Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 23 24 [25]   Omlaag

Auteur Topic: Foutieve determinaties  (gelezen 352372 keer)

frankneijts

• Admins
Re: Foutieve determinaties
« Reactie #720 Gepost op: december 30, 2019, 12:06:58 pm »

Om eens zout te leggen op slakken - volgens mij zijn dit allemaal jonge mannetjes ipv al dan niet volwassen vrouwtjes, vooral obv de steeds goed zichtbare iriskleur: 1 2 3 4 5 6 7 8
Dit is sowieso geen blauwe. Het zal een bruine zijn, maar om de één of andere reden word ik wat nerveus van die foto.
Buizerd. Volgens mij sluit de lichte buik uit de beschrijving hier ruigpootbuizerd uit.

Wordt aan gewerkt, bedankt.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

frankneijts

• Admins
« Reactie #721 Gepost op: januari 17, 2020, 11:21:40 am »

Beetje vaag verhaal dit, waarneming stond eerst op onzeker met een foto erbij (die m.i. geen zwarte zeekoet liet zien), nu is de foto weggehaald en de waarneming op zeker gezet  :rolleyes:
Niet gevangen (ga ik vanuit, tenminste ;))
Idem
Lijkt mij een boomleeuwerik
Wespendief
Sperwer
Roodkeelduiker
Buizerd
Deze mag gewoon op  :right:, lijkt me
Of het de look-a-like van het Schar is weet ik niet, er staat in ieder geval een buizerd op de foto
Waterpieper
Deze mag wel op zeker

Dank weer Jacob en waar relevant commentaar geplaatst maar die 'Roodkeelduiker' moet je even uitleggen ..
Groeten,

Frank

Jacob Molenaar

• Member
  • Wil je het of niet, natuur boeit!
« Reactie #722 Gepost op: januari 17, 2020, 14:02:35 pm »

Beetje vaag verhaal dit, waarneming stond eerst op onzeker met een foto erbij (die m.i. geen zwarte zeekoet liet zien), nu is de foto weggehaald en de waarneming op zeker gezet  :rolleyes:
Idem
Wespendief
Sperwer
Roodkeelduiker
Buizerd
Of het de look-a-like van het Schar is weet ik niet, er staat in ieder geval een buizerd op de foto
Waterpieper
Deze mag wel op zeker

Dank weer Jacob en waar relevant commentaar geplaatst maar die 'Roodkeelduiker' moet je even uitleggen ..
Lastig, maar ik mis voor een ijsduiker de dikke nek en de dikke kop. Ook mis ik het 'slagschipgevoel' hier nogal.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 416 soorten.

'The reason birds can fly and we can't is simply because they have perfect faith, for to have faith is to have wings.'

frankneijts

• Admins
« Reactie #723 Gepost op: januari 17, 2020, 14:39:36 pm »

Idem
Wespendief
Sperwer
Roodkeelduiker
Buizerd
Waterpieper
Deze mag wel op zeker

Lastig, maar ik mis voor een ijsduiker de dikke nek en de dikke kop. Ook mis ik het 'slagschipgevoel' hier nogal.

Die persoonlijke 'gevoelens' bij een vogel laat ik maar even wat ze zijn Jacob B), ik verlaat me liever op wat ik zie op de foto's. Met name op foto 2 lijken me achterhoofd en nek toch niet zo héél dun en met wat goede wil zie je nog net iets van een 'bult' op het voorhoofd. Misschien niet overtuigend genoeg voor IJsduiker wellicht maar dat geldt zeker ook voor een ID als Roodkeelduiker. Aangezien IJsduiker op die locatie geenszins zeldzaam is laat ik de waarneming maar even zo staan al vind ik m (nog) niet te beoordelen..
Groeten,

Frank

frankneijts

• Admins
« Reactie #724 Gepost op: januari 17, 2020, 15:28:52 pm »

Heb ik geen problemen mee hoor Frank, overigens is slagschip een bekend begrip onder twitchers.
Fijn, bedankt Jacob. Overigens is t gebruik van zulke kwalificaties als ‘slagschip’ heel vermakelijk natuurlijk maar om verschillen tussen soorten duidelijk te maken is het misschien beter om zo goed mogelijk verenkleeddetails te beschrijven.
Groeten,

Frank

frankneijts

• Admins
« Reactie #725 Gepost op: januari 17, 2020, 18:27:45 pm »

Idem
Wespendief
Sperwer
Roodkeelduiker
Buizerd
Waterpieper
Deze mag wel op zeker

Die persoonlijke 'gevoelens' bij een vogel laat ik maar even wat ze zijn Jacob B), ik verlaat me liever op wat ik zie op de foto's. Met name op foto 2 lijken me achterhoofd en nek toch niet zo héél dun en met wat goede wil zie je nog net iets van een 'bult' op het voorhoofd. Misschien niet overtuigend genoeg voor IJsduiker wellicht maar dat geldt zeker ook voor een ID als Roodkeelduiker. Aangezien IJsduiker op die locatie geenszins zeldzaam is laat ik de waarneming maar even zo staan al vind ik m (nog) niet te beoordelen..
Bij nader inzien en commentaar van Peter Adriaens is die ‘Boomleeuwerik’ toch een Veldleeuwerik Jacob..
Groeten,

Frank

frankneijts

• Admins
« Reactie #726 Gepost op: januari 20, 2020, 12:42:50 pm »

https://waarneming.nl/waarneming/view/184520627
12 regenwulpen in de Eemshaven, redelijk grote groep en ruim een maand te vroeg?
Commentaar geplaatst, dank voor t melden..
Groeten,

Frank

Guus Peterse

• Admins
« Reactie #727 Gepost op: januari 20, 2020, 21:40:29 pm »

Hier gaat iets niet helemaal goed; afgaand op de info op de kaart ("Roofvogelcentrum") zijn dit waarschijnlijk dieren in gevangenschap. De bosuil lijkt me een Amerikaanse oehoe ofzo, en die buizerd lijkt me wat anders dan B. buteo.
Allebei van commentaar voorzien. Dank weer.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

frankneijts

• Admins
« Reactie #728 Gepost op: januari 20, 2020, 23:43:13 pm »

Hallo Frank, ik zie de reaktie, de waarnemer heeft nog even nagevraagd bij zijn medewaarnemer of het wel klopt die Regenwulpen, nou komt ie: de mede waarnemer meldt ongeveer gelijktijdig maar liefst 12 slechtvalken, een plaatselijk record, als bewijs een foto van 1 slechtvalk met op de achtergrond 3 wulpen. dat is 2 records binnen 10 minuten.  ;D

Daar is inderdaad niet alles goed gegaan, in elk geval niet als t gaat om de documentatie ..😎 Maar goed, ook hier commentaar geplaatst en nu maar kijken of we t recht kunnen breien .. Dank voor de melding in elk geval.
Groeten,

Frank

Guus Peterse

• Admins
« Reactie #729 Gepost op: januari 24, 2020, 15:58:33 pm »

https://waarneming.nl/observation/184717435/

Dit is volgens mij een in de regio bekende escape Jufferkraanvogel.
Inderdaad. Commentaar geplaatst, bedankt.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015
Pagina's: 1 ... 23 24 [25]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.048 seconden met 21 queries.