Zomaar even tussendoor...
Hoewel de Oosterse Bekade Gorzen bij Numansdorp een (bewezen) goede plek is voor Blonde Ruiter, ben ik nog niet erg overtuigd dat er nu (en de afgelopen dagen) ook daadwerkelijk één zit / gezeten heeft. De beschrijving bij de eerste waarneming op 9 aug sluit Kemphaan zeker niet uit en bij de vervolgwaarneming op 11 aug staat ook niets aanvullends. Bij twee meldingen van vandaag met beschrijving (incl. halve maantjes op de ondervleugel) maakten de bijgevoegde foto's duidelijk dat het om een Kemphaan ging...
Voor diegenen die in de buurt wonen: ik ben er in juni/juli twee keer geweest, het lag er toen fantastisch bij, en het lijkt mij nog steeds een ontzettend onderbevogelde plek met veel dwaalgastenpotentie!
Groet, Corstiaan
Vandaag 2 keer geweest in de ochtend en in de avond tot het licht te slecht werd helaas niets gevonden.
Ik heb de waarnemer van de eerdere waarnemingen gesproken en die was toch overtuigd van wat hij gezien heeft en ik moet zeggen dat ik aan de hand van zijn beschrijving en ervaring hem toch wel geloof.
Ik heb 2 keer een mogelijke kandidaat op afstand in de scoop gehad maar helaas toch niet, er zitten wel lastige exemplaren tussen.
Inderdaad een schitterend gebied met veel steltjes, ganzen, eenden, Lepelaars en diverse reigersoorten, ook een goed gebied voor Visarend en Zeearend te treffen.