Hoofdmenu

Multimedia

Gestart door Alex Kwak, mei 30, 2012, 19:33:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

XenoCanto NL zou ook weer moeten werken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

willemxd

Citaat van: Alex Kwak op juni 14, 2012, 17:40:33 PM
Citaat van: willemxd op juni 14, 2012, 17:21:18 PM
bij mij doet ie t nog niet:( ik heb een samsung galaxy s plus

Je kan last hebben van caching. Sluit de telefoon helemaal af, start 'm opnieuw op (zodat je zeker weet dat ObsMapp ook onder water gestopt is), en probeer het dan opnieuw.

hij doet t!! super app! :duim: :duim:

Wieger

Het lukt mij nog niet om de grote bestanden te downloaden: Xeno canto en baudewijn ode. Hij download tot 20/30 procent en begint dan te unzippen. Bij vogels komt hij, na verschillende keer het toestel uitgehad te hebben, niet verder dan +/- 400 mp3. en dan loopt obsmapp helemaal vast en moet ik het toestel uitzetten.
De andere bestanden gaat flitsend. op m'n geheugenkaartje kan nog wel 8 GB, dus daar zou het niet aan liggen waarschijnlijk.
Ik heb een samsung galaxy y. misschien dat meer mensen hier problemen mee hebben.
Wieger


Alex Kwak

Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 16:10:34 PM
Het lukt mij nog niet om de grote bestanden te downloaden: Xeno canto en baudewijn ode. Hij download tot 20/30 procent en begint dan te unzippen. Bij vogels komt hij, na verschillende keer het toestel uitgehad te hebben, niet verder dan +/- 400 mp3. en dan loopt obsmapp helemaal vast en moet ik het toestel uitzetten.
De andere bestanden gaat flitsend. op m'n geheugenkaartje kan nog wel 8 GB, dus daar zou het niet aan liggen waarschijnlijk.
Ik heb een samsung galaxy y. misschien dat meer mensen hier problemen mee hebben.
Wieger

Wat voor internet verbinding heb je?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Sluijter

Alex, super bedankt voor deze mooie tool!  :duim: :duim:
.

Wieger

Citaat van: Alex Kwak op juni 15, 2012, 16:32:07 PM
Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 16:10:34 PM
Het lukt mij nog niet om de grote bestanden te downloaden: Xeno canto en baudewijn ode. Hij download tot 20/30 procent en begint dan te unzippen. Bij vogels komt hij, na verschillende keer het toestel uitgehad te hebben, niet verder dan +/- 400 mp3. en dan loopt obsmapp helemaal vast en moet ik het toestel uitzetten.
De andere bestanden gaat flitsend. op m'n geheugenkaartje kan nog wel 8 GB, dus daar zou het niet aan liggen waarschijnlijk.
Ik heb een samsung galaxy y. misschien dat meer mensen hier problemen mee hebben.
Wieger

Wat voor internet verbinding heb je?

Ik werk via WIFI en heb een goede verbinding

Alex Kwak

Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 16:47:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 15, 2012, 16:32:07 PM
Wat voor internet verbinding heb je?

Ik werk via WIFI en heb een goede verbinding

Heb je misschien een paar dagen geleden ook een (mislukte) poging gedaan om de multimedia te downloaden?
Zo ja, reset je telefoon dan een keer (batterij er uit en er weer in) en probeer het dan nog eens. (Sowieso een goed idee)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wieger

Citaat van: Alex Kwak op juni 15, 2012, 16:54:04 PM
Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 16:47:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 15, 2012, 16:32:07 PM
Wat voor internet verbinding heb je?

Ik werk via WIFI en heb een goede verbinding

Heb je misschien een paar dagen geleden ook een (mislukte) poging gedaan om de multimedia te downloaden?
Zo ja, reset je telefoon dan een keer (batterij er uit en er weer in) en probeer het dan nog eens. (Sowieso een goed idee)

ja, heb ik idd geprobeerd. Ik zal het proberen. Bedankt voor de snelle reaktie!

Wieger

Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 17:04:10 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 15, 2012, 16:54:04 PM
Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 16:47:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 15, 2012, 16:32:07 PM
Wat voor internet verbinding heb je?

Ik werk via WIFI en heb een goede verbinding

Heb je misschien een paar dagen geleden ook een (mislukte) poging gedaan om de multimedia te downloaden?
Zo ja, reset je telefoon dan een keer (batterij er uit en er weer in) en probeer het dan nog eens. (Sowieso een goed idee)

ja, heb ik idd geprobeerd. Ik zal het proberen. Bedankt voor de snelle reaktie!

Heb de accu even verwijderd gehad, maar het heeft helaas niet het gewenste resultaat gehad :huh:
Nu stopte hij al bij 7 % downloaden en kwam maar tot 150 mp3's

Alex Kwak

Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 17:24:12 PM
Heb de accu even verwijderd gehad, maar het heeft helaas niet het gewenste resultaat gehad :huh:
Nu stopte hij al bij 7 % downloaden en kwam maar tot 150 mp3's

Klinkt toch heel erg als een slechte internetverbinding...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wieger

#40
Citaat van: Alex Kwak op juni 15, 2012, 17:38:06 PM
Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 17:24:12 PM
Heb de accu even verwijderd gehad, maar het heeft helaas niet het gewenste resultaat gehad :huh:
Nu stopte hij al bij 7 % downloaden en kwam maar tot 150 mp3's

Klinkt toch heel erg als een slechte internetverbinding...
Ik zit naast de router en ik heb de virus scanner nu ook uit staan. Is het niet mogelijk dat je het bestand via de computer download en rechtstreeks op de sd-kaart zet? oid

Het is me trouwens inmiddels wel gelukt baudewijn erop te krijgen, geen flauw idee waarom die wel

Alex Kwak

Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 17:55:41 PM
Is het niet mogelijk dat je het bestand via de computer download en rechtstreeks op de sd-kaart zet? oid

Nee, maar misschien moet dat toch maar een keer als ontsnapingsclausule  :-\
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Liever niet. Voor je het weet liggen de zip files op internet. Een groot aantal gebruikers heeft hun foto's alleen afgestaan voor gebruik in ObsMapp.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Wieger

#43
Citaat van: Alex Kwak op juni 15, 2012, 18:40:00 PM
Citaat van: Wieger op juni 15, 2012, 17:55:41 PM
Is het niet mogelijk dat je het bestand via de computer download en rechtstreeks op de sd-kaart zet? oid

Nee, maar misschien moet dat toch maar een keer als ontsnapingsclausule  :-\

Ik 'hoop'dat ik niet de enige ben en dat het duidelijk wordt waarom dit niet goed gedownload kan worden. 'k vind het wel erg spijtig. :'(

Is het niet mogelijk dat, wanneer bij het downloaden de wifi-verbinding even wegvalt, dat hij dan even wacht tot er weer verbinding is. (mocht dat het probleem zijn) en dat hij niet eerder gaat unzippen totdat hij 100% heeft gedownload?

Helen Commandeur

Hallo,

Hier in zuid Spanje heb ik toch zeker 'n internetverbinding van 1mb (zie de bitjes heen en weer rennen). Mijn downloads gingen prima.
Als het al aan de snelheid ligt dan zou ik het in de ochtend proberen.

Succes,
Helen.
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Wieger

Citaat van: Helen Commandeur op juni 15, 2012, 21:56:47 PM
Hallo,

Hier in zuid Spanje heb ik toch zeker 'n internetverbinding van 1mb (zie de bitjes heen en weer rennen). Mijn downloads gingen prima.
Als het al aan de snelheid ligt dan zou ik het in de ochtend proberen.

Succes,
Helen.

Heb het net maar weer geprobeerd, maar hij wacht niet totdat het 100% is gedownload en begint bij ca. 20 % gewoon weer met unzippen. inmiddels al een stuk of 15-20 keer geprobeerd.

hiskodevries

Weiger zet je modem en draadloos netwerk eens uit minuut wachten en weer aan. doet bij mij wonderen als het traag is of hapert.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Wieger

Citaat van: hiskodevries op juni 16, 2012, 12:37:27 PM
Weiger zet je modem en draadloos netwerk eens uit minuut wachten en weer aan. doet bij mij wonderen als het traag is of hapert.
Heb idd ook al geprobeerd, maar helaas hielp dat ook niet.

Helen Commandeur

Hallo Wieger,

In deze engelstalige post worden 2 mogelijke oplossingen gegeven: http://androidforums.com/android-applications/526453-cant-download-zip-file-my-droid.html

Groeten,
Helen
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

SlechtValk

Ik heb nog niet de nieuwe versie geprobeert en zeg daarom misschien iets heel raars, ook weet ik niet hoe dit alles geimplementeerd is.

Maar is het misschien geen idee om de data afzonderlijk per soort te downloaden (en dan alleen wanneer dit nodig is) kortom voor elke soort een los bestandje... dit zal qua aantal hits de server meer belasten maar tegelijkertijd qua dataverbruik verminderen omdat vermoedelijk niet iedereen "alles" zal downloaden maar alleen wanneer hij/zij iets nodig heeft.

Uiteraard wel de mogelijkheid geven om alles te downloaden, maar dat hij dan stuk voor stuk al die losse bestandjes gaat downloaden. (lijkt me een stuk minder foutgevoellig dan om één groot bestand te downloaden, maar ook dat kan ik mis hebben.)

Nogmaals ik weet niet hoe het in dit geval technisch gaat, just a suggestion ;)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Wat een onzin. sta je midden in het bos wil je een geluid checken shit geen internet.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

SlechtValk

Citaat van: hiskodevries op juni 17, 2012, 17:31:05 PM
Wat een onzin. sta je midden in het bos wil je een geluid checken shit geen internet.

Dat is een nadeel ja, maar zo werkt het wel bij bijvoorbeeld blueBill Mobile (daar wordt zelfs elk afzonderlijk geluidje afzonderlijk gedownload als wav geloof ik zelfs) is erg prettig voor hen die weinig opslagruimte hebben maar wel een goede netwerkverbinding (ook in het bos).

Laat er geen misverstand over bestaan, ik zou zeker niet de mogelijkheid om alles in één keer te downloaden af willen schaffen, maar "alles in één keer" is misschien makkelijker (en met kleinere kans op fouten) als het in iets kleinere porties gehakt is.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

hiskodevries

Sorry. Dat gaan we niet doen. Iedereen kan bij xc zelf alle geluidjes 1 voor. 1 downloaden daar hoeven wij niets voor te maken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Wieger

Citaat van: Helen Commandeur op juni 17, 2012, 10:41:35 AM
Hallo Wieger,

In deze engelstalige post worden 2 mogelijke oplossingen gegeven: http://androidforums.com/android-applications/526453-cant-download-zip-file-my-droid.html

Groeten,
Helen
Dank je voor het meedenken, Helen.
Het eerste wat wordt genoemd had ik zelf ook al geprobeerd.
Bij het tweede zou ik een probleem hebben met het unzippen. Maar dat is niet het geval want het even grote bestand van Baudewijn kon ik uiteindelijk wel downloaden en unzippen.(en de rest trouwens ook) Het downloaden van de xeno canto bestand gaat ook erg traag tov de andere grote bestanden. Ik denk dat ik gewoon pech heb.

Johan op den Dries

Citaat van: Wieger op juni 18, 2012, 21:45:48 PM
Citaat van: Helen Commandeur op juni 17, 2012, 10:41:35 AM
Hallo Wieger,

In deze engelstalige post worden 2 mogelijke oplossingen gegeven: http://androidforums.com/android-applications/526453-cant-download-zip-file-my-droid.html

Groeten,
Helen
Dank je voor het meedenken, Helen.
Het eerste wat wordt genoemd had ik zelf ook al geprobeerd.
Bij het tweede zou ik een probleem hebben met het unzippen. Maar dat is niet het geval want het even grote bestand van Baudewijn kon ik uiteindelijk wel downloaden en unzippen.(en de rest trouwens ook) Het downloaden van de xeno canto bestand gaat ook erg traag tov de andere grote bestanden. Ik denk dat ik gewoon pech heb.

Kan je de gedownloade bestanden niet eerst weggooien voordat je hem opnieuw download? bijv. met ez file explorer de bestanden opzoeken?
Verder heb ik op mijn nieuwe tablet (lang leve vaderdag  ;D ) ook de meeste moeite gehad met de xenocanto geluiden. Zodra ik de tablet draaide en het formaat van portrait naar landscape deed hield het unzippen op en bleef de downloadteller op 100% staan. Dit is (volgens mij) een bekende bug.

Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op juni 19, 2012, 01:45:11 AM
Zodra ik de tablet draaide en het formaat van portrait naar landscape deed hield het unzippen op en bleef de downloadteller op 100% staan. Dit is (volgens mij) een bekende bug.

Klopt, is al gefixed in de komende versie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Wieger

Citaat van: Johan op den Dries op juni 19, 2012, 01:45:11 AM
Citaat van: Wieger op juni 18, 2012, 21:45:48 PM
Citaat van: Helen Commandeur op juni 17, 2012, 10:41:35 AM
Hallo Wieger,

In deze engelstalige post worden 2 mogelijke oplossingen gegeven: http://androidforums.com/android-applications/526453-cant-download-zip-file-my-droid.html

Groeten,
Helen
Dank je voor het meedenken, Helen.
Het eerste wat wordt genoemd had ik zelf ook al geprobeerd.
Bij het tweede zou ik een probleem hebben met het unzippen. Maar dat is niet het geval want het even grote bestand van Baudewijn kon ik uiteindelijk wel downloaden en unzippen.(en de rest trouwens ook) Het downloaden van de xeno canto bestand gaat ook erg traag tov de andere grote bestanden. Ik denk dat ik gewoon pech heb.

Kan je de gedownloade bestanden niet eerst weggooien voordat je hem opnieuw download? bijv. met ez file explorer de bestanden opzoeken?
Verder heb ik op mijn nieuwe tablet (lang leve vaderdag  ;D ) ook de meeste moeite gehad met de xenocanto geluiden. Zodra ik de tablet draaide en het formaat van portrait naar landscape deed hield het unzippen op en bleef de downloadteller op 100% staan. Dit is (volgens mij) een bekende bug.

Het is me nu uiteindelijk toch gelukt via een ander wifi-punt. Hij heeft er wel een half uur tot 3/4 uur over gedaan, maar het is gelukt. Ik denk dat Hisko gelijk had dat het toch met de router te maken had. Ik heb zelf een experiabox van kpn. Ik wil iedereen bedanken die met me mee heeft gedacht! :duim:

Alex Kwak

Citaat van: Wieger op juni 20, 2012, 09:31:43 AM
Ik denk dat Hisko gelijk had

Schijnt zo nu en dan vaker voor te komen  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Vincent Sanders

Vandaag de app aanbevolen aan de klas voor hulp bij het determineren tijdens vegetatie opnames maken.
Gr,
Vincent Sanders

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0