Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Inmiddels door dezelfde waarnemer een vrouwtje Zwartkop ingevoerd.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: Vincent Hart op januari 18, 2016, 12:08:03 PM

Inmiddels door dezelfde waarnemer een vrouwtje Zwartkop ingevoerd.

Dat valt niet te rijmen met die andere twee.
Herman van der Meer

Timo Roeke

Bruine Boszanger Twente ook nog aanwezig.
Zelfde plek (Kristalbad).

GertJ

http://waarneming.nl/waarneming/view/114084158
Grijze wouw! Mooi dat commentaar van de admin en dan zo'n foto eroverheen  ;D
Groet Gert Jager

Thijs Fijen

Citaat van: GertJ op januari 19, 2016, 14:23:32 PM
http://waarneming.nl/waarneming/view/114084158
Grijze wouw! Mooi dat commentaar van de admin en dan zo'n foto eroverheen  ;D
Nou heb ik de exacte foto nog niet gevonden.. Maar deze foto's komen akelig overeen: https://waarneming.nl/waarneming/view/110554362. Ik vermoed dan ook dat dit niet een foto is van de betreffende vogel, maar van de vogel van Kootwijk.
Thijs Fijen

Rob Koelman

Citaat van: Thijs Fijen op januari 19, 2016, 14:30:50 PM... deze foto's komen akelig overeen: https://waarneming.nl/waarneming/view/110554362. Ik vermoed dan ook dat dit niet een foto is van de betreffende vogel, maar van de vogel van Kootwijk.

Laat dat 'vermoed' maar rustig weg. Als je een paar keer even snel switcht tussen de twee foto's blijkt het om exact dezelfde boom te gaan (vorm takken)...
Met vriendelijke groet, Rob

arnoniehof

idd lijkt mij ook de vogel van Kootwijk, wat weer een flauwe grap.
Deze meneer heeft ook nog nooit wat ingevoerd en als je hem via google zoekt, vind je een linkedin met een meneer die zich blijkbaar verveelt
vriendelijke groet,
Arno uit Feanwalden

Levenslijst 319
Nieuwe soorten 2020: Kwartelkoning, Ross gans, Oosterse tortel, Terekruiter, Kuifleeuwerik, Roodkeelpieper

Jan Borst

Kon het orgineel idd ook zo snel niet op mijn telli vinden maar moet haast uit deze serie zijn http://waarneming.nl/foto/view/9834626

frankmeer

Klopt, het is deze https://twitter.com/renzeborkent/status/665184980709036032
Gaan er mee aan de slag, bedankt voor het uitzoeken
Frank van der Meer

Jan Borst

Citaat van: frankmeer op januari 19, 2016, 14:48:53 PM
Klopt, het is deze https://twitter.com/renzeborkent/status/665184980709036032
Gaan er mee aan de slag, bedankt voor het uitzoeken

NT, het viel me gelijk op (ik kijk iets teveel foto's geloof ik :P)

pdeknijff

De fotowaarderingen zijn eigenlijk nog ridiculer dan de foto zelf....
Met vriendelijke groet,

Peter de Knijff

renzeborkent

Voor 5 euro per persoon mag iedereen deze foto gebruiken  :duim: (met naamsvermelding en juiste locatie en datum).

lucasn

Dat is wel het nadeel van zoveel publiciteit. Makkelijk verdienen. Zeldzaam zangvogeltje kopen en dan cashen. Of gewoon foto's van internet plukken, maar dat heeft iedereen snel door. Wel grappig natuurlijk, 200 man voor niks in iemands tuin krijgen
Groet,
Lucas Nieuweboer

Vincent Hart

Ze schijnen ook achter de moord op Kennedy te zitten.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

HPM

Citaat van: lucasn op januari 19, 2016, 15:25:47 PM

Dat is wel het nadeel van zoveel publiciteit. Makkelijk verdienen. Zeldzaam zangvogeltje kopen en dan cashen. Of gewoon foto's van internet plukken, maar dat heeft iedereen snel door. Wel grappig natuurlijk, 200 man voor niks in iemands tuin krijgen

Laten Grijze wouwen zich ook met meelwormen aan een tuin binden?
Herman van der Meer

jeroenroelofsen

Citaat van: Vincent Hart op januari 19, 2016, 15:48:53 PM
Ze schijnen ook achter de moord op Kennedy te zitten.
Die zeldzaamheden zijn ook echt niet te vertrouwen  :angel:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

StevenGeurts

Citaat van: HPM op januari 19, 2016, 16:29:38 PM
Citaat van: lucasn op januari 19, 2016, 15:25:47 PM

Dat is wel het nadeel van zoveel publiciteit. Makkelijk verdienen. Zeldzaam zangvogeltje kopen en dan cashen. Of gewoon foto's van internet plukken, maar dat heeft iedereen snel door. Wel grappig natuurlijk, 200 man voor niks in iemands tuin krijgen

Laten Grijze wouwen zich ook met meelwormen aan een tuin binden?

Escapes wel.  B)

nvgilst

#7157

lucasn

Weer iemand met maar één waarneming, zegt natuurlijk niks  B)
Groet,
Lucas Nieuweboer

HPM

Citaat van: lucasn op januari 19, 2016, 21:57:44 PM

Weer iemand met maar één waarneming, zegt natuurlijk niks  8)

Dan hoef je het dus ook niet te vermelden.
Herman van der Meer

Bram Rijksen


migratorius


Oenanthe

Citaat van: lucasn op januari 19, 2016, 21:57:44 PM
Weer iemand met maar één waarneming, zegt natuurlijk niks  8)
En met een naam die ik ook wel uit mijn duim kan zuigen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Jan Borst

Citaat van: Oenanthe op januari 19, 2016, 23:25:37 PM
Citaat van: lucasn op januari 19, 2016, 21:57:44 PM
Weer iemand met maar één waarneming, zegt natuurlijk niks  8)
En met een naam die ik ook wel uit mijn duim kan zuigen.

Jep het zou heel goed kunnen dat mensen nav de media aandacht voor de Roodkeelnachtegaal, als grap zomaar een zeldzaamheid gaan invoeren. Maar het kan ook heel goed dat die mensen echt denken dat ze iets zeldzaams hebben gezien en nav de media aandacht denken: "goooh er zijn blijkbaar mensen die leuk vinden als ik zoiets doorgeef". In het geval van de grijze wouw kan het zijn dat die persoon vervolgens schrok van het verzoek om een omschrijving of foto en vervolgens dacht, laat ik maar een plaatje opzoeken van hetgeen dat ik gezien denk te hebben. Het is inderdaad niet zoals het hoort. Maar laten we niet alle nieuwkomers die met iets zeldzaams komen gelijk afdoen als grappenmakers. Want er bestaat gewoon een goede kans dat ze inderdaad denken iets gezien te hebben (en dus geen grappenmakers zijn) en in een enkel geval zal het nog kloppen ook.

Rob Koelman

De test is natuurlijk om gewoon aanvullende informatie op te vragen bij de waarnemer. Als er dan geen reactie komt of alleen een vaag of ontwijkend antwoord dan zegt dat meestal wel genoeg...
Met vriendelijke groet, Rob

IJlstra

Daar ben ik het niet helemaal mee eens bv bij de steppekievit die ik ontdekte in 2011 bij de ezumakeeg kon ik gemakkelijk nadere info geven [duidelijke beschrijving met oa soortspecifieke kenmerken], lastiger was dit bij een zingende man krekelzanger in achtkarspelen 2, 3 jaar later[niet gezien en geen geluidsopname nou zie dan maar eens een overtuigende beschrijving te geven].
ik kan mij voorstellen dat dit voor iemand die absoluut geen ervaring heeft met het omschrijven van vogels en zelfs in het geheel niet erg veel weet over erg zeldzame vogelsoorten, dat dat nog veeel lastiger is, en dat er dan een ontwijken lijkend antwoord volgt terwijl dat helemaal niet de bedoeling van de waarnemer hoeft te zijn.

Edwin Schuller

Edwin Schuller

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

BJHM Possen

Citaat van: Jan Borst op januari 20, 2016, 08:39:48 AM
Citaat van: Oenanthe op januari 19, 2016, 23:25:37 PM
Citaat van: lucasn op januari 19, 2016, 21:57:44 PM
Weer iemand met maar één waarneming, zegt natuurlijk niks  8)
En met een naam die ik ook wel uit mijn duim kan zuigen.

Jep het zou heel goed kunnen dat mensen nav de media aandacht voor de Roodkeelnachtegaal, als grap zomaar een zeldzaamheid gaan invoeren. Maar het kan ook heel goed dat die mensen echt denken dat ze iets zeldzaams hebben gezien en nav de media aandacht denken: "goooh er zijn blijkbaar mensen die leuk vinden als ik zoiets doorgeef". In het geval van de grijze wouw kan het zijn dat die persoon vervolgens schrok van het verzoek om een omschrijving of foto en vervolgens dacht, laat ik maar een plaatje opzoeken van hetgeen dat ik gezien denk te hebben. Het is inderdaad niet zoals het hoort. Maar laten we niet alle nieuwkomers die met iets zeldzaams komen gelijk afdoen als grappenmakers. Want er bestaat gewoon een goede kans dat ze inderdaad denken iets gezien te hebben (en dus geen grappenmakers zijn) en in een enkel geval zal het nog kloppen ook.

Dat laatste was het geval met de Sperweruil als ik mij goed herinner?
Fijne dag,

B.J.H.M. Possen

"Birding is something we do for enjoyment;
so if you enjoy it, you're a good birder.
If you enjoy it a lot, you're a great birder."

Kenn Kaufman

HPM

Citaat van: BJHMP op januari 22, 2016, 20:01:16 PM
Citaat van: Jan Borst op januari 20, 2016, 08:39:48 AM
Citaat van: Oenanthe op januari 19, 2016, 23:25:37 PM
Citaat van: lucasn op januari 19, 2016, 21:57:44 PM
Weer iemand met maar één waarneming, zegt natuurlijk niks  8)
En met een naam die ik ook wel uit mijn duim kan zuigen.

Jep het zou heel goed kunnen dat mensen nav de media aandacht voor de Roodkeelnachtegaal, als grap zomaar een zeldzaamheid gaan invoeren. Maar het kan ook heel goed dat die mensen echt denken dat ze iets zeldzaams hebben gezien en nav de media aandacht denken: "goooh er zijn blijkbaar mensen die leuk vinden als ik zoiets doorgeef". In het geval van de grijze wouw kan het zijn dat die persoon vervolgens schrok van het verzoek om een omschrijving of foto en vervolgens dacht, laat ik maar een plaatje opzoeken van hetgeen dat ik gezien denk te hebben. Het is inderdaad niet zoals het hoort. Maar laten we niet alle nieuwkomers die met iets zeldzaams komen gelijk afdoen als grappenmakers. Want er bestaat gewoon een goede kans dat ze inderdaad denken iets gezien te hebben (en dus geen grappenmakers zijn) en in een enkel geval zal het nog kloppen ook.

Dat laatste was het geval met de Sperweruil als ik mij goed herinner?

Dat wordt gecompenseerd door tenminste een fake-melding door iemand die ook nog nooit eerder iets had ingevoerd.
Herman van der Meer