Hoofdmenu

Een soort loopkever?

Gestart door RonN, juni 10, 2012, 14:55:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

RonN



Mij onbekend soort, wel kleurrijk.

Groet,
Ron
Groet,

Ron

sjonnoh

Jazeker een bastaard-/ of strandzandloopkever.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

RonN

Ik zit hier in de Achterhoek dus ik neem aan dat het de bastaard-soort is.

Vriendelijk bedankt!
Ron
Groet,

Ron

sjonnoh

Bastaard- zal inderdaad het meest waarschijnlijk zijn.
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

beetlestitch

de schedel lijkt geen witte haren te hebben dus hybrida. maritima komt ook wel in het binnen land voor. groeten toon.
Toon Keukelaar

Michiel en Milka

Citaat van: beetlestitch op juni 10, 2012, 15:47:40 PM
de schedel lijkt geen witte haren te hebben dus hybrida. maritima komt ook wel in het binnen land voor. groeten toon.
Dan moet je daar dus op letten! Ik zag op de foto's van beide soorten in de database geen verschil, maar zie de soort regelmatig op de zandverstuiving hier in de buurt.  Omdat dat ver van de kust is nooit voor maritima gekozen. Ik zal er eens naar kijken als ze weer voor de lens komen.
Groet, Michiel

beetlestitch

ook de midden band is anders. maritima heeft daar een knik van rond de 90 graden. groeten toon.
Toon Keukelaar

Arp

Citaat van: Michiel en Milka op juni 10, 2012, 19:47:31 PM
Omdat dat ver van de kust is nooit voor maritima gekozen.
Dat schijnt overigens geen geheel sluitend argument te zijn heb ik me ooit laten vertellen ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

beetlestitch

verder ook de penis soort specifiek. voor een determinatie is het een combinatie van kenmerken en niet zo maar 1. groeten toon.
Toon Keukelaar

gko

over het voorkomen van maritima in het binnenland en misschien ook wel overal
hoor of lees ik verschillende meningen, er zijn keveraars die zeggen dat de soort
erg zeldzaam is, ik weet het niet, maar ik vind het onderscheid niet altijd simpel
met vr gr gkoopman

beetlestitch

maritima is aan de kust veel minder zeldzaam op de goede plaatsen. het strand moet niet bevolkt worden door 1000den mensen bij mooi weer. in het binnen land is de verhouding zwaar in het voordeel van hybrida. voor een goede determinatie is eigenlijk de kever van belang om de kenmerken goed te zien.groeten toon.
Toon Keukelaar

Michiel en Milka

Citaat van: Arp op juni 11, 2012, 12:27:38 PM
Citaat van: Michiel en Milka op juni 10, 2012, 19:47:31 PM
Omdat dat ver van de kust is nooit voor maritima gekozen.
Dat schijnt overigens geen geheel sluitend argument te zijn heb ik me ooit laten vertellen ...
Dat begreep ik al uit de reactie van Toon en daarom reageerde ik ook.  :)
Groet, Michiel

RonN

Groet,

Ron

beetlestitch

Toon Keukelaar

RonN

Groet,

Ron