Hoofdmenu

Vreemde website

Gestart door Bart van Hoogstraten, april 20, 2012, 13:47:51 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Botervlieg

Nee, niet eerder gezien.

Maar wel een pagina groot artikel gister bij ons in de krant (haarlemmer - 19 april 2012)
Over de meeuwenoverlast, dat er niet gevoerd mag worden en dat Haarlem voorop loopt met ondergrondse containers.
Dat de overlast meer is dan alleen het meeuwen gekrijs.

Met een "angstaanjagende" meeuwenfoto erbij die het volgens mij allemaal alleen maar erger maakt...


Oenanthe

Ja, die site bestaat al jaren.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Bram Rijksen

Wát een toffe beesten!!

Oenanthe

Citaat van: M. Baltus op april 20, 2012, 13:57:50 PM
Nee, niet eerder gezien.

Maar wel een pagina groot artikel gister bij ons in de krant (haarlemmer - 19 april 2012)
Over de meeuwenoverlast, dat er niet gevoerd mag worden en dat Haarlem voorop loopt met ondergrondse containers.
Dat de overlast meer is dan alleen het meeuwen gekrijs.

Met een "angstaanjagende" meeuwenfoto erbij die het volgens mij allemaal alleen maar erger maakt...

In Den Haag is het opentrekken van vuilniszakken door meeuwen inderdaad een probleem. Maar dat is natuurlijk gecreeërd door de gemeente die geen goede containers of ondergrondse opslag aanbiedt. In Leiden zit alle afval (mits iedereen zich netjes gedraagt) in containers en daar hoor je nooit iets over afvalproblemen met meeuwen. Hier ageren ze vooral tegen het lawaai, wat in een stille omgeving als de stad Leiden wel te begrijpen valt  ;) . En overal hangen affiches waarop wordt opgeroepen meeuwen niet te voeren. Men weet blijkbaar niet dat de hier broedende meeuwen het grootste deel van hun voedsel uit zee halen. Dit is gebleken uit onderzoek door de RUL. Door niet te voeren krijg je de meeuwen dus echt niet weg. En wie de meeuwen met rust laat heeft helemaal geen last van ze, want ze verdedigen uitsluitend de daken waarop ze broeden en daar komt zelden iemand.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

milvusmilvus

Citaat van: M. Baltus op april 20, 2012, 13:57:50 PM
Met een "angstaanjagende" meeuwenfoto erbij die het volgens mij allemaal alleen maar erger maakt...

Prachtige foto! Krijgt van mij 5 sterren.
Groet, Edzard

Bart van Hoogstraten

Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

HPM

Citaat van: Oenanthe op april 20, 2012, 15:00:57 PM
Citaat van: M. Baltus op april 20, 2012, 13:57:50 PM
Nee, niet eerder gezien.

Maar wel een pagina groot artikel gister bij ons in de krant (haarlemmer - 19 april 2012)
Over de meeuwenoverlast, dat er niet gevoerd mag worden en dat Haarlem voorop loopt met ondergrondse containers.
Dat de overlast meer is dan alleen het meeuwen gekrijs.

Met een "angstaanjagende" meeuwenfoto erbij die het volgens mij allemaal alleen maar erger maakt...

In Den Haag is het opentrekken van vuilniszakken door meeuwen inderdaad een probleem. Maar dat is natuurlijk gecreeërd door de gemeente die geen goede containers of ondergrondse opslag aanbiedt. In Leiden zit alle afval (mits iedereen zich netjes gedraagt) in containers en daar hoor je nooit iets over afvalproblemen met meeuwen. Hier ageren ze vooral tegen het lawaai, wat in een stille omgeving als de stad Leiden wel te begrijpen valt  ;) . En overal hangen affiches waarop wordt opgeroepen meeuwen niet te voeren. Men weet blijkbaar niet dat de hier broedende meeuwen het grootste deel van hun voedsel uit zee halen. Dit is gebleken uit onderzoek door de RUL. Door niet te voeren krijg je de meeuwen dus echt niet weg. En wie de meeuwen met rust laat heeft helemaal geen last van ze, want ze verdedigen uitsluitend de daken waarop ze broeden en daar komt zelden iemand.

Den Haag is bezig met het plaatsen van ondergrondse containers op meer dan duizend plekken in de stad, maar niet overal dus het probleem zal wel niet worden opgelost. In de binnenstad lijkt niets te komen en juist daar zijn problemen omdat de horeca het afval dagelijks op straat zet en de meeuwen (en kauwen en kraaien) maken daar dan een verschrikkelijke puinhoop van.
En afgaande op mijn eigen ervaring levert het leeghalen van die containers meer lawaai op dan de meeuwen. Misscien zal het ook wel zo gaan als bij de prullenbbakken. Eerst steeds minder legen, dan weghalen en dan gaan klagen over zwerfvuil.

Overigens ben ik blij dat ik geen broedende meeuwen op mijn dak heb want ook  in een ongestoorde kolonie zijn ze maar zelden stil. Maar ik heb liever dat ze iets aan die zwerfduiven doen dan aan de meeuwen want die zitten dageliojks met veel lawaai mijn balkon onder te schijten.

Herman van der Meer

Oenanthe

Bij mij op het dak zitten ze al jaren en ik heb er niet de minste last van. Van kolonievorming is overigens geen sprake: hoewel er ruimte genoeg is zit er zelden of nooit meer dan 1 paar meeuwen op een dak. Alleen als die verjaagd worden kruipen ze soms op een dak waar al een paar zit dat met rust gelaten wordt.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Bart van Hoogstraten

Nou werkelijk! Dit is echt schandalige overlast!!!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Botervlieg

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 20, 2012, 19:49:07 PM
Nou werkelijk! Dit is echt schandalige overlast!!!

Met een geloofwaardigheidsgehalte van ....