Witte hokken vullen

Gestart door Ed Colijn, mei 23, 2012, 11:19:12 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ed Colijn

In de Nieuwsbrief sprinkhanenatlas 2011-2012 http://wwww.eis-nederland.nl/nieuwsbriefSprinkhanenatlas2011-2012-4.html wordt een overzicht gegeven van de witte plekken in het verspreidingsbeeld van de sprinkhanen in Nederland. Mocht je een bijdrage willen leveren aan het vullen van deze hokken dan kan je dat in dit topic aangeven.
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

henkjanvdkolk

Gaat de voorkeur uit naar het opvullen van uurhokken, of is het bezoeken van kilometerhokken net zo belangrijk?

Ik wil wel proberen een dag diverse uurhokken te bezoeken in zuidwest Gelderland en wellicht ook een keer op de noord Veluwe (als de dagen met mooi weer gunstig vallen).
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Ed Colijn

#2
Citaat van: henkjanvdkolk op mei 26, 2012, 22:18:52 PM
Gaat de voorkeur uit naar het opvullen van uurhokken, of is het bezoeken van kilometerhokken net zo belangrijk?

Alles is welkom Henk-Jan. De nieuwe atlas zal verschijnen op uurhok-niveau dus als we op dat niveau een data-set hebben zou dat heel mooi zijn. Maar kmhok is uiteraard nog beter.

Citaat van: henkjanvdkolk op mei 26, 2012, 22:18:52 PM
Ik wil wel proberen een dag diverse uurhokken te bezoeken in zuidwest Gelderland en wellicht ook een keer op de noord Veluwe (als de dagen met mooi weer gunstig vallen).

Mooi! Mocht je meer info nodig hebben: eis@ncbnaturalis.nl
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

Maico Weites

Ik ga dit jaar nog wat gebieden bij Zuidlaren/Glimmen/Zeegse/Kiel-Windeweer en omgeving af.
Maico
Waarnemingen en foto's:
Nederland: https://waarneming.nl/users/15919/
Rest v/d wereld: https://observation.org/users/15919/

Ed Colijn

Perfect Maico, ik ben zelf vban plan nog iets te gaan doen in NO-Groningen.
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

Fred Hustings

Hallo,
ik wil wel wat veldwerk doen in Noord-Limburg (tussen Venray en Horst) en, afhankelijk van de tijd, in noordoosteljjk Noord-Brabant.

Ed Colijn

 :duim: mocht je meer info nodig hebben, Fred, zie hier boven.
groet,

Ed Colijn
NEV Sektie Everts

AnneFroukjeSchotanus

Friesland heeft nog veel witte hokken.
Maar zou het jammer zijn als meerdere mensen hetzelfde gebied gaan bekijken.
Ik woon in Oudemirdum, Gaasterland, en ben bezig ten noorden van mijn gebied
te inventariseren. Vanuit Sint Nicolaasga, Heerenveen, Bolsward en Witmarsum
heb ik een fietstochtje gedaan. Ook richting Lemmer.
Zijn er andere mensen bezig in dit gebied?
Morgen, 18-08-2012, wilde ik weer wat plannen.

Jan vH

Ik ben nu redelijk actief in het midden van de Gelderse Vallei (tot ongeveer 10/15 km van Barneveld). Hier zijn nog veel 'witte hokken', maar met name dit jaar heb ik al aardig wat soorten kunnen toevoegen aan de uurhoklijsten.

Wat me ook opvalt is het grote aantal witte hokken langs de Randmeren. Vooral de lijst van de uurhokken 175, 485 en 160, 470 kan nog een stuk langer. Misschien dat ik dit jaar nog een dagje sprinkhanen kan zoeken in uurhok 160, 470, maar ik weet niet of ik daar tijd voor heb. 175, 485 is voor mij sowieso te ver weg. Het zou mooi zijn als iemand deze uurhokken nog zou bezoeken.
Jan van Harten
Validator Plantengallen