Hoofdmenu

????

Gestart door Botervlieg, juni 25, 2012, 23:11:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

jvogels

mag ik even constateren dat de aanleiding van dit draadje is dat marleen (en jeroen; want er als de kippen bij) ten opzichte van handelen van mijn kant:

1. een poging tot humor niet begrijpt
1a het wel begrijpt maar niet gepast vindt
2. dit voldoende grond vindt om er een topic op een algemeen forum te openen, ipv even een commentaarveldje terug te posten
3. ik dat voor kennis aanneem
4. niet denk dat ik hierdoor anders ga valideren

5. het belangrijkst: dat ik het zeer apart vindt dat zo een futiliteit moet leiden tot het jezelf toeschrijven van het hebben van brede vergezichten over het kritisch blijven volgen van het reilen en zeilen van een site waar natuurwaarnemingen worden opgeslagen.

maw: mag hier alsjeblieft een slotje op.


Botervlieg

#31
Ik sprak je via dit bericht aan over je extra tekst, niet over "je manier van valideren."

Ik heb oprecht dit topic zonder geschreven commentaar gestart, omdat ik vraagtekens had bij hoe ik dat bericht moest opvatten.

Ik heb gezegd hoe ik het vond overkomen.
Dat jij er last van hebt dat wij niet alles a la minute op het forum zetten, omdat jij daarom geen leuke dingen kunt doen in je eigen tijd.
Dat is iets als "gezeur" ervaar. Nogmaals: ik waardeer ontzettend de inzet van admins, en daar hoor je ook bij.
Maar jullie doen dit vrijwillig, dat staat voor mij voorop. Dus is het in mijn ogen een keuze of en hoeveel je valideert.
Datgene van wat je schreef had als onderliggende boodschap (denk ik): Irritatie dat waarnemers zich lui? gedragen of jou tot last zijn.

Ik mag bij waarneming iets op spin onbekend zetten en als jij het wilt valideren is dat jouw keus.
Doe je het, vind ik hartstikke fijn, waardering is er echt. Doe je de "spin onbekend" niet, ook goed.

Het is niet mijn schuld of probleem, dat jij er last van hebt dat waarnemers niet alles op het forum plempen.
Bovendien doe ik dat met enige regelmaat wél. En vind ik het vervelend op zo'n manier te worden aangesproken.

Ik heb het bericht, na de feedback dat het "een grapje / humor" was, nog nagelezen.
Ik ben benieuwd wie het in zijn broek deed van het lachen.

Over het algemeen heb ik de indruk dat we allemaal communicatiefoutjes maken. Ook ik, dat ontken ik niet.
Wat mij opvalt is dat als Jeroen of ik (of anderen) feedback geven, dat dat op anderen vaak aanvallend of confronterend overkomt.
Oorzaak kan bij de "zender" van de feedback liggen. Het kan ook aan de "ontvanger" liggen. Er kan ook sprake zij van ruis.
Maar de hoeveelheid "verdediging" en onterechte verwijten die ik soms als reactie ontvang....
Komen in mijn ogen vooral voort uit het feit dat mensen schrikken van de confrontatie met dat er iets niet handig is aangepakt, of dat ze zich aangevallen voelen terwijl het wat mij betreft een rustig bericht is, waarover ik in gesprek kan/wil. Het lijkt dat jullie denken dat ik hier steeds woedend achter de pc zit, maar dat is echt jullie fantasie want dat is écht niet aan de hand.
Berichten worden in mijn ogen heel negatief gelezen (soms doe ik dat zelf ook). Maar daarover kan gepraat worden. Praten over hoe een ander het bedoelt heeft, daar serieus naar luisteren.
Zoals ik nu weet dat Joost zijn bericht als 'grapje' bedoelt heeft.

Als je de communicatie écht onder de loep zou nemen hier, slaan zoveel reacties (vind ik) compleet nergens op, omdat de schrijvers verwijten lijken te maken van dingen die
er ten eerste niet zijn en ten tweede die ze in datzelfde bericht ook doen. Zegt meer over de schrijver van dat bericht dan over mij.

Als laatste wil ik nog zeggen is dat ik de "admins" als team zie, als één. En niet als een los-zand-constructie met allerlei eenmansacties. (Wat het nu wel is)
(Google: gezins- en systeemtheorie, los-zand gezin / kluwen-gezin)

Daarom sprak ik "op waarneming" hierover en niet aan joost alleen, omdat ik dit niet als rare eenmansactie verwachtte.

Ik laat het hierbij en reageer voorlopig niet meer in dit topic. Wat mij betreft is het met Joost - die zijn bericht heeft aangepast - opgelost.

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Amen, na 31 berichten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0