Hoofdmenu

Bugreports 2.N

Gestart door hiskodevries, april 24, 2012, 08:17:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

wespenbuizerd

Gisteren kon ik mijn waarnemingen bij een eerste poging niet uploaden. Hierbij verscheen als reden op het scherm dat de activiteit 'Portalen' niet werkte in ObsMapp. Erna kon ik een foutenrapport verzenden. Bij een volgende poging om de waarnemingen te uploaden verliep alles normaal, hoewel ik niets anders had gedaan dan bij de eerste poging.
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op april 25, 2012, 12:21:53 PM
Erna kon ik een foutenrapport verzenden.

Heb je dat ook gedaan? Ik heb namelijk precies 1 zo'n foutenrapport daarover ontvangen. Daarvan was naar alle waarschijnlijk een slechte internetverbinding de oorzaak. Die fout werd niet netjes afgevangen en dat wordt verholpen in een komende versie.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

escher

Klopt het dat je bij  de versie 2.2.0 al je obsmapp opent je niet meteen in het invoerscherm komt. Bij de eersere versies gebeurde dit wel.
Heb op mijn telefoon en mijn tablet gekeken bij instellingen - gebruikersinstellingen - ga meteen naar invoer, bij beide staat het wel aangevinkt.
Zie ik iets over het hoofd?
Groeten Carl

Groeten Carl Zuhorn

Alex Kwak

Citaat van: escher op mei 05, 2012, 17:11:28 PM
Klopt het dat je bij  de versie 2.2.0 al je obsmapp opent je niet meteen in het invoerscherm komt. Bij de eersere versies gebeurde dit wel.
Heb op mijn telefoon en mijn tablet gekeken bij instellingen - gebruikersinstellingen - ga meteen naar invoer, bij beide staat het wel aangevinkt.

Inderdaad een bug. Ik zal het zsm herstellen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jpdejong

hoi,


van de week in het gebied Müritz in duitsland geweest. soms gaaf het gebied aan dat er 51 meter(blijkbaar had hij toch geen fix)nauwkeurigheid aan. Vandaag thuis alles ge-upload, maar gaf het gebied aan bij mijn thuis.


ik gebruik het met de htc wildfire s ObsMapp versie 2.1.1


groeten jan-peter

Alex Kwak

Citaat van: jpdejong op mei 05, 2012, 22:43:10 PM
van de week in het gebied Müritz in duitsland geweest. soms gaaf het gebied aan dat er 51 meter(blijkbaar had hij toch geen fix)nauwkeurigheid aan. Vandaag thuis alles ge-upload, maar gaf het gebied aan bij mijn thuis.

Weet je nog wat voor symbool er linksboven stond? GPS, Netwerk, ...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

Citaat van: Alex Kwak op april 25, 2012, 18:40:45 PM
Citaat van: wespenbuizerd op april 25, 2012, 12:21:53 PM
Erna kon ik een foutenrapport verzenden.

Heb je dat ook gedaan? Ik heb namelijk precies 1 zo'n foutenrapport daarover ontvangen. Daarvan was naar alle waarschijnlijk een slechte internetverbinding de oorzaak. Die fout werd niet netjes afgevangen en dat wordt verholpen in een komende versie.

Ik heb bovenvermeld probleem zeker driemaal gehad eind april tot de eerste dag of zo van mei. Ik heb telkens een foutenrapport kunnen verzenden en leidde hieruit af dat de oorzaak niet bij een slechte internetverbinding lag, hoewel ik dat in eerste instantie ook zag als oorzaak.
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op mei 06, 2012, 11:12:24 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 25, 2012, 18:40:45 PM
Citaat van: wespenbuizerd op april 25, 2012, 12:21:53 PM
Erna kon ik een foutenrapport verzenden.

Heb je dat ook gedaan? Ik heb namelijk precies 1 zo'n foutenrapport daarover ontvangen. Daarvan was naar alle waarschijnlijk een slechte internetverbinding de oorzaak. Die fout werd niet netjes afgevangen en dat wordt verholpen in een komende versie.

Ik heb bovenvermeld probleem zeker driemaal gehad eind april tot de eerste dag of zo van mei. Ik heb telkens een foutenrapport kunnen verzenden en leidde hieruit af dat de oorzaak niet bij een slechte internetverbinding lag, hoewel ik dat in eerste instantie ook zag als oorzaak.

In 2.2 zou die fout beter afgevangen moeten worden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jpdejong

#9
Citaat van: Alex Kwak op mei 05, 2012, 23:15:33 PM
Citaat van: jpdejong op mei 05, 2012, 22:43:10 PM
van de week in het gebied Müritz in duitsland geweest. soms gaaf het gebied aan dat er 51 meter(blijkbaar had hij toch geen fix)nauwkeurigheid aan. Vandaag thuis alles ge-upload, maar gaf het gebied aan bij mijn thuis.

Weet je nog wat voor symbool er linksboven stond? GPS, Netwerk, ...

Hoi, als ik ik obsmap opstart met de gps uit, krijg ik geen melding dat hij geen gps signaal heeft, maar een lokatie met 51 meter afwijking. Symbool staat er: schotel zonder ontvangst.

Groeten jp





Alex Kwak

Ik heb dat kunnen reproduceren door terwijl het nvoerscherm actief is op de home-knop te klikken. Dan bij de instellingen van het apparaat de gps en netwerklocatie uit te zetten en dan terug te gaan naar ObsMapp. Dan blijft de positie bewaard terwijl er geen positie te bepalen is.
Is dat scenario ook wat bij jou gebeurd kan zijn?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jpdejong

hoi,


nee, niet zo. ik heb hem gebruikt waar het goed ging. diverse ingevoerd, verder gelopen of gefietst. telefoon scherm uit gedrukt en bij de volgende punt weer aangezet(gps nog steeds actief en obsmap). toen zag ik dat hij die 51 meter aangaf(vond de afwijking niet echt schokkend), dus de volgende ingevoerd. Dit is meerdere keren gebeurd en ook op verschillende plaatsen. bij thuis komst wilde ik het uploaden en zag bij de mail dat er afwijkende locatie was gegeven.


Dus het lijkt wel bij het "opnieuw" opstarten/scherm aan zetten het gps signaal er niet is en dan de afwijking geeft van 51 meter, maar dan van het thuis punt(zit er dan wel z'n kleine 600km er vanaf).


ik hoop dat het nu nog een beetje te begrijpen is :-[


groeten jan-peter

Alex Kwak

Citaat van: jpdejong op mei 07, 2012, 22:30:38 PM
ik heb hem gebruikt waar het goed ging. diverse ingevoerd, verder gelopen of gefietst. telefoon scherm uit gedrukt en bij de volgende punt weer aangezet(gps nog steeds actief en obsmap).

Zo gebruik ik 'm ook altijd (spaart batterijen) en dat gaat altijd prima. Je moet dan inderdaad wel even wachten (paar seconden) tot de fix er weer is.
Dat laatste zou eigenlijk automatisch moeten gaan, ga ik naar kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Anne Hueber †

Vandaag een automatische upload naar 2.2.0.
Ik had al bij de vorige versie aangevinkt-->bij invoeren gelijk toetsenbord tonen. Dat gebeurt nu bij de nieuwe versie niet meer. Dus probeer ik dat opnieuw bij de gebruikersinstellingen weer aan te vinken, maar dat lukt niet. Ik krijg nu de melding-->Sorry! De toepassing ObsMapp (proces org.obsmapp is onverwacht gestopt). Probeer het opnieuw, maar krijg steeds dezelfde melding. Dan kan ik het geforceerd sluiten of rapport. Ik heb het eerste gedaan. Hoe kan ik die instelling weer goed krijgen?

Alex Kwak

Citaat van: Anne Hueber op mei 08, 2012, 11:11:39 AM
Vandaag een automatische upload naar 2.2.0.
Ik had al bij de vorige versie aangevinkt-->bij invoeren gelijk toetsenbord tonen. Dat gebeurt nu bij de nieuwe versie niet meer. Dus probeer ik dat opnieuw bij de gebruikersinstellingen weer aan te vinken, maar dat lukt niet. Ik krijg nu de melding-->Sorry! De toepassing ObsMapp (proces org.obsmapp is onverwacht gestopt). Probeer het opnieuw, maar krijg steeds dezelfde melding. Dan kan ik het geforceerd sluiten of rapport. Ik heb het eerste gedaan. Hoe kan ik die instelling weer goed krijgen?

Gelijk even nagespeeld, niet kunnen reproduceren. Graag wél het foutrapport versturen, dan krijg ik veel meer info.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Anne Hueber †

Heb het zojuist verzonden.

Alex Kwak

Citaat van: Anne Hueber op mei 08, 2012, 11:36:13 AM
Heb het zojuist verzonden.

Bedankt, ga ik vanavond naar kijken. Nu eerst bij de baas wat centjes verdienen  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op mei 08, 2012, 11:53:18 AM
Citaat van: Anne Hueber op mei 08, 2012, 11:36:13 AM
Heb het zojuist verzonden.

Bedankt, ga ik vanavond naar kijken. Nu eerst bij de baas wat centjes verdienen  ;)

PS. Krijg je die foutmelding bij het aanvinken van de optie, of bij het invoeren van een waarneming?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Anne Hueber †

Bij het aanvinken van de optie.....kan nu dus geen enkele gebruikersinstelling wijzigen.

Anne Hueber †

Ik bedoelde daarstraks, dat ik bij de vorige versie aangevinkt had-->ga meteen naar invoeren, sla overzichtsscherm over.

hiskodevries

niet reproduceerbaar android 4.0 op htc oneX
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Anne Hueber †

Ik heb android 2.2 en Samsung galaxy mini.
Toch raar, dat ik nu helemaal niet meer bij m'n gebruikersinstellingen kan komen en gelijk die foutmelding krijg.

hiskodevries

zo even wat tips
zet apparaat een uit en weer aan goed Ja-> klaar
-> Nee
installeer obsmapp opnieuw uit de market
Goed->klaar
Nee -> wacht tot alex het crashrapport heeft gelezen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Anne Hueber †

Pfffff......helemaal uitgezet en weer aan-->ik kan nu weer bij mijn gebruikersinstellingen komen. Gekeken en daar staat aangevinkt-->ga meteen naar invoeren, sla overzichtsscherm over. Dus dat staat goed, maar hij slaat het overzichtsscherm niet over.
Nou Hisko, opnieuw uit de market instaleren, dat is voor mij geen optie, want ik heb geen flauw benul, hoe dat moet.

Alex Kwak

Citaat van: Anne Hueber op mei 08, 2012, 13:10:22 PM
Gekeken en daar staat aangevinkt-->ga meteen naar invoeren, sla overzichtsscherm over. Dus dat staat goed, maar hij slaat het overzichtsscherm niet over.

Dat is een bekende bevinding. Wordt vandaag of morgen opgelost:
http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=177582.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

DunesUnLimited

Gisteravond een crash tijdens/na het uploaden van waarnemingen, rapport is verstuurd. Vermoedelijk heb ik (per ongeluk) mijn telefoon gekanteld tijdens het uploaden.
Het uploaden zelf lijkt ondanks dit goed gelukt, dus geen schade (maar wel even schrikken).

Bernard
Bernard van Duijnen

Anne Hueber †

Prima Alex.....als het dan mogelijk is graag, dat het morgen gefixt is, want donderdag vroeg ga ik voor een aantal dagen het veld in ;D

Alex Kwak

Ik doe m'n best voor vanavond Anne!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Anne Hueber †

Citaat van: Alex Kwak op mei 08, 2012, 13:52:53 PM
Ik doe m'n best voor vanavond Anne!

Je bent een schat Alex :-*

Wouter van der Ham

Ik weet niet of het een bug is, maar..

Als ik een aantal waarnemingen invoer op verschillende plekken, en dan aan het eind bijvoorbeeld mijn eerste waarneming ga aanpassen (op obsmapp) en dan op de locatie klik, geeft hij aan dat de locatie is waar ik mijn laatste waarneming heb gedaan. Kan dat worden verholpen/aangepast ?

Mvg,
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl