Zit ik hier wel goed met deze pop?

Gestart door Josee, juni 25, 2012, 00:17:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

k zou graag willen weten welke soort dit is[/size]Het betreft deze waarneminghttp://waarneming.nl/waarneming/view/69385142onzeker Nachtvlinder onbekend - Lepidoptera indet. gezien op 2012-06-23 Renkum - QuadenoordFoto's:bij voorbaat dank
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

jck

Het doet me eerder aan een keverlarve denken, misschien een haantje of een LHB?

James

Josee

Precies de twijfel die ik had. Maar omdat het los hing onder aan een blad ging ik twijfelen.. Wellicht kan een admin verplaatsen en anders voer ik later bij kevers nog eens in. Dank voor reageren.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

harry60

Twintigstippelig Wilgenhaantje - Chrysomela vigintipunctata
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Josee

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

lo.troisfontaine

Hallo,

even een kanttekening. Harry zijn antwoord is stellig, maar hoezeker is de larve van de Groot populierenhaantje uitgesloten. Deze lijkt zeer op deze larve. Weet niet welke kevers er in dit gebied voorkomen.

groeten,

Lo

harry60

Ja, je kan wel eens gelijk hebben.... inderdaad veel gelijkenis.

Beetje te zeker met de deze concluse
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Josee

:) Zo blijven wij allemaal scherp. Wellicht doet nog iemand een duit in het zakje. Fijne avond
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

harry60

Misschien is er iets over het biotoop te vertellen waar deze gevonden in, staan er wilgen of populieren ?
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Twan martens

Lijkt me een populierenblad.    Dus????

Twan.

Josee

Goede avond.


Door de vragen besef ik: waarnemen is meer dan het trachten een scherpe plaat van een mooie pop  te maken. Mijn kennis van planten en bomen is beperkt, maar... het was aan de rand van een minislootje rondom een open plek in voornamelijk naaldbos.


Mijn kennis van biotopen is miserabel  :-\



°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers