droom lijst voor nederland

Gestart door rob_voesten, januari 08, 2007, 21:02:27 PM

Vorige topic - Volgende topic

Guus Peterse

Nou ja erg serieus is dit topic toch nooit geweest of wel?
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jos Welbedacht

Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

teunvankessel

opzich zitten er best wel wat realistische ideeen bij
die zwarte eend in de prunje enz.
ik ben benieuwd wat dit jaar ons brengt  :rolleyes:
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

rob_voesten

CiteerNou ja erg serieus is dit topic toch nooit geweest of wel?
zeg nooit nooit

of het echt serieus is weet ik niet maar ik hoop dat er tog wat serieusere dingen in komen te staan dan een broedende blauwe vink en rondzwemmende marmeralken in de thuin en noem maar op. anders kunnen we er net zo goed een praat maar raak album van maken. maar als iemand een lapland uil verwacht ergens op een fietspad kan dat en dat moetten we met respekt opnemen. en of nou iemand een roodhooft kanarie, of een lammer gier aan een pinda netje volgend jaar ergens wil zien moet hij zelf weten maar het is onwarschijnlijk maar dat moetten we wel kunnen respekteren.

als het nou roze sreuwen zijn of braamsluipers die niet tot ondersoort te detimineren zijn is het wat leuker hoor. :duim:

groetjes Rob Voesten
Rob Voesten

Ringmeldingen doe het hier. En ik help je er mee.

Mail: woeste1voeste@hotmail.com

Rutger

In 2007 hoop ik de volgende schaamsoorten weg te werken

kuifaalscholver
kwartelkoning
vaal stormvogeltje
papegaaiduiker
waterspreeuw

Als nieuwe soort voor nederland komt zwarte eend denk ik het meest in de aanmerking.  
Met vriendelijke groet,

Rutger Wilschut



Birding Basterds! Find or Fail!

Jan2002

CiteerIn 2007 hoop ik de volgende schaamsoorten weg te werken

kuifaalscholver
kwartelkoning
vaal stormvogeltje
papegaaiduiker
waterspreeuw

Als nieuwe soort voor nederland komt zwarte eend denk ik het meest in de aanmerking.
Misschien is de discussie al eerder gevoerd, maar ik verbaas me steeds weer over de term 'schaamsoort' (ik ken overigens de uitleg van de DBA-site, dus een verklaring van de term is niet nodig). Waarom zou iemand zich ervoor moeten schamen bepaalde soorten niet gezien te hebben??? Als je nou na 20 jaar vogelspotten nog nooit een koolmees hebt gezien, OK, dan heb je iets om je voor te schamen, maar een papegaaiduiker?? Kom nou......
Groet,
Jan

teunvankessel

ja, eigelijk wel he !
kijk je op de site van DBA
schaamsoorten van Klaas Eigenhuis..Bruinkopgors
nou wat een Schaamsoort, Dan heb ik nog heel veel schaamsoorten :o
maar het gaat al de goeie kant op
Groet Teun
Jizz-birder



Hoaxbirders

Ben Wielstra

Je moet je schamen als je je voor Papduiker schaamt! Die is enorm lastig (tenzij je het niet zo nauw neemt met identificatie).

HJDT

Hallo allemaal,

HIerbij mijn lijstje van nieuwe soorten voor Nederland die ik dit jaar graag zou willen zien. Ik zet er geen plaats en maand bij want het maakt me niet uit waar ik ze ga zien, als ik ze maar ga zien !! In willekeurige volgorde dus:

Kleinste Strandloper
Sardijnse Grasmus
Oosterse Tortel
Taigavliegenvanger
Bergkalanderleeuwerik

Als we dit jaar gewoon de draad oppakken waar we vorig jaar gebleven zijn (en tot nu toe doen we dat) dan komt het met die nieuwe soorten wel goed !!

Groeten Michel
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Ben Wielstra

#99
:huh: Oosterse Tortel lijkt me nou zo enorm saai! Kan je die niet even inwisselen voor een Roodkeelnachtegaal? :duim:

Kijk en vergelijk:
http://orientalbirdimages.org/search.php?p..._ID=&pagesize=1
vs.
http://orientalbirdimages.org/search.php?a...lt&Bird_ID=2538

Rein Genuït

laat die laatste maar binnen Ben (wel eerst ff je vrienden bellen he) :D  
Coming soon! Something profound and Interesting in this space! Stay tuned!

Groet, Rein

Kijk ook eens op mijn blog

https://keeponbirding.blogspot.nl

of naar mijn foto's

https://www.flickr.com/photos/reinder_genuit/

JohanvantBosch

Citeer:huh: Oosterse Tortel lijkt me nou zo enorm saai! Kan je die niet even inwisselen voor een Roodkeelnachtegaal? :duim:

Kijk en vergelijk:
http://orientalbirdimages.org/search.php?p..._ID=&pagesize=1
vs.
http://orientalbirdimages.org/search.php?a...lt&Bird_ID=2538
Doe mij ook dat roodkeeltje maar.... Vorig jaar allebei gezien in China en ik kan je zeggen, die nachtegaal is inderdaad een IETSIEPIETSIE toffer!

JohanvantBosch

CiteerHallo allemaal,

HIerbij mijn lijstje van nieuwe soorten voor Nederland die ik dit jaar graag zou willen zien. Ik zet er geen plaats en maand bij want het maakt me niet uit waar ik ze ga zien, als ik ze maar ga zien !! In willekeurige volgorde dus:

Kleinste Strandloper
Sardijnse Grasmus
Oosterse Tortel
Taigavliegenvanger
Bergkalanderleeuwerik

Als we dit jaar gewoon de draad oppakken waar we vorig jaar gebleven zijn (en tot nu toe doen we dat) dan komt het met die nieuwe soorten wel goed !!

Groeten Michel
Vooral die sardijn en die taiga lijken mij super!
HOewel.... bergkalander is ook niet vervelend  ;)  

Pauljp

#103
CiteerKaspische Plevier (Den Oever jul 2007)
Kleinste Strandloper (Julianadorp aug 2007)
Diksnavelrietzanger (Vlieland okt 2007)
Petsjorapieper (Maasvlakte okt 2007)
Oosterse Tortel (Groningen dec 2007)
Het is dan wel geen Den Oever, en ook nog geen juli, maar die Kaspische Plevier van gister maakt wellicht een kansje, afhankelijk van de beelden!

andrevanreenen

Zijn de beelden van de Kaspische plevier al gepubliceerd?

HJDT

#105
Er zijn heel wat mensen die hebben gereageerd op dit topic. Ik heb een tussentijdse evaluatie uitgevoerd om te kijken wat er tot nu toe van de voorspellingen terecht gekomen is. Ter herinnering zijn dit de soorten die voorspeld zijn (ik heb alleen de soorten overgenomen die een redelijke kans maken):

Azuurmees (2x), Gon-gon, Bergheggemus (2X), Blauwe Nachtegaal, Bruine Gent, Diksnavelrietzanger, Petsjorapieper, Langstaartklauwier, Boomzwaluw, Huisgierzwaluw, Koningsstern, Amerikaanse Roodstaart, Kaspische Plevier,  Diksnavelrietzanger, Petsjorapieper, Oosterse Tortel, Kleine Grijze Snip, Kleine Kortteenleeuwerik, Ruppels Grasmus, Mongoolse Plevier, Bruine Klauwier, Lammergier, Naumanslijster, Dunbekwulp, Laplanduil, Kleinste Strandloper (3x), Sardijnse Grasmus, Oosterse Tortel, Taigavliegenvanger, Bergkalanderleeuwerik, Maskerklauwier, Roodborstlijster, Rosse Waaierstaart, Witkruinroodstaart, Snornachtegaal, Vale Spotvogel, Geelsnavekoekoek, Dwerguil, Zwarte Eend (2x), leonora's Valk, Roodkeelnachtegaal (3x), Witvleugelleeuwerik, Soraral, Maskerklauwier, Brilparulazanger, Zwarte Leeuwerik, Witvleugelleeuwerik, Amoervalk , Kleine Regenwulp, Oriental Plover en Zwartkopzanger (3x).

Na twee avonden van statistische analyses en minnen en plussen ben ik tot een opmerkelijke conclusie gekomen: WE HEBBEN NOG GEEN VAN DEZE SOORTEN DIT JAAR OOK DAADWERKELIJK IN HET WILD MOGEN AANSCHOUWEN. Sterker nog: er is er maar één (1 !!) die met een redelijk goed verhaal gemeld is, en die vogel was helaas niet van plan zijn medewerking te verlenen . . . .
Er zitten toch wel een paar echte voorjaarssoorten tussen dus voor een aantal begint het nu te dringen  ^_^
Kom op mensen !! Iedereen het veld in en trek die soort eruit !! Vergaart uw eeuwige roem !!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

redmar_woudstra

als de vogels dus naar ons luisteren, hebben we op zijn minst Kleinste Strandloper (augustus, Ezumakeeg), Roodkeelnachtegaal (winter 2007, blauwstaartpatch) en Zwartkopzanger (november, Vlieland). We hebben nog kans! ;)
groet,
Redmar

Patrick1977

Hee michel, zijn het nu 3 of 4 kleinste strandlopers????

(goed gelezen he ;) )
Gr. Patrick Lemmens

HJDT

Niet goed genoeg Patrick want er staan ook nog meerdere Roodkeelnachtegalen in (en vast nog meer foutjes) !!
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

henkjanvdkolk

haha... ik moet er van de 5 [roerdomp, boomvalk, ransuil, rietgors, visarend] die ik in dit topic genoemd heb nog maar 1.

De roerdomp..... kheb ook maar weinig hoop dat ik die dit jaar nog tegenkom
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

redmar_woudstra

Citeerhaha... ik moet er van de 5 [roerdomp, boomvalk, ransuil, rietgors, visarend] die ik in dit topic genoemd heb nog maar 1.

De roerdomp..... kheb ook maar weinig hoop dat ik die dit jaar nog tegenkom
rietgors moet in de buurt toch wel kunnen? Een beetje riet is meestal voldoende, in de blauwe kamer zitten ze sowieso wel!
groet,
Redmar

eline1234

Die heeft ie toch ook al?
Eline

Jos Welbedacht

CiteerDe roerdomp..... kheb ook maar weinig hoop dat ik die dit jaar nog tegenkom

Had je gisteren met mij moeten vogelen, ik had de mooiste Roerdomp die je je kan voorstellen langs vliegen, in prachtig licht.  :)  
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

laatvlieger

Ikzie dat dunbekwulp ook een redelijke kans maakt.... MOOI! ;)
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

redmar_woudstra

CiteerDie heeft ie toch ook al?
mijn leesvermogen is na gisteravond aangetast denk ik... B)  
groet,
Redmar

henkjanvdkolk

rietgors heb ik onderhand 30 keer.  :lol: [nu ik het geluid ook weet kom ik ze overal tegen]
visarend 1 keer overvliegend
ransuil ondertussen ook al aardig wat.
en boomvalk een paar keer

Roerdomp gaat moeilijk hier in de buurt.
ik heb hem zelfs nog nooit gehoord terwijl ik wel afgelopen tijd in gebieden ben geweest waar ze moeten zitten. <_<  
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Ben Wielstra

Ik blaas liever gewoon op bierflesjes ;)  

JaapHennevanger

CiteerIk blaas liever gewoon op bierflesjes ;)
Zo kan je snel mensen in de war brengen :lol:  
Jaap Hennevanger



frankmeer

#118
Reageren Roerdompen dan, als je op een flesje blaast? Ik heb er ook nog nooit een gehoord, laat staan gezien (Je kan ze natuurlijk ook eerst zien en dan pas horen, ik zag ook eerst een nachtegaal en hoorde hem het jaar daarop pas voor het eerst). Roerdomp is een van de vogels die ik het liefst wil zien. De andere 4 trouwens al wel gezien, Rietgors het meest, en Boomvalk ook wel regelmatig; toevallig gisteren nog alletwee in de Nieuwkoopse Plassen.  :D
Roodkeelnachtegaal vind ik trouwens wel een van de mooiste dwaalgasten.
Frank van der Meer

Tim Asbreuk

Citeer(Triturus @ May 24 2007, 16:21 PM)
Ik blaas liever gewoon op bierflesjes   


Zo kan je snel mensen in de war brengen

Vandaar dat ik altijd overal bierflesjes zie liggen in de natuur :P  
Met vriendelijke groet,
Tim Asbreuk