Hoofdmenu

Multimedia

Gestart door Alex Kwak, mei 30, 2012, 19:33:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Zojuist de afbeeldingen voor vogels en libellen bijgewerkt/uitgebreid.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

aweggens

Hallo,

Ten eerste wil een compliment geven over het eruit ziet. het werkt prachtig al mis ik nog een zoekfunctie in de multimedia.
ik heb nu verschillende soortgroepen er op staan. foto's en kaarten gaan perfect alleen ik krijg de vogel geluiden er niet op.
het downloaden gaat prima en het uitpakken ook enkel ze worden niet zichtbaar in OBSmapp.
wanneer ik kijk in map OBSmapp via de file manager staan de geluiden er gewoon tussen compleet 2172 stuks.
het lijkt er op dat ze niet worden indexceerd in OBSmapp.

ik heb een HTC ONE X.

iemand enig idee?

alvast bedankt

groet,

Albert
Met vriendelijke groet,

Albert

Alex Kwak

Bij het installeren van die geluiden, zie je dan achtereenvolgens het downloaden, het uitpakken en het toevoegen aan de database?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

Dee vandaag een update van de multimedia libellen.


Maar daarmee verdwenen de libellen uit de lijst en ik krijg ze met geen mogelijkheid meer terug...   :-\
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Alex Kwak

Citaat van: Wim Bakker op juli 10, 2012, 18:28:04 PM
Dee vandaag een update van de multimedia libellen.
Maar daarmee verdwenen de libellen uit de lijst en ik krijg ze met geen mogelijkheid meer terug...   :-\

Ik heb iets meer info nodig. Wat doe je, en wat gebeurt er? Foutmeldingen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

Ik zag toevallig in de multimedialijst dat er een update voor de libellen was, die heb ik aangevinkt en gedownload. Op dat moment stonden libellen niet meer in de lijst van multimedia. Ik heb de libellen toen geheel verwijderd en vervolgens weer gedownload. Maar de libellen komen niet terug in de lijst met multimedia. Het downloaden en uitpakken van de multimedia lijkt gewoon te werken. Maar de libellen blijven weg. (Misschien ligt het aan het weer?) Geen foutmelding...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Alex Kwak

Er is een groot verschil of je de libellen niet in de lijst ziet, of de libellen wel ziet maar geen enkele heeft een foto.
In het eerste geval heb je de soortgroep libellen niet gedownload, in het tweede geval de multimedia niet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

Huh  ???

Ik zie dat de multimedia wordt gedownload en uitgepakt, maar de libellen staan niet in de lijst met "foto's en geluiden". Terwijl in de andere "multimedia bijwerken" lijst bij de libellen wel staat "reeds gedownload".

Dus ik vermoed dat de multimedia er wel is maar niet in de index staat ofzo...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Alex Kwak

Ik vermoed dus dat je de libellen zelf niet hebt gedownload. Kan je een waarneming van een libel aanmaken?!

Als je de lijst van libellen niet hebt, dan kan je ook geen lijst van libellen met multimedia tonen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

Ik kan gewoon libellen invoeren.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Alex Kwak

Dat is bijzonder vreemd. Download eens de soortgroep libellen opnieuw, en daarna(!) de multimedia van libellen opnieuw.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

aweggens

Citaat van: Alex Kwak op juli 10, 2012, 08:49:08 AM
Bij het installeren van die geluiden, zie je dan achtereenvolgens het downloaden, het uitpakken en het toevoegen aan de database?

ik zie het downloaden, vervolgens zie ik dat het uitpakken gebeurt. en dan blijft hij draaien.... om vervolgens met een foutmelding te komen.
iets met downloaden timeout... het lijkt mij alleen niet dat het iets met het downloaden te maken heeft aangezien hij gewoon uitpakt en de bestanden ook uitgepakt aanwezig zijn in de OBSmapp op de "hardeschrijf"  alleen het toevoegen aan de database gaat dus niet goed lijkt mij... ik had voor de zekerheid de schermbeveiliging uitgezet.
Met vriendelijke groet,

Albert

Alex Kwak

Citaat van: aweggens op juli 10, 2012, 19:45:21 PM
iets met downloaden timeout...

Kan je daar een schermafdrukje van maken?
Na het downloaden van de media moet ObsMapp ook nog de meta-data ophalen. Klaarblijkelijk mislukt dat.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

CiteerDat is bijzonder vreemd. Download eens de soortgroep libellen opnieuw, en daarna(!) de multimedia van libellen opnieuw.


Nope. Helpt niet. Inmiddels ook de foon gereboot. Niks helpt.
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Alex Kwak

Aweggens en Wim: gebruiken jullie wel de laatste versie van ObsMapp, 2.4.1?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

#75
Yup.  :right:

Ik zal straks nog even kijken want ik zag iets van 5 directories in de media directory staan maar ik heb maar 3 soortgroepen in de multimedialijst staan. Dus misschien is er ergens anders iets mis...


EDIT:
Voor de libellen heb ik twee directories waarin dezelfde plaatjes lijken te staan:
/obsmapp/media/.wn05
/obsmapp/media/.wn05a

Zou dat het probleem kunnen zijn?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Alex Kwak

Citaat van: Wim Bakker op juli 10, 2012, 20:18:25 PM
Voor de libellen heb ik twee directories waarin dezelfde plaatjes lijken te staan:
/obsmapp/media/.wn05
/obsmapp/media/.wn05a
Zou dat het probleem kunnen zijn?

Dat is niet netjes van mij, maar is niet de reden. Alleen de oude versie is niet weggehaald, en vervuilt de geheugenkaart.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

aweggens

zoals wim heb ik ook die extra map idd maar dat vindt ik niet erg.. kan ik zelf wel weg halen als het moet.
ik heb ook gewwon de versie 2.4.1

maar die update gaan volgens mij prima bij mij.

hier wat screenshots
helaas geen goed proggie gevonden die werkt zonder te mijn foon te rooten dus maar met een andere tel foto's gemaakt.

tot en met foto 2 gaat het prima

naar de foto zie op de hardeschrijf wel alle geluiden staan
Met vriendelijke groet,

Albert

aweggens

krijg net een kleine ingeving (gebeurt wel eens) moet ik mischien eerst bij soortenlijsten de soortgroep downloaden van observado.org ipv waarneming.nl? aangezien er ook geluiden bij zit die niet bij waarneming.nl voorkomen?
Met vriendelijke groet,

Albert

hiskodevries

Albert, ik heb ook een htc one X
schermafdruk maak je heel simpel door tegelijk aan/uit knop en op volume down te drukken
bij mij is/was het installeren/vernieuwen van de xc geluiden geen probleem. zorg wel voor een stabiele internet verbinding (die connection time out doet mij vrezen dat dit niet zo is)
ik heb ook alleen de nederlandse vogellijst.
Maar ik zal hem voor de zekerheid nog een keer vernieuwen en mijn resultaat melden.

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

en ja prima gelukt
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: aweggens op juli 10, 2012, 23:42:29 PM
tot en met foto 2 gaat het prima

De oorzaak is duidelijk: die xml bevat de meta-data en die kan dus niet gedownload worden. Dus wordt de database niet gevuld en dus zie je de multimedia niet ondanks dat 'ie wel op de geheugenkaart staat.
Maar waarom die xml niet kan worden gedownload is de vraag. Slechte internetverbinding gok ik.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

Geldt dat ook voor mij? Waar zou die xml file moeten staan?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Alex Kwak

Citaat van: Wim Bakker op juli 11, 2012, 10:02:09 AM
Geldt dat ook voor mij? Waar zou die xml file moeten staan?

Waarschijnlijk wel. Die file wordt naderhand weer opgeruimd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

 ??? waar blijft de metadata dan?

Nou ja, als ik nog iets kan proberen dan moet je het maar even zeggen...
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

hiskodevries

De meta data moet in de database op je device komen, daar gaat het bij jouw fout
wim, je modem en router uit het stopkontakt halen
2 minuten wachten
weer aansluiten
dan opnieuw proberen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: Wim Bakker op juli 11, 2012, 12:36:05 PM
??? waar blijft de metadata dan?

De inhoud daarvan wordt in een lokale database opgeslagen
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

Hisko, ik heb het thuis geprobeerd en ik heb het op m'n werk geprobeerd, en dat zijn echt niet de langzaamste verbindingen. Het lukt gewoon niet. Krijg geen foutmeldingen, het downloaden gaat flitsend, maar libellen komen niet in de lijst...

Alex, en die lokale database kan ik die bekijken? Is dat ook een xml file?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson

Alex Kwak

Nee, die database kan je niet bekijken. Heb je al eens geprobeerd de libellen multimedia te verwijderen en daarna weer toe te voegen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wim Bakker

Citaat van: Wim (juli 10, 2012, 18:46:11 pm)Ik heb de libellen toen geheel verwijderd en vervolgens weer gedownload.

8)

Of bedoel je fysiek op de sdcard verwijderen?
"So the first dinosaur bone ever found was also the first to be lost." ― Bill Bryson