Hoofdmenu

kever en tor

Gestart door lily, juni 02, 2012, 21:45:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

lily

Hoi mensen,
kan mij iemand helpen aan de namen, van deze kever en naar ik vermoed, een boktor.

Gr.Lily

sjonnoh

De 1st lijkt op moertje, maar ik kan me niet herinneren dat die van zulke strepen op de rug hebben  ???
met de groeten van de zeeuwse vogels en insecten,
Johnny Rommens

Mijn fotos
Mijn observado fotos


~het zit hem niet alleen in de kwaliteit, maar ook op hoe het diertje erop staat~

Twan martens

De eerste is een rozenkever. Zeer algemeen, maar de tweede is volgens mij de phytoecia cilindrica.
De laatste is een hele mooie waarneming, maar wacht nog even op de echte kenners.
Groet, Twan.

beetlestitch

dat klopt wat twan zegt maar de vindplaats er nog even bij. groeten toon.
Toon Keukelaar

lily

Dank jullie,

de vindplaats is in landgraaf.

Gr.Lily

beetlestitch

voor de verspreidings atlas. met dank toon.
Toon Keukelaar

liptaster

#6
Normaal gezien moei ik me niet met de niet-kortschilden, maar deze keer maak ik een uitzondering. Bekijk die eerste zijn clypeus eens goed...

Best die locatie nog eens aflopen om te zien of die er werkelijk nog zit en het geen immigrant of vakantiefoto betreft.
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424

Th.Heijerman

Volgens mij heeft Toon wel gelijk: het is de schaduw...

liptaster

Ik begin zelf te twijfelen, het zou misschien een poot kunnen zijn dat uitsteekt. Ik vrees dat we er zonder betere foto's niet uit zullen geraken om de sterk gelijkende Anisoplia villosa uit te sluiten.
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424

lily

Hoi mensen,
Ik heb nog een foto, zal hem even plaatsen.

Lily

lily

Foto 2

liptaster

Ok het was dan toch juist, excuses...
Handtekeningen worden getoond onderaan elk persoonlijk bericht van Tim Struyve. BBCode en smileys kunnen hierin gebruikt worden. Max. aantal tekens: 600; resterende tekens: 424