Mooie kever Maumere (Flores), Indonesië

Gestart door Mark27, juli 03, 2012, 08:00:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

Mark27

Deze kevers zaten op o.a. Bonen-planten op zeeniveau aand de Noordkust van Flores, Indonesië.
Weet iemand om welke soort het gaat?

Alvast bedankt.

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

beetlestitch

dicheros bicornis waarvan op flores de ssp. voorkomt florensis. deze soort komt op meerdere eilanden voor in die regio en dus met onderling kleine populatie verschillen welke weer apart benoemd zijn. groeten toon.
Toon Keukelaar

Mark27

Bedankt toon voor deze uitvoerige uitleg. Zijn er boeken of websites waar Kevers van Indonesie worden besproken?

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

beetlestitch

websites zullen er zeker wezen maar computer daar weet ik heel weinig van en zoek zelf daar ook nooit. boeken zijn er wel maar vaak hier een stukje en in een ander weer een andere familie of iets dergelijks. ik vezamel cetoniden uit die regio en heb daar wat literatuur over. vandaar dat ik wist waar te zoeken voor deze kevers.groeten toon.
Toon Keukelaar

Mark27

Oh OK, ik heb een hele lading foto's van kevers uit Indonesie (vooral Flores, daar heb ik 10 jaar gewoond en ga er nog geregeld heen) dus als je er iets van wilt hebben dan hoor ik het wel.

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens

beetlestitch

beste mark. ik hoef geen foto's van die kevers. ik vind het wel leuk dat je mij dit aan bied. misschien kan ik wel helpen om sommige van naam of genus te voorzien. mijn kennis is maar beperkt dus weet ik zeker niet alles. groeten toon.
Toon Keukelaar

Mark27

Ok is goed, dan kijk ik uit naar je determinaties als ik iets plaats!

Mark
Met vriendelijke groeten,

Mark Schellekens