Wat is dit? Of liever gezegt was dit?

Gestart door Danielle, juli 25, 2005, 18:20:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

Draak

ik zie nu de andere fotoos net, maar ben er nu van overtuigd dat het ook geen otter is, maar waarschijnelijk of een exoot of een steenmarter.

Grthnx Draak
Arjan (Draak) den Hertog

Danielle

Hi Draak,

Het is maar afwachten, ik weet het al helemaal niet meer. Een paar soorten heb ik ook uitgesloten, maar er blijft weinig over!

Het is bijna september nog even geduld (ja.... die word bij mij ook aardig op de proef gesteld) B)

Groetjes,
Danielle
Groetjes,
Danielle

laatvlieger

een gefokte amerikaanse nerts is veel waarschijnlijker dan fret
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Draak

volgens mij is het ook geen nerts gezien de vacht en de kleur.

Grthnx Draak
Arjan (Draak) den Hertog

tekenaar

Kwa kleur is de eerder gesuggereerde vosmangoest zo gek nog niet, alleen heeft die een langere en langer behaarde staart. Vosmangoesten worden in Nederland wel gehouden, zowel in enkele dierentuinen als door enkele particulieren, alleen zijn de aantallen heel klein (alles bij elkaar zou het me verbazen als er meer dan enkele tientallen in Nederland aanwezig zijn, waarschijnlijk veel minder) waardoor de kans om een ontsnapt dood exemplaar aan te treffen mimimaal is.  
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Freek Verkerk

Ik lees dat er in Belgie en Duitsland wel Amerikaanse Nertsen voorkomen en dat er in Nederland ook incidenteel wel eens een gevonden (aangereden) wordt. Misschien dat ze deze gewoon vrijgelaten hebben omdat zn kleur niet goed was. Er schijnt wel met die dieren gefokt te worden waarbij geprobeerd wordt de kleur te verbeteren. Dan zitten er natuurlijk ook wel eens wat missers tussen. Maar een ontsnapte of vrijgelaten Fret (die een beetje een verkeerde kleur) had kan ook natuurlijk.
het dode dier was niet meer in een gweldige staat. Misschien datzn staart was aangevreten en misschien was zn vacht wel verkleurd onder invloed van de zon of zn dood.
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Jan-Pieter

Het zal wel aan mij liggen maar al dat gegok op niets af terwijl over een paar dagen de experts uitspraak doen. Beetje zonde van je tijd.

MVG JP

Freek Verkerk

Niet alles hoeft nuttig te zijn.
De meest leuke dingen zijn juist niet nuttig.
Deze hele site is niet nuttig. Een beetje flauw ouwehoeren; heerlijk toch!

B)  
Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Dragonfly

Zou er inmiddels al meer nieuws zijn? Wordt erg nieuwsgierig  :blink:  
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Danielle

Jammer genoeg niets meer gehoord, ik ga er wel weer een e-mailtje tegenaan gooien.

Gr.
Danielle
Groetjes,
Danielle

Danielle

De uitslag is bekend!! Ik weet niet of iedereen het hiermee eens zal zijn, maar dit is toch de uiteindelijke bevestiging.

Zie Quote:

CiteerDag Danielle,

net terug van vakantie ontving ik de bevestiging dat het ook na bestudering van de schedelrestanten om een fret/bunzing gaat. De vacht wijst dan op een fret.

We houden ons aanbevolen voor nieuwe vondsten,

Ik ben allang blij dat er een uitslag is, nou is mijn vraag aan de admins: kan ik deze vondst dan ook invoeren op waarneming.nl? Zo nee, jammer :( , zo ja, als wat voor soort?

Groetjes en bedankt voor jullie geduld (ondanks dat ik er zelf weinig aan kon doen).

Danielle
Groetjes,
Danielle

matthijsbroere

Fret staat er nu bij. Invoeren met vraagteken lijkt me, gezien de twijfel.
Matthijs Broere

Danielle

Groetjes,
Danielle