Wat is dit?

Gestart door Mary Gielen, mei 17, 2012, 22:21:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

Mary Gielen

Omdat ik helemaal niet weet wat dit is plaats ik mijn vraag maar in een algemene categorie. Het oogde als een spin maar ik zie dat hij maar 6 poten heeft. Hij hing aan een stengel boven het water en was erg traag.
Omdat hij al vrij snel nadat ik hem zag, naar beneden viel kon ik ook niet meer details bekijken.

Groeten,

Mary

harry60

Ben ook erg benieuwd.
M.Vr.Gr. Harry de Koning

Remco (en Violet)

lijkt wel een larve van een libel die omhoog kruipt om te gaan uitsluipen.
Groeten (Violet en) Remco

www.vlinderseemland.nl/

Mary Gielen

Hoi Remco,

Dat zou kunnen. Binnen een straal van 5 meter vond ik behalve dit beest, een libel die uit zijn huid aan het kruipen was en ik vond een huid die blijkt van een smaragdlibel te zijn. Dus het zou best kunnen wat jij schrijft. Misschien moet ik deze vraag verplaatsen naar de libellen?

Groet,

Mary

Botervlieg

Citaat van: Mary Gielen op mei 18, 2012, 11:09:15 AM
Misschien moet ik deze vraag verplaatsen naar de libellen?

Dat kun je niet zelf, maar als je even geduld hebt, kan een admin het voor je verplaatsen.

Groetjes, Marleen

Johannes Klapwijk

Dit is inderdaad een libellelarve die op het punt staat te transformeren naar libel...


Er zal een smaragdlibel uitkomen schat ik in met die lange poten, maar durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen want op de foto's lijkt de kont wel vrij puntig...
Ewoud? ;D

ewoudploeg

Die poten zijn wel heel erg lang. Vast een Smaragd, maar enige twijfel mag bij deze. Is er ook een fotogemaakt waarop de rugdoorntjes goed zijn te zien?
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

Mary Gielen

Ik heb helaas geen andere foto's dan deze 2 want het beestje viel omlaag in een heel dicht gedeelte en ik kon er niet meer dichterbij komen.

Maar ik zal hem invoeren als smaragdlibel

Bedankt,

Mary