Hoofdmenu

vraag

Gestart door bruggeman, mei 17, 2012, 13:06:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruggeman

Ik zie met grote vreugde dat er bijna in dezelfde regio als waar ik werk nog iemand geregeld korstzwammen invoert. Er zijn niet zoveel mensen die geinteresseerd zijn in deze groep en ik zou graag contact opnemen met mijn collega
groet,
Ida

kvb

Ida

Ik ben het niet want ik doe bijna alleen hoedjes/steeltjes paddenstoelen. Maar wel een vraag aan jouw nu ik weet dat je op Telmee invoert. Is er wel eens een waarneming van jou gevalideerd. Het gaat alleen over paddenstoelen.

Kik

bruggeman

Hoi Kik, ja een paar keer. De meeste niet. Maar ik voer ze meestal zonder foto in dus de validatie zou dus op vertrouwen in mijn kennis moeten berusten. Dus dat is lastig voor degene die ze zou moeten valideren.
groet,
Ida

kvb

Dan is er nog hoop voor mij met 1500 waarnemingen meestal met foto en niet een (1) gevalideerd.

Kik

bruggeman

Hoi Kik en wie hier verder een antwoord op heeft.

Is er iemand bij telmee die het recht heeft te valideren en tegelijk over voldoende mycologische kennis heeft om dat verantwoord t te kunnen doen? Of is het allemaal alleen een kwestie van tijd?

groet,
Ida

Antonie Blom

Zoals ik het begrepen heb van een lid van de Nederlandse Mycologische Vereniging die over de kartering (inventarisatie) gaat, worden de waarnemingen die ingevoerd worden via Telmee inderdaad nog niet gevalideerd omdat hier nog geen mogelijkheden voor zijn. Ik ga er vanuit dat deze waarnemingen met een terugwerkende kracht gevalideerd worden wanneer deze mogelijkheid wel aanwezig is (want men is er wel mee bezig dit te regelen).
Zoals gezegd, dit is wat ik enkele maanden geleden opgevangen (en zo geinterpreteerd heb) en ik weet niet hoe de huidige status van dit geheel is. Maar inderdaad heb ik ook een hele hoop waarnemingen staan (veelal goed gedocumenteerd) zonder dat er ook maar 1 gevalideerd is.
Met vriendelijke groeten, Antonie Blom

Op https://sandra-antonie.smugmug.com/ is een selectie van mijn foto's te vinden.

Albert Vliegenthart

Op dit moment vind nog geen validatie plaats op telmee. Ik heb de NMV gevraagd of er validatoren zijn die al de goed herkenbare soorten willen valideren. Ik hoop dat jaar nog een opererend validatieteam voor paddenstoelen op de rails te hebben. Ik zal zsm contact opnemen met de NMV hierover. Dan kan ook met terugwerkende kracht worden gevalideerd.
Groet, Albert