Hoofdmenu

Larfje 3mm

Gestart door wilde, januari 07, 2007, 23:36:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

wilde

Op de muur van mijn woonkamer zag ik vandaag dit kleine (3mm) harige beestje. Het lijkt een rupsje, maar het is moeilijk te zien. Ik denk aan de voorkant 3 paar pootjes te hebben gezien en verder geen poten. Dat is wat vreemd voor een rups. Ik vond er eerder ook al eens de resten van een vervelling van. Van beide een foto. Enig idee wat dit kan zijn? Voor de fotografen: 1e foto gefotografeerd met de Canon 65mm super-macrolens en twinflitser (kop aan de rechterkant); 2e foto met de 100mm macrolens plus 25 mm tussenring met interne flitser en dat gaat ook nog wel, maar met minder resultaat.



Groet, Albert de Wilde
https://www.ahw.me

Elachista

#1
Dit is de grootste schik voor (vlinder)collectiebezitters...
Het is de larve van een museumkever, die zich voeden met allerlei materialen als stoffen, plantenresten en ook dode dieren.

Ik heb verder geen verstand van fotografie, maar 65 mm is toch het uiterste wat er verkrijgbaar is? En wat is de uiterste vergroting? (of is dit al het maximale wat haalbaar is om te fotograferen als object).

Tymo
Groet,
Tymo

Robert Heemskerk

#2
Volgens mij is het de Gewone Tapijtkever - Anthrenus verbasci.

Dit soort kevertjes vond ik vroeger wel eens achter de display van mijn tuner of cassettedek.
Wat ze daar nu precies zoeken...

Tymo, wat bedoel je met ''65 mm is toch het uiterste wat er verkrijgbaar is?''
Er zijn toch ook gewoon grotere objectieven; 90mm 100mm etc..

Of bedoel je wanneer een macrolens nog macrolens heet?
90mm is i.e.g. ook nog macro.

groetjes robert,

wilde

#3
Bedankt voor de reacties. De kevers zie ik nooit binnenshuis en ook (nog) geen schade.