Stilhouden of Vrijgeven!

Gestart door Ted van der Knaap, april 25, 2012, 12:43:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 17:16:05 PM
Citaat van: HPM op april 26, 2012, 16:50:26 PM
Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 16:04:29 PM
...


Neemt niet weg dat de opmerking van Jan nog steeds hout snijdt (hoewel de anti-twitchbrigade daar dan weer tegenoverstelt dat er dan vermoedelijk wel weer een of andere Roodborst wordt verstoord).

Kijk, zo'n zinnetje getuigt nou precies van een mentaliteit die dit soort topics nog steeds noodzakelijk maken.
Schijt aan 'een of andere Roodborst' zolang jij die al dan niet ontsnapte Groenuitgeslagen Kroepoek maar op een lijstje kan zetten.

Stel je toch niet aan, man. Altijd maar moreel hoog te paard zitten, word je daar niet moe van?


Tja, zo'n reactie is natuurlijk ook heel nuttig.
Overigens heb ik een paard om zelf niet moe te worden. Allleen weigert dat beest om iets in de BWP op te zoeken omdat het daar pijn in zijn  arm van krijgt.
.
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 17:11:06 PM
Citaat van: HPM op april 26, 2012, 16:50:26 PM
Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 16:04:29 PM
...


Neemt niet weg dat de opmerking van Jan nog steeds hout snijdt (hoewel de anti-twitchbrigade daar dan weer tegenoverstelt dat er dan vermoedelijk wel weer een of andere Roodborst wordt verstoord).

Kijk, zo'n zinnetje getuigt nou precies van een mentaliteit die dit soort topics nog steeds noodzakelijk maken.
Schijt aan 'een of andere Roodborst' zolang jij die al dan niet ontsnapte Groenuitgeslagen Kroepoek maar op een lijstje kan zetten.


Welnee, Herman, kom op... je kunt beter. Ik schrijf niet dat ik "schijt heb een of andere Roodborst", laat staan dat het getuigt van mijn mentaliteit (hoe durf je); ik schrijf dat de anti-twitchbrigade dit als alternatief argument aandraagt om het twitchen van deze vogels per definitie af te keuren.

Jouw 'anti-twitchbrigade' heeft het niet over "een of andere Roodborst". Dat zijn jouw eigen minachtende woorden die, daarmee  getuigen van een bepaalde mentaliteit.
Ik heb ook niet geschreven dat jij schijt hebt aan een of andere Roodborst.
Herman van der Meer

Ted van der Knaap

Ik voel een slotje aankomen.

Goed geregisseerd (Terror  ;) ) Japen.

...kom er maar in Hisko!!
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

hiskodevries

Ted. Ik had je gewaarschuwd. Ach vermakelijke lectuur.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

jvdlaan

#124
"...Schijt aan 'een of andere Roodborst' zolang jij die al dan niet ontsnapte Groenuitgeslagen Kroepoek maar op een lijstje kan zetten.

...
Jouw 'anti-twitchbrigade' heeft het niet over "een of andere Roodborst". Dat zijn jouw eigen minachtende woorden die, daarmee  getuigen van een bepaalde mentaliteit.Ik heb ook niet geschreven dat jij schijt hebt aan een of andere Roodborst.."


Het zijn toch echt jouw woorden die hier staan en zijn gericht aan Jaap Denee.

En dat ik iets niet kan opzoeken, komt omdat mijn 7 delen BWP thuis staan en ik eerder bericht van en andere locatie deed (iemand moet al dat belastinggeld toch opbrengen)

Maar vooruit dan maar, op pagina 683 van deel 6 staat onder breeding:

Season. Murmansk region (north-west Russia) eggs laid February to Mid-May, in years of good seed of crop of spruce Pica and pine Pinus, with peak February - March; in years of poor larch Larix or spruce crop delayed until mid-June to end of August when pine seeds available (Kokhanov and Gaev 1970). Finland: February - August, peak normally around June (Haartman 1969; Leinonen 1978; Pulliainen and Tuomainen 1978).

Jaap Denee

Citaat van: HPM op april 26, 2012, 18:45:13 PM
Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 17:11:06 PM
Citaat van: HPM op april 26, 2012, 16:50:26 PM
Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 16:04:29 PM
...


Neemt niet weg dat de opmerking van Jan nog steeds hout snijdt (hoewel de anti-twitchbrigade daar dan weer tegenoverstelt dat er dan vermoedelijk wel weer een of andere Roodborst wordt verstoord).
Kijk, zo'n zinnetje getuigt nou precies van een mentaliteit die dit soort topics nog steeds noodzakelijk maken.
Schijt aan 'een of andere Roodborst' zolang jij die al dan niet ontsnapte Groenuitgeslagen Kroepoek maar op een lijstje kan zetten.
Welnee, Herman, kom op... je kunt beter. Ik schrijf niet dat ik "schijt heb een of andere Roodborst", laat staan dat het getuigt van mijn mentaliteit (hoe durf je); ik schrijf dat de anti-twitchbrigade dit als alternatief argument aandraagt om het twitchen van deze vogels per definitie af te keuren.
Jouw 'anti-twitchbrigade' heeft het niet over "een of andere Roodborst". Dat zijn jouw eigen minachtende woorden die, daarmee  getuigen van een bepaalde mentaliteit.
Ik heb ook niet geschreven dat jij schijt hebt aan een of andere Roodborst.


Nee? Lees reactie #60 van Norman nog eens na, Herman. Voor het gemak plaats ik het hier even; je schijnt over een lui paard te beschikken:

Citaat van: Norman op april 25, 2012, 22:09:21 PM
Citaat van: Oenanthe op april 25, 2012, 22:05:29 PM
Op de foto zie ik twee vrouwtjes. Voor verstoring van een broedgeval hoeven we dus niet bang te zijn.
Zou het niet kunnen dat er ook nog andere vogels broeden behalve die verdwaalde kruisbekken?
Lijkt me dat er wel degelijk broedgevallen verstoord zouden kunnen worden.

Sommige mensen vergeten weleens dat bijv. Roodborsten ook gewoon in Nederland broeden en hun bescherming verdienen.


En even voor de goede orde: ik heb dus geen schijt aan een of andere Roodborst, maar uit mijn woordkeuze blijkt wel minachting voor die soort en dat getuigt weer van een bepaalde mentaliteit... ?


Jammer. Je kunt dus blijkbaar niet beter.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Jaap Denee

Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Ted van der Knaap

Citaat van: hiskodevries op april 26, 2012, 10:16:58 AM
bram. volgens mij gaat het over 'verstoring' in het algemeen

Tja Hisko... ..als jij het topic hiernaartoe "stuurt" vergeet ik jouw eigenlijk ook nog als "regisseur" te benoemen.

groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Norman

Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 17:16:05 PM
Stel je toch niet aan, man. Altijd maar moreel hoog te paard zitten, word je daar niet moe van?

Bespeur ik hier enige vorm van jaloezie, omdat je niet hetzelfde beschavingsniveau weet te bereiken.
Het feit dat iemand anders niet voor zijn lol fauna verstoort voor een kruisje op een lijstje is geen reden om hem of haar dit te verwijten.

Jammer. Wellicht dat je inderdaad maar beter wat belastingcentjes kan opbrengen. Dat kan doorgaans niet zoveel kwaad.

Ted van der Knaap

Ik dacht dat Norman het Catshuis (eh dit Topic!) de rug had toegekeerd  ???
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

HPM

Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 19:41:28 PM
Citaat van: HPM op april 26, 2012, 18:45:13 PM
Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 17:11:06 PM
Citaat van: HPM op april 26, 2012, 16:50:26 PM
Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 16:04:29 PM
...


Neemt niet weg dat de opmerking van Jan nog steeds hout snijdt (hoewel de anti-twitchbrigade daar dan weer tegenoverstelt dat er dan vermoedelijk wel weer een of andere Roodborst wordt verstoord).
Kijk, zo'n zinnetje getuigt nou precies van een mentaliteit die dit soort topics nog steeds noodzakelijk maken.
Schijt aan 'een of andere Roodborst' zolang jij die al dan niet ontsnapte Groenuitgeslagen Kroepoek maar op een lijstje kan zetten.
Welnee, Herman, kom op... je kunt beter. Ik schrijf niet dat ik "schijt heb een of andere Roodborst", laat staan dat het getuigt van mijn mentaliteit (hoe durf je); ik schrijf dat de anti-twitchbrigade dit als alternatief argument aandraagt om het twitchen van deze vogels per definitie af te keuren.
Jouw 'anti-twitchbrigade' heeft het niet over "een of andere Roodborst". Dat zijn jouw eigen minachtende woorden die, daarmee  getuigen van een bepaalde mentaliteit.
Ik heb ook niet geschreven dat jij schijt hebt aan een of andere Roodborst.


Nee? Lees reactie #60 van Norman nog eens na, Herman. Voor het gemak plaats ik het hier even; je schijnt over een lui paard te beschikken:

Citaat van: Norman op april 25, 2012, 22:09:21 PM
Citaat van: Oenanthe op april 25, 2012, 22:05:29 PM
Op de foto zie ik twee vrouwtjes. Voor verstoring van een broedgeval hoeven we dus niet bang te zijn.
Zou het niet kunnen dat er ook nog andere vogels broeden behalve die verdwaalde kruisbekken?
Lijkt me dat er wel degelijk broedgevallen verstoord zouden kunnen worden.

Sommige mensen vergeten weleens dat bijv. Roodborsten ook gewoon in Nederland broeden en hun bescherming verdienen.


En even voor de goede orde: ik heb dus geen schijt aan een of andere Roodborst, maar uit mijn woordkeuze blijkt wel minachting voor die soort en dat getuigt weer van een bepaalde mentaliteit... ?


Jammer. Je kunt dus blijkbaar niet beter.

Norman heeft het daar niet over "een of andere Roodborst". Hij noemt Roodborsten als voorbeeld, zonder dat denigrerende  "een of andere". Dat zijn jouw woorden, die je aan jouw 'anti-twitchbrigade'  toeschrijft.
Maar voor de duidelijkheid is het wel goed om te weten dat jij Norman een  anti-twitchbrigade' noemt.
Herman van der Meer

jvdlaan

Citaat van: Norman op april 26, 2012, 19:53:15 PM
Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 17:16:05 PM
Stel je toch niet aan, man. Altijd maar moreel hoog te paard zitten, word je daar niet moe van?

Bespeur ik hier enige vorm van jaloezie, omdat je niet hetzelfde beschavingsniveau weet te bereiken.
Het feit dat iemand anders niet voor zijn lol fauna verstoort voor een kruisje op een lijstje is geen reden om hem of haar dit te verwijten.

Jammer. Wellicht dat je inderdaad maar beter wat belastingcentjes kan opbrengen. Dat kan doorgaans niet zoveel kwaad.


Ik heb drie keer bovenstaand comment gelezen, maar ik weet bij god niet waar je het over hebt? :rolleye:

Ik vind het bijzonder knap hoe jij en HPM altijd weer de draadjes weten te verzieken met moralistische praat waar zwart-wit denken de boventoon voert. :duim:


Yeronimo

Jongens we houden allemaal van vogels en willen ze graag behouden. Geen één van ons zal ze opzettelijk verstoren voor zijn plezier. Er zijn horden anderen mensen die er anders over denken zoals jagers. Zullen we daar eerst tegen strijden in plaats van tegen elkaar?

Danku.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Norman

Citaat van: Ted van der Knaap op april 26, 2012, 19:55:43 PM
Ik dacht dat Norman het Catshuis (eh dit Topic!) de rug had toegekeerd  ???

Nee joh, dat was één of andere twitcher die wat stille hoop had.

Citaat van: August op april 26, 2012, 08:31:59 AM
:rolleye: :rolleye: :rolleye:  Waar gaat dit topic over het lijkt het overleg in het catshuis wel. Kan er 1 iemand weglopen zodat dit kabinet ( ehh topic) valt. Kunnen we aan een nieuw topic beginnen

Citeermag ik een suggestie doen voor het weglopen? Norman lijkt me de beste kandidaat  ;D   

Norman

Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 20:01:42 PM
Citaat van: Norman op april 26, 2012, 19:53:15 PM
Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 17:16:05 PM
Stel je toch niet aan, man. Altijd maar moreel hoog te paard zitten, word je daar niet moe van?

Bespeur ik hier enige vorm van jaloezie, omdat je niet hetzelfde beschavingsniveau weet te bereiken.
Het feit dat iemand anders niet voor zijn lol fauna verstoort voor een kruisje op een lijstje is geen reden om hem of haar dit te verwijten.

Jammer. Wellicht dat je inderdaad maar beter wat belastingcentjes kan opbrengen. Dat kan doorgaans niet zoveel kwaad.


Ik heb drie keer bovenstaand comment gelezen, maar ik weet bij god niet waar je het over hebt? :rolleye:

Ik vind het bijzonder knap hoe jij en HPM altijd weer de draadjes weten te verzieken met moralistische praat waar zwart-wit denken de boventoon voert. :duim:

Dat geeft niet, niet iedereen zit op een gelijk niveau. Ik bespaar mijzelf maar de moeite om het uit te leggen.

Een draadje is al snel verziekt als het niet in je straatje past.

HPM

Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 19:32:14 PM
"...Schijt aan 'een of andere Roodborst' zolang jij die al dan niet ontsnapte Groenuitgeslagen Kroepoek maar op een lijstje kan zetten.

...
Jouw 'anti-twitchbrigade' heeft het niet over "een of andere Roodborst". Dat zijn jouw eigen minachtende woorden die, daarmee  getuigen van een bepaalde mentaliteit.Ik heb ook niet geschreven dat jij schijt hebt aan een of andere Roodborst.."


Het zijn toch echt jouw woorden die hier staan en zijn gericht aan Jaap Denee.
[...]

Wat is dit nou weer voor rare reactie? In goed Nederlands heet zoiets geloof ik een 'strawman'. Wat ik heb geschreven zijn uiteraard mijn woorden. Waar ontken ik dat? Jaap is degene die zijn woorden aan anderen toeschrijft,
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 20:01:42 PM
[...]
Ik vind het bijzonder knap hoe jij en HPM altijd weer de draadjes weten te verzieken met moralistische praat waar zwart-wit denken de boventoon voert. :duim:

Heb je er eigenlijk enig idee van waar dit topic over gaat en heb je enig idee waar je zelf mee bezig bent?
Uit niets blijkt mij dat je dat hebt.
Herman van der Meer

August

Citaat van: Norman op april 26, 2012, 20:03:14 PM
Citaat van: Ted van der Knaap op april 26, 2012, 19:55:43 PM
Ik dacht dat Norman het Catshuis (eh dit Topic!) de rug had toegekeerd  ???

Nee joh, dat was één of andere twitcher die wat stille hoop had.

Citaat van: August op april 26, 2012, 08:31:59 AM
:rolleye: :rolleye: :rolleye:  Waar gaat dit topic over het lijkt het overleg in het catshuis wel. Kan er 1 iemand weglopen zodat dit kabinet ( ehh topic) valt. Kunnen we aan een nieuw topic beginnen

Citeermag ik een suggestie doen voor het weglopen? Norman lijkt me de beste kandidaat  ;D   
Helaas Ted helaas :( het is niet gelukt.
August van Rijn

jaapbird

alles lezende :

1- mag ik morgen nu zelf nog een kwetsbaar terrein middels de daar uitgezette paden wel betreden , per definitie verstoor ik.
2- mag ik dan naar een grijze wouw gaan kijken die 2 dagen met 100den mensen om zich heen heerlijk blijft jagen ,eten opvetten en bij de eerste zon verder gaat , ook verstoring geweest.

oplossing alles asfalteren geen discussies van deze aard meer .


Sorry hoor maar het gaat allang niet meer over de inhoudelijk vraag er wordt hier door meerdere mensen op de persoon gespeelt.

P.S. ook zonder zeldzaamheden is het in de groene jonker beredruk.Gewoon omdat het een hele leuke plek is.



jvdlaan

#139
Citaat van: HPM op april 26, 2012, 20:17:58 PM
Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 19:32:14 PM
"...Schijt aan 'een of andere Roodborst' zolang jij die al dan niet ontsnapte Groenuitgeslagen Kroepoek maar op een lijstje kan zetten.

...
Jouw 'anti-twitchbrigade' heeft het niet over "een of andere Roodborst". Dat zijn jouw eigen minachtende woorden die, daarmee  getuigen van een bepaalde mentaliteit.Ik heb ook niet geschreven dat jij schijt hebt aan een of andere Roodborst.."


Het zijn toch echt jouw woorden die hier staan en zijn gericht aan Jaap Denee.
[...]

Wat is dit nou weer voor rare reactie? In goed Nederlands heet zoiets geloof ik een 'strawman'. Wat ik heb geschreven zijn uiteraard mijn woorden. Waar ontken ik dat? Jaap is degene die zijn woorden aan anderen toeschrijft,

Zie je Reactie 103 en Reactie 121.

Tenzij iemand anders op jouw account dat heeft zitten schrijven, zijn het toch echt jouw woorden, dus hou het stroppoppenargument maar thuis aub. Excuses aan Jaap Denee lijken me meer op zijn plaats.

BramtK

Citaat van: BramtK op april 26, 2012, 17:44:58 PM
Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 17:18:02 PM
Citaat van: BramtK op april 26, 2012, 17:02:36 PM

Citaat van: Jaap Denee op april 26, 2012, 16:19:39 PM
Citaat van: BramtK op april 26, 2012, 16:08:33 PM
Dat neemt allemaal niet weg dat Ted de Witbandkruisbekken slechts als voorbeeld noemde. Niet zonder reden, want bij de beschrijving stond iets over het tot nu toe ontbreken van broedgevallen, ik weet niet meer wat.


Ik noemde eerder al het voorbeeld van de Dwerguil. Dat lijkt me wel een aardig voorbeeld. Wat moet je doen met zo'n soort als je die in deze tijd ontdekt? Zie ook het voorbeeld van de Ruigpootuilen waar een en ander (over het algemeen) in goede banen werd geleid.


Bij de beschrijving stond dat de twee Witbandkruisbekken ontdekt werden tijdens een broedvogelinventarisatie. Niet meer en niet minder. De verkeerde conclusie dat deze kruisbekken er dus ook zouden broeden en dat hun zeldzaamheid wel weer een enorme toeloop zou veroorzaken, is de aanleiding geweest om dit topic te starten. dat dit achteraf wordt bijgestuurd met betere voorbeelden doet niet af aan het feit dat er in eerste instantie ten onrechte stemming wordt gemaakt.


Volgens mij stond er iets anders. De eerste post van Ted is so wie so duidelijk. Dat de boel vervolgens ontspoort is niet alleen te wijten aan de niet-twitchers.


Overigens lijkt het mij een heel goed idee om potentiele broeders zoals die Dwerguil niet bekend te maken.


Hetzelfde verhaal staat nog steeds op Facebook; ik heb het net even terug gezocht. Dat de boel ontspoort komt omdat beide kampen lekker diep in hun eenmansputjes zitten ingegraven, stelling nemen, met vooroordelen schieten en andermans uitspraken verdraaien. Dat gebeurt inderdaad ook in het twitcherskamp.


Je voorbeeld van de Dwerguil lijkt me een betere en je mening dat het daar anders had gemoeten (wat ik uit de verhalen begrijp), deel ik.

Ik citeer je maar even in de hoop dat ik die andere actieve tak van de discussie kan overstemmen.

Ik vergis me kennelijk over de tekst bij de waarneming van de Witbandkruisbek, je moet tegenwoordig ook zo veel informatie tot je nemen. ;)

Een ander voorbeeld dat me net te binnen schiet, is Kleinst waterhoen in de Groene Jonker. Dat lintje was ook erg leerzaam. Ik denk dat het antwoord op Ted zijn vragen moet zijn, dat wanneer de massa mensen letterlijk in goede banen kan worden geleid, eventueel in samenwerking met een terreinbeheerder, er geen/minder reden is voor geheimhouding. De achilleshiel zijn goed bereikbare plekken waar iedereen zonder hindernissen kan gaan en staan waar hij wil, bijvoorbeeld bossen op hogere zandgronden (zonder slootjes). Dan moet je toch wel flink uitpakken met maatregelen om de boel te controleren, zoals is gebeurd met de Ruigpootuilen, en kunnen vertrouwen op de loyaliteit van de medevogelaars, wat in dat geval dus bleek te kunnen.


Jaap(bird), dat is een klassiek staaltje buiten de vraag redeneren, maar je bent in goed gezelschap. ;)


Als iedereen de drogredenen nu even achterwege laat, dan komen we mischien verder.
Groeten,

Bram ter Keurs

jvdlaan

Citaat van: HPM op april 26, 2012, 20:22:07 PM
Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 20:01:42 PM
[...]
Ik vind het bijzonder knap hoe jij en HPM altijd weer de draadjes weten te verzieken met moralistische praat waar zwart-wit denken de boventoon voert. :duim:

Heb je er eigenlijk enig idee van waar dit topic over gaat en heb je enig idee waar je zelf mee bezig bent?
Uit niets blijkt mij dat je dat hebt.

Als jij niet eens weet wat je schrijft en vervolgens gaat lopen ontkennen dat je dat niet gezegd of geschreven hebt, ben jij toch echt niet degene die anderen moet vragen waar het topic over gaat.

Maar ik ben weg hier, wat een zuur gedoe hier. >:(

HPM

Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 20:55:42 PM
Citaat van: HPM op april 26, 2012, 20:22:07 PM
Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 20:01:42 PM
[...]
Ik vind het bijzonder knap hoe jij en HPM altijd weer de draadjes weten te verzieken met moralistische praat waar zwart-wit denken de boventoon voert. :duim:

Heb je er eigenlijk enig idee van waar dit topic over gaat en heb je enig idee waar je zelf mee bezig bent?
Uit niets blijkt mij dat je dat hebt.

Als jij niet eens weet wat je schrijft en vervolgens gaat lopen ontkennen dat je dat niet gezegd of geschreven hebt, ben jij toch echt niet degene die anderen moet vragen waar het topic over gaat.

Jij beweerde dat ik ontkende dat ik iets heb geschreven. Nu schrijf je weer dat ik ontken dat niet te hebben geschreven. 
Wat ik heb geschreven zijn mijn woorden tenzij ik duidelijk aangeef dat het de woorden van een ander zijn. Is dat zo moeilijk te snappen?


Citeer
Maar ik ben weg hier, wat een zuur gedoe hier. >:(

Dat lijkt me een heel goed idee.
Herman van der Meer

hiskodevries

Joehoe. Zijn we klaar met bashen? Anders slotje.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Yeronimo

Valt me op dat je de laatste tijd geen Roodborstjes meer doorgeeft Hisko, expres aan het vermijden ?  ;)
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

frankcoenjaerts

#145
@ Jaap D en Jan: knap hoor dat jullie deze discussie nog ingaan: leidt helemaal nergens toe, gaat ook helemaal nergens over, herhaling van zetten, voorspelbaar, stokpaardjes of andere paarden, frustatie, oneigenlijke argumenten, geen realiteitszin, hokjesdenken en meer van dat soort cliches. Niet eens tegen een blok beton aanlopen, maar een rechtstreekse duik in de spreekwoordelijke boterberg.
En de aanleiding: two-barred Crossbill, een zgn "Least-concern species", broedrange 1 miljoen km2, ca 2 miljoen paartjes; zeg maar de Pimpelmees van de Taiga (voor de volledigheid: scheelt een factor 2.4 - hoef je dat alweer niet meer op te zoeken Jan  ;) ).

Back on topic: Stilhouden of vrijgeven?
Ik zeg stilhouden en iedereen verplicht tussen 15 maart en 15 juni op huisarrest: niet in je tuin eten, geen grasmaaien en heerlijk genieten van beleefdelente.nl  :angel:
Je zou zomaar een Pimpelmees verstoren ... of nog erger, ontdekken en dit noodgedwongen 2 maanden stil moeten houden  :police:

Zo, nu ff wat kaasblokjes snijden, accu's aan de oplader en auto voltanken voor de komende hopelijk spannende dagen!
Tot ziens in het veld :duim: , of over een uurtje in dit theater  :-\ tssssssssssss  :-X


Doe anders maar een slotje Hisko

edit Jeroen/Gert: Roodborstjes vermijden of groepsknuppel lijken me ook een heel goed initiatief  ;) 
Met vriendelijke groeten,

Frank

DuDe

Zitten er trouwens ook vogels op een apenrots?
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

HPM

Citaat van: frankcoenjaerts op april 26, 2012, 22:24:08 PM
[...]

Doe anders maar een slotje Hisko
[...]

Een geijkt patroon: mensen proberen een serieuze discussie te voeren, dan beginnen anderen wild om zich heen te schoppen en dan komt er iemand die zich nog niet had laten zien en ook geen enkele poging doet om een discussie te voeren of met argumenten voor wat dan ook  te komen om een slotje op het topic roepen.
Herman van der Meer

frankcoenjaerts

#148
Haha Herman,

Had ik toestemming moeten vragen aan deze discussie te mogen deelnemen?
Ik denk dat mijn inhoudelijke argumenten toch duidelijk vermeld staan - en sorry dat ik daar geen 9155 posts voor nodig heb.

edit: ik heb ze ff voor je onderstreept. Ze zaten inderdaad een beetje verstopt.
Met vriendelijke groeten,

Frank

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Norman op april 26, 2012, 20:06:36 PM
Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 20:01:42 PM
Citaat van: Norman op april 26, 2012, 19:53:15 PM
Citaat van: jvdlaan op april 26, 2012, 17:16:05 PM
Stel je toch niet aan, man. Altijd maar moreel hoog te paard zitten, word je daar niet moe van?

Bespeur ik hier enige vorm van jaloezie, omdat je niet hetzelfde beschavingsniveau weet te bereiken.
Het feit dat iemand anders niet voor zijn lol fauna verstoort voor een kruisje op een lijstje is geen reden om hem of haar dit te verwijten.

Jammer. Wellicht dat je inderdaad maar beter wat belastingcentjes kan opbrengen. Dat kan doorgaans niet zoveel kwaad.


Ik heb drie keer bovenstaand comment gelezen, maar ik weet bij god niet waar je het over hebt? :rolleye:

Ik vind het bijzonder knap hoe jij en HPM altijd weer de draadjes weten te verzieken met moralistische praat waar zwart-wit denken de boventoon voert. :duim:

Dat geeft niet, niet iedereen zit op een gelijk niveau. Ik bespaar mijzelf maar de moeite om het uit te leggen.

Een draadje is al snel verziekt als het niet in je straatje past.

Er zijn ook mensen die helemaal niets invoeren op waarneming, alleen maar een beetje lurken en links en rechts wat kritiek rondstrooien. Maar ondertussen wel even via een post de wens in vervulling zien gaan dat ze graag eens een keer een Das zouden willen zien...!    :rolleyes:
(De maatschappij? Dat ben je zelf Norman [en waarden]  ;) ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/