Zeldzaamheden in Nederland

Gestart door hiskodevries, juni 25, 2012, 13:51:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

Theovanv

#1710
Er zit nu niks op de aangegeven plek: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=54744&page=1

Misschien pijl verkeerd of verplaatst. Zal niet lang in zo'n slootje blijven zitten lijkt me. Tis al 4 uur geleden.

Edit: Nu extra info:

Rutger Wilschut om 25-03 13:18:
De vogel is vanochtend gezien in het water aan de bremstraat, maar kon later niet meer worden gevonden door de waarnemer. Er zijn helaas geen foto's.
Theo van Veenendaal

frankneijts

Citaat van: Theovanv op maart 25, 2013, 13:17:54 PM
Er zit nu niks op de aangegeven plek: http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=54744&page=1

Misschien pijl verkeerd of verplaatst. Zal niet lang in zo'n slootje blijven zitten lijkt me. Tis al 4 uur geleden.

Edit: Nu extra info:

Rutger Wilschut om 25-03 13:18:
De vogel is vanochtend gezien in het water aan de bremstraat, maar kon later niet meer worden gevonden door de waarnemer. Er zijn helaas geen foto's.


Ik weet dat er soms gekke dingen gebeuren en dat vogels op allerlei onverwachte plekken kunnen opduiken maar als Koningseiders op slootjes in een woonwijk gaan zitten (al is 't in Den Helder) schei ik er mee uit...... 8) Wedden dat het één of ander exotisch platvoetje betrof?
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Edwin Schuller

Dit staat er nu als commentaar bij "Beschrijving ontvangen van waarnemer, deze is niet sluitend. Vogel vooralsnog niet teruggevonden door locale vogelaars."

Dat klinkt niet overtuigend, ben wel benieuwd naar die beschrijving...
Edwin Schuller

Vincent Hart

Citaat van: Edwin Schuller op maart 25, 2013, 14:00:09 PM
ben wel benieuwd naar die beschrijving...
Als ik zeg 'ik ook' weet je wel genoeg denk ik.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Schuller

Ah.. zo.. ik dacht dat je via mail een beschrijving had ontvangen of iets dergelijks. Maar de boodschap is duidelijk; rustig verder werken, geen paniek :)
Edwin Schuller


Jildert

Ook vanuit Duitsland een melding?

Gert Ottens

Citaat van: Jildert op maart 27, 2013, 17:45:47 PM
Ook vanuit Duitsland een melding?


Ik denk dat je jouw vraag hiermee meteen zelf hebt beantwoord...

Jildert

Citaat van: Gert Ottens op maart 27, 2013, 18:21:00 PM
Citaat van: Jildert op maart 27, 2013, 17:45:47 PM
Ook vanuit Duitsland een melding?


Ik denk dat je jouw vraag hiermee meteen zelf hebt beantwoord...

Haha, vroeg me af of het dezelfde zou kunnen zijn. Ik wist niet precies waar Kalkhorst lag, maar nu ik weet dat het ten oosten van Denemarken ligt...

Yeronimo

Citaat van: Jildert op maart 27, 2013, 18:31:51 PM
Citaat van: Gert Ottens op maart 27, 2013, 18:21:00 PM
Citaat van: Jildert op maart 27, 2013, 17:45:47 PM
Ook vanuit Duitsland een melding?


Ik denk dat je jouw vraag hiermee meteen zelf hebt beantwoord...

Haha, vroeg me af of het dezelfde zou kunnen zijn. Ik wist niet precies waar Kalkhorst lag, maar nu ik weet dat het ten oosten van Denemarken ligt...

Is niet hetzelfde als die onzekere die bij de Eemshaven gezien is. Let op de beschrijving van Folkert Jan waar die duidelijk zegt dat het geen adult man is en die in Duitsland is wel een adult man. Ik zou eerder zeggen dat die uit Duitsland wellicht dezelfde kan zijn als die van Terschelling.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

frankneijts

#1720
Vooralsnog is er niks hetzelfde: ik zou zeggen dat de zee tussen Terschelling en de Oostzee groot genoeg is om 2 Koningseiders te huisvesten en de vogel van Folkert-Jan is niet meer dan een redelijk vage claim wat ook nog zo maar een gewone onvolwassen Eider kan zijn geweest...
EDIT: De inmiddels meer uitgebreide tekst/beschrijving + schets versterken die inschatting (2e kj gewone Eider) alleen nog maar, zie mijn commentaar daarbij.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

August

Citaat van: frankneijts op maart 27, 2013, 20:34:40 PM
Vooralsnog is er niks hetzelfde: ik zou zeggen dat de zee tussen Terschelling en de Oostzee groot genoeg is om 2 Koningseiders te huisvesten en de vogel van Folkert-Jan is niet meer dan een redelijk vage claim wat ook nog zo maar een gewone onvolwassen Eider kan zijn geweest...
EDIT: De inmiddels meer uitgebreide tekst/beschrijving + schets versterken die inschatting (2e kj gewone Eider) alleen nog maar, zie mijn commentaar daarbij.
Blijkbaar vind hij jouw niet zo leuk ;D . Ps Folkert Jan ( je leest toch mee) waarom is er toch altijd zoveel commotie rond jouw persoon? Op de een of andere manier val je altijd wel op! Ik vind het tof dat je zoveel passie in je hobby hebt en dat je er veel tijd insteekt , maar probeer echt wat minder aanwezig te zijn.  ;)
August van Rijn

HJDT

Citaat van: August op maart 27, 2013, 23:41:53 PM
Citaat van: frankneijts op maart 27, 2013, 20:34:40 PM
Vooralsnog is er niks hetzelfde: ik zou zeggen dat de zee tussen Terschelling en de Oostzee groot genoeg is om 2 Koningseiders te huisvesten en de vogel van Folkert-Jan is niet meer dan een redelijk vage claim wat ook nog zo maar een gewone onvolwassen Eider kan zijn geweest...
EDIT: De inmiddels meer uitgebreide tekst/beschrijving + schets versterken die inschatting (2e kj gewone Eider) alleen nog maar, zie mijn commentaar daarbij.
Blijkbaar vind hij jouw niet zo leuk ;D . Ps Folkert Jan ( je leest toch mee) waarom is er toch altijd zoveel commotie rond jouw persoon? Op de een of andere manier val je altijd wel op! Ik vind het tof dat je zoveel passie in je hobby hebt en dat je er veel tijd insteekt , maar probeer echt wat minder aanwezig te zijn.  ;)

Dat geldt voor heel veel mensen op dit forum. Ik snap er dan ook niks van dat men dat de hele tijd alleen Folkert-Jan voor de voeten moet werpen. Er zijn ongetwijfeld mensen die jou en mij net zo min graag op dit forum tegenkomen.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HJDT

Ik lees nu pas de reactie van Frank op de beschrijving van de Koningseider. Ik denk dat het beter is als Frank die reactie weghaalt.
Zo ga je niet met waarnemers om, ook niet als die je al tientallen keren tot op het bot geirriteerd hebben.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

HPM

Citaat van: HJDT op maart 28, 2013, 00:34:01 AM
Citaat van: August op maart 27, 2013, 23:41:53 PM
Citaat van: frankneijts op maart 27, 2013, 20:34:40 PM
Vooralsnog is er niks hetzelfde: ik zou zeggen dat de zee tussen Terschelling en de Oostzee groot genoeg is om 2 Koningseiders te huisvesten en de vogel van Folkert-Jan is niet meer dan een redelijk vage claim wat ook nog zo maar een gewone onvolwassen Eider kan zijn geweest...
EDIT: De inmiddels meer uitgebreide tekst/beschrijving + schets versterken die inschatting (2e kj gewone Eider) alleen nog maar, zie mijn commentaar daarbij.
Blijkbaar vind hij jouw niet zo leuk ;D . Ps Folkert Jan ( je leest toch mee) waarom is er toch altijd zoveel commotie rond jouw persoon? Op de een of andere manier val je altijd wel op! Ik vind het tof dat je zoveel passie in je hobby hebt en dat je er veel tijd insteekt , maar probeer echt wat minder aanwezig te zijn.  ;)

Dat geldt voor heel veel mensen op dit forum. Ik snap er dan ook niks van dat men dat de hele tijd alleen Folkert-Jan voor de voeten moet werpen. Er zijn ongetwijfeld mensen die jou en mij net zo min graag op dit forum tegenkomen.


Wie anders dan FJ claimt op de meest vage gronden met veel tamtam de grootst mogelijke zeldzaamheden en geeft dan een grote bek als er commentaar op komt?

Citaat van: HJDT op maart 28, 2013, 00:40:23 AM
Ik lees nu pas de reactie van Frank op de beschrijving van de Koningseider. Ik denk dat het beter is als Frank die reactie weghaalt.
Zo ga je niet met waarnemers om, ook niet als die je al tientallen keren tot op het bot geirriteerd hebben.

Heb je het commentaar van FJ ook gelezen? Is dat een manier om met een admin om te gaan?
En heb je ook de beschrijving bij de waarneming (goed) gelezen? Ik zou het niet in mijn hoofd halen om op grond van zo'n beschrijving/ondanks die beschrijving een Koningseider te claimen. FJ heeft zichzelf niet eens kunnen overtuigen, maar er staat nu wel een knalrode soort met zijn naam erachter in het bestand die uiterst onzeker is en die ook niet zal worden ingediend.
Herman van der Meer

Vincent Hart

Ik zou het jammer vinden wanneer de boodschap 'sluit eerst algemene soorten uit voor je aan een (mogelijke) zeldzaamheid denkt' zou ondersneeuwen onder controverse rond een persoon. Dus ja, Frank had zijn boodschap anders moeten verpakken, Folkert Jan zou moeten proberen voorbij die verpakking te kijken en dan hoeven de forumdeelnemers een eventuele volgende keer niet over elkaar heen te buitelen met standpunten als 'waarom pakken jullie Folkert Jan zo hard aan' of 'hij maakt het er zelf naar'.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

dupont

Wanneer ik een dergelijke waarneming van een jonge hond lees dan moet ik vaak denken aan een nummer van 'Opgezwolle': het heet Gekke Gerrit.
De van toepassing zijnde tekst luidt: 'gekke Gerrit, je wilt te graag, gekke Gerrit, het is beter dat je chilt vandaag'.
Ik denk dat dat aardig van toepassing is bij deze waarneming.
Voor de duidelijkheid: ik maak FJ niet uit voor 'gek'.
Ik gun FJ op korte termijn een zelfontdek megazeldzaamheid inclusief fantastische plaat.
Succes allemaal.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

Gert Ottens

Citaat van: HJDT op maart 28, 2013, 00:40:23 AM
Ik lees nu pas de reactie van Frank op de beschrijving van de Koningseider. Ik denk dat het beter is als Frank die reactie weghaalt.
Zo ga je niet met waarnemers om, ook niet als die je al tientallen keren tot op het bot geirriteerd hebben.

Hoezo, ik vind niks mis met de reactie van Frank. Lijkt me weer een leermomentje voor FJ.

Certhia

Citaat van: HJDT op maart 28, 2013, 00:40:23 AM
Ik lees nu pas de reactie van Frank op de beschrijving van de Koningseider. Ik denk dat het beter is als Frank die reactie weghaalt.
Zo ga je niet met waarnemers om, ook niet als die je al tientallen keren tot op het bot geirriteerd hebben.

Bedoel je de reactie van Frank bij de waarneming zelf, Michel? If so, dan snap ik ook niet helemaal wat daar fout aan is. Ik vindt het namelijk bijna een schoolvoorbeeld van hoe het zou moeten. Frank, als admin geeft hier helder en goed onderbouwd aan dat er eigenlijk geen enkele reden is om deze waarneming in te voeren, gezien het feit dat een algemene soort geenszins is uitgesloten.
Ik snap echter FJ's reactie wel, want aangezien er soms idd een controverse rondom zijn persoon lijkt te zijn, kan ik me goed voorstellen dat ook terechte kritiek als misplaatst wordt gezien. (Been there, done that.) Want vraag jezelf maar eens af of je ook over Frank's reactie was gevallen als het om een onbekende waarnemer zou zijn gegaan?

Verder petje af voor de beschrijving van FJ.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

hiskodevries

Mensen het is inmiddels een achterhaalde discussie, de 'gewraakte' tekst is al verwijderd bij de waarneming. hup het veld in.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

frankneijts

Gert en Marc,

Voor jullie duidelijkheid: ik had n.a.v. de laatste reactie van FJ bij de waarneming nog een een andere opmerking gemaakt. Die had maar voor een klein deel betrekking op de waarneming zelf en o.a. daarom heb ik die verwijderd. Op die opmerking zijn/waren de reacties van Vincent, Michel en David gebaseerd. Maar jullie hebben beide een persoonlijk mailtje.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

Citaat van: hiskodevries op maart 28, 2013, 09:58:45 AM
Mensen het is inmiddels een achterhaalde discussie, de 'gewraakte' tekst is al verwijderd bij de waarneming. hup het veld in.

En de waarneming is op 'verborgen.  gezet.
Herman van der Meer

Gert Ottens

http://waarneming.nl/waarneming/view/74570087
5 meter? Heeft iemand de broodtest al uitgevoerd bij deze vogel?;-)

Certhia

Citaat van: frankneijts op maart 28, 2013, 10:02:38 AM
Gert en Marc,

Voor jullie duidelijkheid: ik had n.a.v. de laatste reactie van FJ bij de waarneming nog een een andere opmerking gemaakt. Die had maar voor een klein deel betrekking op de waarneming zelf en o.a. daarom heb ik die verwijderd. Op die opmerking zijn/waren de reacties van Vincent, Michel en David gebaseerd. Maar jullie hebben beide een persoonlijk mailtje.

Dank voor de opheldering, Frank.
En morgen ga ik zowaar t veld in Hisko.  ;)
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

Max Berlijn

@Gert, ach zo lang die Smient er naast zwemt (zie foto).... :angel: , overigens dat "kanaaltje" ken ik en werd regelmatig door Smienten bezocht toen ik er was waar hij niet tussen zat, helaas. Als je uit de auto stapte vloog de hele zaak op overigens
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

frankneijts

Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

joudas

2 overvliegende koningseiders pettemer zeewering Als dit klopt, is het wel bijzonder ben benieuwd naar het verhaal!
http://trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=722s

met vriendelijke groet,

Remco Jousma
Met vriendelijke groet,
Remco Jousma

JohanvantBosch

Citaat van: joudas op april 03, 2013, 12:45:00 PM
2 overvliegende koningseiders pettemer zeewering Als dit klopt, is het wel bijzonder ben benieuwd naar het verhaal!
http://trektellen.nl/trektelling.asp?telpost=722s

met vriendelijke groet,

Remco Jousma


aangezien er geen enkele opmerking of uitroep van euforie bij staat, lijkt het me onzin. Ik weet niet of dat kan bij trektellen, maar ik neem aan een invoerfout.

j.steenbergen

Waarom? Onder de waarneming staat dat een uitvoeriger beschrijving vanavond volgt: kennelijk zien zij ook dat dit wel nodig is. Als het zou kloppen zou het een hele mooie zijn. Afwachten maar.
Jeroen Steenbergen

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013