Hoofdmenu

kevers onbekend.

Gestart door clemens, mei 30, 2012, 13:47:35 PM

Vorige topic - Volgende topic

clemens

Wie helpt mij deze kever te benoemen. Gefotografeerd Nijmegen-Driehuizen.

Arp

Wie helpt mij aan een afmeting voor deze kever ? Kop zichtbaar op een foto zou ook fijn zijn ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

clemens

Citaat van: Arp op mei 30, 2012, 14:42:28 PM
Wie helpt mij aan een afmeting voor deze kever ? Kop zichtbaar op een foto zou ook fijn zijn ;)
Gut, U bent een grappenmaker?

beetlestitch

clemens eens goed op dit forum kijken en de vragen lezen van de kever experts. deze vragen naar kenmerken die vaak niet goed op de foto staan en de kevers hebben vaak onderling kleine verschillen welke alleen microscopisch te zien zijn. ook de vindplaats en soms voedselplant zijn van belang om tot een determinatie te komen en dan is de vraag welke kever is dit wel erg weinig aanvullende info. groeten toon.
Toon Keukelaar

clemens

Toon,
Kijk, met deze opmerking kan ik wat! Zal hier rekening mee houden.
Clemens.

Arp

#5
Tsjonge, "u" en dan nogwel in kapitaal - zoveel eer ;D

En dat terwijl ik alleen maar wilde weten of het beest 5mm, 10mm of 15mm was, maar kennelijk weet je dat niet, ook al heb je de foto zelf genomen. En ook geen foto's van de kop beschikbaar begrijp ik?

Citaat van: clemens op juni 03, 2012, 22:52:56 PM
Kijk, met deze opmerking kan ik wat!
Ben ik nou gek, of is het echt zo moeilijk om uit mijn antwoord af te leiden dat een afmeting en een foto van de kop wenselijk zijn? Volgens mij staat het er behoorlijk letterlijk ...

Zonder dat wordt het een knap onzekere Cantharis livida - die is rond 13mm of iets meer en heeft een zwarte streep op de kop. Van deze foto, en zonder afmeting hebben we alleen de pootkleur om hem van een stuk of wat andere kandidaten te onderscheiden en dus eigenlijk onzin om er een naam aan te geven.

Overigens mag je denk ik blij zijn dat dit soort aanwijzingen als grapje worden gebracht - na de 500e keer tijd verdoen met dit soort onvolledige aanvragen begint de lol er aardig af te raken  :rolleyes:
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

clemens

Arp,
Frustraties uiten op die manier geeft geen pas! De opmerking van Toon heb ik echter wel ter harte genomen, maar ach, waar gaat het eigenlijk over
Lijkt me dat deze site hier niet voor bedoeld is en beschouw deze discussie hiermee voor gedaan..

gko

Arp verdient dit niet en u w.s. ook niet, er stond natuurlijk wel een knipoogsymbooltje bij
met vr gr gkoopman

Arp

Clemens,

Zet eens even een andere bril op jongen  :rolleye:

Ik zie een vraag voor hulp bij determinatie en vervolgens een hele fatsoenlijke wedervraag om een afmeting en zo mogelijk een foto van de kop die beide gewoon nodig zijn om het beest beter/goed van een naam te voorzien (die wedervraag had overigens niet nodig moeten zijn, maar dat terzijde).

Vervolgens komen er twee vreemde/zeikerige opmerkingen van jou, maar de gevraagde gegevens niet. En dan ben ik opeens gefrustreerd als ik je daarop aanspreek ? Verder alles goed?

Garbage in, garbage out ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

develhorst

Gedraag je s.v.p.als een admin.
Jan.
Hartelijke groet,
Jan Burgers

thijsdegraaf

CiteerGedraag je s.v.p.als een admin.
Maar zonder zo en nu en dan een grapje wordt ook een saaie bedoening op het forum Jan.
Als Clemens de raad van Toon heeft opgevolgd en wat verder op het forum heeft rondgekeken, heeft hij vast gezien, dat Arp nooit te beroerd is om te helpen. En soms van een grapje houdt. Daarom zit ik zo graag op dit forum. (heb het gemist op mijn vakantie in Australië  :) )
En ook jou heeft hij zo goed mogelijk geholpen met zijn tweede antwoord Clemens. Ik mis het bedankje daarvoor.

develhorst

Ja, ik weet dat Arp heel veel van zijn vrije tijd steekt in dit forum en ook op andere fora.
Maar: we moeten toch ook rekening houden met nieuwkomers die voor het eerst een torretje op dit forum zetten.
Die moeten wij verder helpen en misschien raken ze dan enthousiast om nog meer naar die beessies te kijken.
Dus een admin moet zich hiervan extra bewust zijn en die mensen op een voorzichtige manier verder helpen.
Dat probeerde Arp wel, maar de reactie die hij daarop kreeg schoot in het verkeerde keelgat. En dan krijg je zo'n discussie.
Overigens zou ik als Achterhoeker best wel eens een beugel Grolsch willen drinken met de Tukker die Arp is.
Lekker lullen over kevers!
Jan.
Wat mij betreft discussie gesloten.
Hartelijke groet,
Jan Burgers

Arp

Kom op Jan, als iemand zo reageert op de hulp die jij of Toon of Thijs biedt dan zeg ik er ook wat van, en als een jolige formulering niet gewaardeerd wordt, dan maar duidelijke taal. Maar zand erover.

Ook een biertje Clemens ?  Jan: Tut hè! - onmeunig mooi ower kevers kuiern, of nie dan ;D (maar ik zit nu even in Frankrijk - net m'n eerste Cerambyx cerdo gescoord, moooooooiiiii  :P

Citaat van: thijsdegraaf op juni 04, 2012, 23:08:14 PM
... mijn vakantie in Australië  :) ...
Foto's ! Foto's !  ;D  :P
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

thijsdegraaf

#13
CiteerFoto's ! Foto's !  ;D  :P
Komen nog Arp. Maar ik heb het druk met het fatsoeneren van mijn totaal verwilderde tuin :shock: en het uitzoeken van de foto's.  ;D Veel plezier in Frankrijk..en dan toch nog op waarneming??  :)