Hoofdmenu

Wat is dit?

Gestart door veronica60, april 25, 2012, 16:43:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

veronica60

Gezien op het Trekvogelgraslandje Almere, heb geen idee, wie helpt me op weg. Alvast bedankt.
Vriendelijke groet, Inge Maijer.

Theovanv

Het is een slechte foto, maar ik zou zeggen Kemphaan.
Theo van Veenendaal

Jos Welbedacht

Dat is ook het eerste waar ik aan dacht, maar aan de hand van deze foto lijkt het mij onmogelijk om er een zekere determinatie aan te plakken.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

Bram Rijksen

Citaat van: Jos Welbedacht op april 25, 2012, 16:53:20 PM
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht, maar aan de hand van deze foto lijkt het mij onmogelijk om er een zekere determinatie aan te plakken.
Nou, op basis van pootkleur, kleur vd onderdelen, verhoudingen en lengte van de snavel lijkt me daar toch geen hogere wiskunde voor nodig?

veronica60

Dus Bram, wat is het dan? Ik ben heel slecht in die vogels op het Trekvogelgraslandje, mijn verrekijker rijkt niet ver genoeg om ze goed te kunnen determineren...
Vriendelijke groet, Inge Maijer.

Theovanv

Een Kemphaan, met deze foto is dit net zeker te zeggen, je andere foto's zullen denk ik geen zekere waarneming opleveren.
Theo van Veenendaal

veronica60

Dankjewel Theo, ik heb 'm inmiddels op waarneming geplaats.
Vriendelijke groet, Inge Maijer.

Jos Welbedacht

CiteerNou, op basis van pootkleur, kleur vd onderdelen, verhoudingen en lengte van de snavel lijkt me daar toch geen hogere wiskunde voor nodig?
Je hebt gelijk, Bram. Ik ben iets te voorzichtig geweest met het determineren, maar ik ben dan ook rood-groen kleurenblind, dus bv de pootkleur vind ik moeilijk te beoordelen ;) .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space