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

oostsouburg

Citaat van: SlechtValk op juli 05, 2012, 00:13:15 AM
leuke foto's, ik neem aan dat je ze ook invoert op waarneming.nl, al mag dit onderwerp volgens mij best wel onder het subforum "Libellen" geplaatst worden, in plaats van "praat maar raak" ;)


Nee hoor ik was eigenlijk niet van plan om ze op waarneming te plaatsen omdat het eigenlijk niets bijzonders is, toch?


groetjes,
Chris

Tim Asbreuk

Ook niet bijzondere waarnemingen zijn het invoeren waard. Voor bijvoorbeeld verspreidingskaartjes, wellicht worden ze in de toekomst wel zeldzaam enz.
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk

Melchior van Tweel

Als niemand algemene soorten invoert, worden alle soorten zeldzaam (tenminste in de verspreidingsgegevens).
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

sjonnoh

Leuk azuurjuffertje! Zelf heb ik nog maar 1 vuurjuffertje in mijn achtertuin gehad, de rest moet nog komen (lantaarntjes willen niet echt naar ons toekomen terwijl ze toch bij ons achter in de sloot zitten  ;D )


Groeten vanuit Souburg.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

SlechtValk

Toen ik er recent achter kwam dat mijn lijst hele simpele dingen als sijs, matkop, goud- en zilverplevier en zwartkopmeeuw (en nog veel meer simpele soorten) miste ben ik gewoon zo veel mogelijk gaan invoeren wat ik zie... (met ObsMapp is dat natuurlijk ook wel heel makkelijk).

Waarneming.nl is (zoals andere ook al aangaven) ook leuk voor hele algemene soorten, om trends waar te nemen en dergelijke. Recent een soortgelijk punt met het opsturen van lijkjes naar Naturalis ze schijnen daar meer dan voldoende ijsvogeltjes te hebben (Want die zijn zo mooi enzo) maar een "tekort" aan hele simpele vogels.

Kortom, vul vooral ook de gewone soorten in ;) dat wil niet zeggen dat je dagelijks een melding moet doen maar toch op zn minst de eerste en laatste waarneming van het jaar en indien er zich wijzigingen in aantallen voordoen en eventueel periodiek (een soort van "ze zitten er nog").
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

sjonnoh

Citaat van: SlechtValk op juli 05, 2012, 16:44:53 PM
Toen ik er recent achter kwam dat mijn lijst hele simpele dingen als sijs, matkop, goud- en zilverplevier en zwartkopmeeuw miste ben ik gewoon zo veel mogelijk gaan invoeren wat ik zie...


Nou, doe mij maar een matkop in Zeeland.... ;D
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Henri van Dodeweerd

Doe mij maar een kerkuil in de achtertuin ;D
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

oostsouburg

Citaat van: sjonnoh op juli 05, 2012, 12:00:13 PM
Leuk azuurjuffertje! Zelf heb ik nog maar 1 vuurjuffertje in mijn achtertuin gehad, de rest moet nog komen (lantaarntjes willen niet echt naar ons toekomen terwijl ze toch bij ons achter in de sloot zitten  ;D )


Groeten vanuit Souburg.

[size=78%]Leuk een reactie vanuit Souburg waar ik ook woon. Een lantaarntje heb ik ook al gezien. [/size]

[size=78%]Groetjes Chris vanuit Oost Souburg[/size]

SlechtValk

Citaat van: sjonnoh op juli 05, 2012, 18:08:46 PM
Nou, doe mij maar een matkop in Zeeland.... ;D

Ja maar dan heb je het ook ergens over he... jullie hebben weer een grote geelpoot ruiter ;) hier in provincie utrecht moet matkop zonder heel veel probleem kunnen... (sterker nog ik heb hem ook al wel maar niet ingevoerd).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.