Hoofdmenu

Sphinginus lobatus

Gestart door thijsdegraaf, juni 15, 2012, 09:27:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

thijsdegraaf

Ik kan geen ander familielid vinden, dat er op lijkt. Maar er zijn nog geen waarnemingen van dit kevertje.
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/69181075
Sphinginus lobatus gezien op 2012-06-12 Bergen (NH)
Foto's:






bij voorbaat dank Thijs de Graaf

develhorst

Dag Thijs,
Heb je hem nog?
Alleen bekend van ZH en Limburg.
Jan.
Hartelijke groet,
Jan Burgers

thijsdegraaf

#2
Helaas Jan. Toevallig was er even zon voor een paar foto's. Daarna vloog hij meteen weg.
Als er geen look-a-likes zijn is het dus een bijzondere waarneming begrijp ik uit je woorden. Bergen, Noord-Holland is een stukje uit de buurt.  :)

harry60

Vorig jaar kwam ik deze ook tegen in Belgie: http://waarnemingen.be/waarneming/view/54025388?_popup=1
De 2e waarneming voor wrm.be de eerste met foto :)
M.Vr.Gr. Harry de Koning

thijsdegraaf

Leuk!! Zo als je weet ben ik soms jaloers op jullie zuiderlingen Harry.   ;)  Maar soms verschijnt er ook iets in het noordwesten.
Het kan altijd meegelift zijn met tuinplanten etc.

harry60

Zo zuid zit ik niet.... Barendrecht is mijn woonplaats maar mijn vriendin woont in belgish limburg... altijd leuk die omgeving rond te kijken wat daar allemaal kruipt en vliegt en inderdaad vind je soorten die je minder snel in het noorden vind.

M.Vr.Gr. Harry de Koning

thijsdegraaf

Ah.. Ik dacht, dat je zelf ook zuiderlijker woonde.

harry60

Onder de rook van Rotterdam :)
Maar thuis werk ik meer, dus heb niet zo veel tijd om rond te struinen.
In Belgie zijn mijn vrije dagen, dus meer tijd als het weer het ook toe laat om fotos  te maken.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

develhorst

Misschien is wegvliegen wel beter dan dood in een collectie.
Er is in elk geval een duidelijke foto van dit prachtige beest en van de vindplaats.
Zo blijftie ook bewaard...
Jan.
Hartelijke groet,
Jan Burgers

thijsdegraaf

Wie weet komen er nog nakomelingen. Ik had eerlijk gezegd niet verwacht, dat ik iets zeldzaams op de foto zette. Op waarneming wordt hij trouwens nog als algemeen aangegeven. Misschien kan iemand dat veranderen.

harry60

Dat heb ik regelmaitg als ik thuis ben zo ook bij dit kevertje de eerste vondst in Belgs Limburg :)
Schijnt in Belgie Vrij algemeen te zijn :)
M.Vr.Gr. Harry de Koning