Hoofdmenu

????

Gestart door Botervlieg, juni 25, 2012, 23:11:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

CiteerMetellina sp.

--- begin copy paste onderdeel, het kan zijn dat je dit vaker tegen gaat komen vanavond---
Mag ik je wijzen op de optie "determineren via het forum"? dit vind je linksboven onder "opties" bij alle waarnemingen waarbij je een foto hebt toegevoegd. Als iedereen deze optie gebruikt, hoef ik niet twee keer per jaar alle 311 met foto vergezelde waarnemingen van "spinnen onbekend" van commentaar te voorzien, en kan mijn vriendin lekker met mij op de bank gaan zitten ;)
--- einde copy paste onderdeel

http://waarneming.nl/waarneming/view/68381956

:huh: :huh: :huh:

Jeroen Nagtegaal

Beetje vreemde actie...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maico Weites

Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Jeroen Nagtegaal

Je moet googelen om te weten wat er bedoeld wordt met Metellina sp.
Ik neem nu aan dat Joost bedoeld dat de waarneming hierin gewijzigd moet worden. Daarbij is een copy-paste tekst voor wel 311(...) foto's ook niet het beste middel lijkt me...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jvogels

#4
Als ik bij 311 waarnemers handmatig moet gaan aangeven dat ze dat ook op het forum kunnen doen...

op deze manier probeer ik dat op een wat ludieke wijze onder de aandacht te brengen. En Ja, de rest oogt wat onpersoonlijk, maar werkt wel lekker snel. Intikken van metellina sp. in de zoekbalk en je ziet wat het betekent.

edit: het gaat hier om 311 "spinnen onbekend" waarnemingen, vergezeld van foto. die kunnen ook prima via het forum tot een beter nivo gebracht worden.

Botervlieg

Citaat van: jvogels op juni 25, 2012, 23:52:41 PM
Als ik bij 311 waarnemers handmatig moet gaan aangeven dat ze dat ook op het forum kunnen doen...
311 waarnemingen zijn niet automatisch ook 311 waarnemers.
En stimuleren van het determineren via het forum kan ook vanuit waarneming zelf. Hoeven geen rare 1-mans acties te zijn.

Citaat van: jvogels op juni 25, 2012, 23:52:41 PM
op deze manier probeer ik dat op een wat ludieke wijze onder de aandacht te brengen. En Ja, de rest oogt wat onpersoonlijk, maar werkt wel lekker snel. Intikken van metellina sp. in de zoekbalk en je ziet wat het betekent.
Ik vind het echt een raar bericht en onwenselijk om dat zo te ontvangen. Als het je niet bevalt, stop je toch lekker met het admin zijn.  :rolleyes:

Het is niet de eerste keer dat ik het zeg. Maar ik raak hoe langer hoe meer teleurgesteld in waarneming.

En de goede lijden zo onder de slechte... want ik zet regelmatig dingen op het forum. Nee, niet altijd nee. Erg?
Je hoort mij toch ook niet klagen? Laat het lekker op onbekend als je geen zin hebt om te helpen....

jvogels

marleen, je bent de enige van de waarnemers die er aanstoot aan neemt.

Botervlieg

Citaat van: jvogels op juni 26, 2012, 11:40:56 AM
marleen, je bent de enige van de waarnemers die er aanstoot aan neemt.

Of de enige die de moeite neemt om het te zeggen?

Aangezien het hier wel eens voorkomt dat wat je zegt genegeerd of van tafel geveegd wordt?!

Iolaire

Ik doe er eigenlijk goed aan me er niet mee te bemoeien, maar ik doe het nu toch even.
Ik vind dat hier namelijk het een en ander buiten proporties wordt getrokken.
De copy/paste-tekst van Joost lijkt mij geboren uit niets dan goede bedoelingen. Dat hij het op
een 'eigen' wijze formuleert is mijns inziens enkel origineel te noemen en doet niets af aan het doel
van de tekst: mensen er op wijzen dat er handigere manieren zijn om tot een determinatie te komen.
Dat daardoor ook de workload van de betreffende admin zal afnemen is wat men in het zakelijk verkeer
een win-winsituatie zou noemen. Niemand verliest derhalve.

Ik zeg er eerlijkheidshalve bij dat ik wel even twee keer moest lezen en ik zélf een andere (waarschijnlijk veel
minder originele) formulering had gekozen, maar feit blijft dat de boodschap overkomt, in al zijn vriendelijkheid
en luchtigheid.

En al is waarnemen, fotograferen, determineren én beoordelen van flora en fauna een serieuze bezigheid, een heel klein beetje
humor op zijn tijd kan mijns inziens helemaal geen kwaad. Ik juich het in ieder geval toe. Dat houdt het voor mij aantrekkelijk
en behapbaar (al ben ik lang niet zo actief met valideren als Joost), en zorgt het er voor dat ik mezelf niet al te serieus ga nemen.
Dus, los van alle eerdere perikelen rondom forumregels, nestfotografie en andere onderwerpen, lijkt het mij dat hier toch helemaal niets
aan de hand is. In ieder geval niet iets waarover men zich hoeft te frustreren.

En als deze (of welke andere) tekst niet bevalt (wat uiteraard kan), dan kan er volgens mij gewoon worden volstaan met een vriendelijk
verzoek om een aanpassing van de tekst in overweging te nemen of de tekst niet bij hem of haar te gebruiken...
De actie van één hoeft immers niet te worden 'bestraft' met de frustraties over (vele) anderen. En dat begrijpen we natuurlijk allemaal.
Met vriendelijke groeten,

Willem Boomkens

Datura

Helemaal met Willem eens.

Ik stoor me de laatste tijd flink aan het negativisme dat uit veel posts van Jeroen en Marleen straalt. Je hoeft dingen niet per se zo negatief te lezen, in dit geval kun je het ook zien als een tip om het werk voor iedereen makkelijker en prettiger te maken. En kritiek hebben is natuurlijk niet verkeerd, maar breng dat dan niet zo negatief op het forum, en leg niet op alle slakken zout. Maakt de sfeer op het forum er niet beter op.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

AndreVrijens

Staat me iets bij dat het wenselijk is om een ondetermineerbaar beestje in te voeren als indet. / spec. / onbekend... en dan vervolgens via de genoemde link op het forum te plaatsen voor een (liefst) sluitende determinatie:

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=123228.0.html

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat beestjes die reeds op naam zijn gebracht, door mij eerder worden goedgekeurd (ff snel tussendoor) dan de "naamlozen" waar inderdaad meer tijd in gaat zitten. Tijd, die uiteraard geheel belangenloos door de Admins wordt gespendeerd voor het goede doel..  :duim:
mvg.  André

Botervlieg

Citaat van: AndreVrijens op juni 26, 2012, 15:06:52 PM
Staat me iets bij dat het wenselijk is om een ondetermineerbaar beestje in te voeren als indet. / spec. / onbekend... en dan vervolgens via de genoemde link op het forum te plaatsen voor een (liefst) sluitende determinatie:

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=123228.0.html

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat beestjes die reeds op naam zijn gebracht, door mij eerder worden goedgekeurd (ff snel tussendoor) dan de "naamlozen" waar inderdaad meer tijd in gaat zitten. Tijd, die uiteraard geheel belangenloos door de Admins wordt gespendeerd voor het goede doel..  :duim:

Andre,

Die extra tijd die admins er in steken voor het determineren van de naamlozen waardeer ik absoluut. Maar... ik zie het wel als de keuze van de admin om dat te willen, of niet. En de reactie van Joost onder het bericht kwam op mij verwijtend over naar de waarnemer/mij toe. Beklag van dat het de admin tijd kost. Lijkt mij de vrijwillige keuze van de admin. Net als dat het mijn keuze is om het allemaal niet altijd maar meteen op het forum te plempen, maar ook wel eens af te wachten tot ik een paar uur/dagen de tijd heb om zelf op internet of in boeken te snuffelen naar een naam.

Dat vond ik vervelend en daarom plaatste ik het hier. Met vraagtekens van 'wat moet ik met zo'n bericht...?'

Een reactie hoeft niet altijd per definitie "positief" of "negatief"  te zijn, je kunt ook zonder oordeel in gesprek ergens over, gedachten uitwisselen, om daarna/daarmee een mening te vormen...

Groetjes, Marleen

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

HPM

Marleen, beperk je in dit soort zaken nou eens tot waar het om gaat en sleep er niet altijd je hele boze buitenwereld bij.
Zeg gewoon waar je problemen mee hebt en waarom. Een admin kan er dan eens over nadenken of het misschien anders moet. En begin dan ook niet weer een hele tirade als het antwoord je niet schikt.
Onlangs pronkte je er nog mee dat je Waarneming communicatie-advies had gegeven. Dan moet je maar duimen dat jouw manier niet zal worden wordt overgenomen want dan zal je je nog heel vaak heel erg op moeten winden.

Herman van der Meer

Datura

Goed gezegd Herman!
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

jvogels

Citaat van: AndreVrijens op juni 26, 2012, 15:06:52 PM
Staat me iets bij dat het wenselijk is om een ondetermineerbaar beestje in te voeren als indet. / spec. / onbekend... en dan vervolgens via de genoemde link op het forum te plaatsen voor een (liefst) sluitende determinatie:

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=123228.0.html

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat beestjes die reeds op naam zijn gebracht, door mij eerder worden goedgekeurd (ff snel tussendoor) dan de "naamlozen" waar inderdaad meer tijd in gaat zitten. Tijd, die uiteraard geheel belangenloos door de Admins wordt gespendeerd voor het goede doel..  :duim:

Handige forum link, kan ik die de volgende keer in mijn commentaar veld plakken; daar staat de uitleg perfect in.

Arthur

en zo keerde de rust weer terug in waarnemingenland :angel:
Groeten, Arthur

Botervlieg

Joost, ik zag dat je het bericht hebt aangepast.

Heel fijn. Erg goed/prettig bericht, en zelfs motiverend....  :duim:

Citaat van: HPM op juni 26, 2012, 16:10:37 PM
Zeg gewoon waar je problemen mee hebt en waarom. Een admin kan er dan eens over nadenken of het misschien anders moet.

Bedankt voor de feedback, ik zal het in de gaten houden.

jvogels

...maar wel volledig gespeend van elke vorm van humor  :'(

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Datura op juni 26, 2012, 13:22:33 PM
Helemaal met Willem eens.

Ik stoor me de laatste tijd flink aan het negativisme dat uit veel posts van Jeroen en Marleen straalt. Je hoeft dingen niet per se zo negatief te lezen, in dit geval kun je het ook zien als een tip om het werk voor iedereen makkelijker en prettiger te maken. En kritiek hebben is natuurlijk niet verkeerd, maar breng dat dan niet zo negatief op het forum, en leg niet op alle slakken zout. Maakt de sfeer op het forum er niet beter op.

Negatief ingesteld ben ik allerminst. Maar deze actie is wel vreemd te noemen. Het was (mij) echter niet duidelijk wat er bedoeld wordt. Als je iets wil over brengen moet de boodschap toch wel duidelijk zijn. Het verwijzen naar de het betreffende forum-onderdeel was een van de punten die ik zeker miste. Daarbij kun je een van waarnemer niet verwachten en verplichten om aan het forum deel te nemen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Maico Weites

Er wordt alleen gewezen op een handige optie (voor admin en waarnemer), er wordt niks verplicht.
Het commentaar lijkt me verder vrij duidelijk.
Vind dit een beetje gezeur allemaal..
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Bram Rijksen

Citaat van: M. Baltus op juni 26, 2012, 11:29:18 AM
Je hoort mij toch ook niet klagen?
Een tegeltje, snel...

Datura

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 26, 2012, 18:05:51 PM

Negatief ingesteld ben ik allerminst.

Je hoeft ook niet negatief ingesteld te zijn om in je posten negativisme uit te stralen, dit kan ook prima door 'gezeur'.

De toon wordt al iets vriendelijker als je in de eerste zin van het volgende quoteblok je niet in algemene termen uitdrukt, maar in persoonlijke termen (dus: 'Ik vind deze actie vreemd', en dan in de zin erna de haakjes weg). Waarbij ik het dan nog 'gezeur' vind omdat het wat de waarneming betreft toch tussen Marleen en Joost gaat om eruit te komen. En om de eventuele reactie voor te zijn: Ja je mag er wel een mening over hebben (maar dat is dan wel gezeur).

Citeer
Maar deze actie is wel vreemd te noemen. Het was (mij) echter niet duidelijk wat er bedoeld wordt. Als je iets wil over brengen moet de boodschap toch wel duidelijk zijn. Het verwijzen naar de het betreffende forum-onderdeel was een van de punten die ik zeker miste. Daarbij kun je een van waarnemer niet verwachten en verplichten om aan het forum deel te nemen.
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

caliprobola

Citaat van: M. Baltus op juni 26, 2012, 11:29:18 AM
...
Ik vind het echt een raar bericht en onwenselijk om dat zo te ontvangen. Als het je niet bevalt, stop je toch lekker met het admin zijn.  ::)

Het is niet de eerste keer dat ik het zeg. Maar ik raak hoe langer hoe meer teleurgesteld in waarneming.


Tijdens het insectenseizoen kan ik dagelijks gerust meer dan een uur bezig zijn met admin-werk. In de meeste gevallen probeer ik bij een foute waarneming telkens ook aan te geven waarom de waarneming fout is. Maar soms heb ook ik niet zo veel tijd, ben ik moe, ben ik een weekendje weg geweest en heb ik een hele lijst aan waarnemingen in te halen of is mijn spaghetti aan het overkoken en ook dan kan ik, net als in het hierboven aangehaalde voorbeeld wel eens iets korter of minder vriendelijk reageren bij alweer een foute determinatie van een koolwitje spec. met beeldvullende foto.
Face it, admins zijn mensen met hun gebreken en hun fouten. En ja, ze doen dit vrijwillig en wellicht gewoon omdat ze het belang van de website inzien en ze beseffen dat iemand het moet doen en dat ze weten dat ze niet moeten rekenen op diegene die aan de wal luid staan te roepen hoe het beter moet. It's a dirty job, but someone's got to do it...
Daarom, hou dit forum waarvoor het dient; voor hulp bij determinatie, voor informatieverstrekking, voor nuttige zaken maar asjeblief, hou de non-events voor jezelf. En als het je niet bevalt, stop je toch lekker...

Henri van Dodeweerd

Zullen we naast praat maar raak ook nog een kopje 'zeuren' erbij maken  ;D
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Jeroen Nagtegaal

Tja. We lijken weer te komen in de discussie wat verwacht wordt van een admin. Ik zie liever dat maar een deel van het werk wordt gedaan, maar dan wel duidelijk dan alles behandelen waarbij toch de nodige vragen en opmerkingen naar boven komen.

Daarbij betekent iets vrijwillig doen, niet dat er niets van die persoon verwacht kan worden. Dat is in elke sector zo.

Verder staat nergens beschreven hoe iemand admin kan worden. Persoonlijk heb ik er geen enkele moeite om mee te valideren etc. Dus het punt van aan wal staan en niets doen lijkt me niet heel gepast...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

SlechtValk

Beste allemaal,

Persoonlijk denk ik dat het heel goed is dat wanneer iemand iets dwars zit om erover te praten. Persoonlijk denk ik dat het in deze juist heel goed is om het in algemene termen te houden, om te voorkomen dat mensen die het betreft zich persoonlijk aangevallen voelen.

Sommige mensen (en Marleen en Jeroen zijn daar enkele van en ik reken mezelf daar ook toe) zijn kritisch op "veel/alles" wat er op waarneming.nl alswel op het forum gebeurt. Wat mij betreft moet dit allerminst opgevat worden als kritiek, alswel als een aanwijzing hoe het in mijn ogen beter zou kunnen. Ik ben ervan overtuigd dat zowel Marleen als Jeroen (en anderen die zich soms kritisch uitlaten) een soortgelijke intentie hebben. We willen allemaal dat waarneming.nl (en het forum) zo goed mogelijk functioneren, wat we onder "goed" beschouwen daarover kunnen we uiteraard discussieren, wat mijns inziens één van de belangrijkste bestaansredenen van dit forum is.

Ik merk zelf afentoe dat (sommige) admins zeer kortaf (en soms zelfs onvriendelijk) reageren op suggesties of opmerkingen. Hisko zei al eens dat je als admin een spreekwoordelijke olifantenhuid moet hebben en ik kan me goed voorstellen dat je dat afentoe zat kan zijn, maar dat neemt mijns inziens niet weg dat elke gebruiker het verdient om met respect behandeld te worden en het vooral belangrijk is om je frustraties over de ene gebruiker niet af te reageren op de andere, waarbij het uiteraard zo is dat de één sneller op zijn teentjes getrapt is dan de ander.

Hoewel ik denk dat in dit geval Marleen enigzins overdreven reageerde (mogelijk doordat zij de opmerking anders interpreteerde dan deze bedoelt was), vind ik het niet terecht om dit "gezeur" te noemen. Als Marleen dit als onprettig heeft ervaren (wat ik me kan voorstellen als ze op meerdere waarnemingen dezelfde tekst terug heeft gekregen) is het denk ik belangrijk om als admins deze "procedure" ernstig te heroverwegen. Je zult vermoedelijk nooit iedereen tevreden houden, maar we kunnen met z'n alleen wel proberen dit aantal zo groot mogelijk te houden.

Ik ben het ééns met de mensen die eerder zeiden dat humor zeker niet geschuuwd moet worden (ik ben zelfs van mening dat het heel belangrijk is), maar we moeten niet vergeten dat onze communicatie door het medium internet ernstig belemmerd wordt en daardoor het gevaar extra groot is dat berichten verkeerd begrepen of geïnterpreteerd worden.

Gezien (de meeste van) onze admins vrijwilligers zijn (welke inzet ik uiteraard zeer waardeer), moet er een evenwicht gevonden worden tussen werkdruk, snelheid en kwaliteit, waarbij als er ingeboet moet worden op één van deze zaken om de werkdruk te verlichten ik persoonlijk kwaliteit belangrijker acht dan snelheid. Waarbij ik met kwaliteit niet alleen de correctheid van de database maar ook de persoonlijke en vriendelijke benadering bedoel.

Ik doe zelf soms helpdesk-werk en weet hoe moeilijk het is om gebruikers/klanten tevreden te stellen en vooral geen frustraties over de ene gebruiker/klant af te reageren op de andere, toch is dit iets wat erg belangrijk is om de professionaliteit van waarneming.nl hoog te houden (en daarmee het plezier van het gebruik ervan). Mijn oproep aan de admins is dus ook om (hoewel zij hier ongetwijfeld al veel moeite voor doen) nog meer aandacht te besteden aan het voorkomen van verkeerd begrepen berichten, al moet je iets honderduizend keer uitleggen, iedere gebruiker verdient het om behandeld te worden alsof hij de eerste is die iets vraagt (waarbij uiteraard verwijzingen naar eerder gevoerde discussies op het forum geen probleem zijn).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Datura

#27
 
Ik zal nog een keer reageren (ik heb a al gezegd, dan is b ook nodig), en proberen het niet te lang te maken.

Kritisch zijn is goed (ben ik helemaal met Stefan eens, goede post overigens), er zijn genoeg kritikasters hier wiens aanwezig ik zeer waardeer (ondanks dat ik het niet altijd met de inhoud van de kritiek eens ben). Wellicht is dat de intentie van Jeroen en Marleen, de laatste tijd vind ik echter dat veel van de postings van Marleen en Jeroen (niet alle), niet zorgen voor het beter functioneren van waarneming.nl (een punt wat je terecht aanhaalt), maar eerder 'afbraak' na te streven. Dit door aanhoudend kritiek te leveren op admins en dit soms (zoals hier) van de forumdaken te schreeuwen, terwijl een bericht naar desbetreffende admin veel beter zou zijn (ik vind ook dat admins niet alles goed doen, ikzelf allerminst), af en toe te provoceren, op elke slak zout leggen (wat ik al gezegd heb), volharden in eigen gelijk, oude koeien uit de sloot te halen en af en toe dingen te zoeken om ergens tegenin te gaan (ik heb me bijvoorbeeld geergerd aan de oeverzwaluwwandopmerking van Jeroen, een gezochte, provocerende opmerking die zeker niet zorgt voor het beter functioneren van waarneming, waarbij ik natuurlijk al wel geergerd was vóórdat Jeroen deze opmerking plaatste). Ter verduidelijking, dit type opmerkingen straalt m.i. het negativisme uit. Dit is niet beperkt tot 1 topic of een enkele keer, maar speelt zich de laatste tijd af in veel topics. Hier wordt in de topics zelf wel tegengas gegeven, maar aangezien het zich steeds weer herhaalt is het volgens mij nodig deze 'trend' te benoemen (ik heb ook de indruk dat ik niet de enige ben die zich hieraan ergerd). Juist omdat deze 'trend' zorgt voor een afbraaksfeer en niks opbouwends in zich heeft. Mijns inziens mag je die negatieve opmerkingen best 'gezeur' noemen (en ik snap het ook best als mensen mijn post gezeur vinden).

Dat Jeroen dan hier ook weer begint over het stokpaardje 'functioneren van admins' helpt ook niet om mij minder te ergeren.

Resumee: Kritisch zijn is goed en waardevol. Ik zou de kritikasters, vooral Marleen en Jeroen (ik ben een voorstander van Man en Paard noemen, goed voor de duidelijkheid) wel willen aanraadden te kijken naar de opbouwendheid van de kritiek (dus vs afbraak). Dat betekent dus ook dat je niet over elk klein dingetje stampij maakt, en voordat je een admin ter verantwoording roept (wat in principe best mag) kijkt of het geschrvene wellicht op meer manieren opgevat kan worden en zonodig navraagt bij desbetreffende admin.

En mocht je het hier echt niet mee eens zijn/dit niet kunnen, dan ben ik het met Pieter eens, dan stop je er toch mee. Je kunt ook altijd je eigen website beginnen.

Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

Henri van Dodeweerd

Tjonge wat een duidelijke maar ook lange reacties zeg!

Ik ga er van uit dat Marleen en Jeroen het allemaal positief bedoelen, net als de admins in reacties op de waarnemers. Positief denken geeft een hoop levensvreugde.

Laten we deze steeds verder verzandende discussie afronden en vanaf nu lekker positief naar elkaars reacties kijken, ervan uitgaande dat iedereen het goed bedoeld. Ben je het met mensen niet eens stuur een pb'tje, dan leggen ze je het vast wel uit en voorkom je een redelijk harde en ook negatieve sfeer op het forum. Of zeg ik nu stomme dingen. (stuur dan maar een pb'tje ;D)

Geniet en leer!
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

Jeroen Nagtegaal

#29
Kim, ik ga er geen lange post van maken, en zeker niet op alle punten op in.

Maar ik krijg de indruk dat jij, maar ook andere admins het meest negatieve uit de posts proberen te halen. Wellicht ligt daar ook een deel van het probleem? En wat betreft de Oeverzwaluw reactie. Neem ik aan dat je doelt op onderstaand bericht?

Ik zie daar werkelijk niets negatiefs in.

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op juni 25, 2012, 22:07:39 PM
Citaat van: Robertmeer op juni 25, 2012, 22:02:26 PM
Een vergelijkbaar geval zijn alle foto's van Oeverzwaluwwanden (bv http://waarneming.nl/foto/view/3525590). Ook deze foto's zouden zo veel mogelijk verborgen moeten worden, met bovenstaand verhaal als reden.

Een bekend verhaal bij Oeverzwaluw is het weggraven ervan. Dat is een veel groter probleem dan verstoring bij nesten. Het zou dus helemaal niet verkeerd zijn om alle kolonies te fotograferen. Dan is er in elk geval bewijs dat er een actieve kolonie was. Dat ontbreekt helaas nogal waardoor in een deel van de gevallen geen proces verbaal kan worden opgemaakt.

Verder zijn Marleen en ik twee losse personen, die verder weinig contact hebben. Meningen zullen dan ook vaak verschillen. Ik krijg de indruk dat ik word 'afgerekend' op berichten geplaatst door Marleen en visa versa.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com