Voorspelspel ToH Vogeldag

Gestart door Martijn Bot, april 12, 2012, 20:46:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

JacobBosma

Dougalls stern op het noordzeestrand van Schier.
Jacob Bosma.

Gert Ottens

Citaat van: JacobBosma op mei 09, 2012, 21:04:16 PM
Dougalls stern op het noordzeestrand van Schier.
Jacob Bosma.

Deal!

Wouter van der Ham

Citaat van: wouteren3 op april 12, 2012, 22:05:06 PM
Bergfluiter
Of anders een bonte tapuit ergens ver in het oosten op terschelling :D
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl


Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Johan op den Dries

Citaat van: Gert Ottens op april 21, 2012, 14:11:53 PM
Citaat van: Johan op den Dries op april 19, 2012, 21:09:52 PM
roodoogvireo bij Kornwerderzand


Zou dan (denk ik) het eerste voorjaarsgeval voor de WP zijn... Des te leuker als je hem vindt!
Maar, als we nu toch aan woeste 'voorspellingen' doen;  mag het ook een Yellow-throated Vireo zijn (of anders een Philadelphia Vireo)?;-)

Ach ja voor alles is een eerste....
Johan op den Dries
Sneek

Alex Bos

Een Blonde Tapuit. Westelijk of Oostelijk maakt me niks, zolang hij maar op het vaste land zit B)
Groeten Alex Bos

Folkert Jan

Citaat van: Edwin Russer op april 13, 2012, 08:22:36 AM
Bruinkeelortolaan.


In hoeverre je van "kans op" kunt spreken is die kant nu wel een stuk groter geworden  O0 Belgische vogel lijkt weg.....Ik zeg eemshaven duintjes.


Overigens dip ik de laatste tijd nogal wat vogels voor de TOH jaarlijst (Hop, morinelplevier (1x en al minstens 6x zelf gezocht op de geikte plekken), zwarte ibis (3x)) dus dat schiet niet echt op!
Voor iedereen die mij een jaarlijssoort vind krijgt direct een Heineken  ;D  Indien die persoon nog geen 16 is een fristi  :P
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Limosa

Naast de vale gierzwaluw die jammerlijk gemist wordt omdat niemand de giertjes wil checken en de withalsvliegenvanger dioe heerlijk zit te zingen op een plek waar niemand hem verwacht zal de winnende soort een gors zijn. Een grijze gors op Schier zou een knaller zijn, maar uiteindelijk wordt het een zwartkopgors in het Lauwersmeer.
Groeten,

Joachim

Folkert Jan

Citaat van: Limosa op mei 11, 2012, 19:18:30 PM
Naast de vale gierzwaluw die jammerlijk gemist wordt omdat niemand de giertjes wil checken en de withalsvliegenvanger dioe heerlijk zit te zingen op een plek waar niemand hem verwacht zal de winnende soort een gors zijn. Een grijze gors op Schier zou een knaller zijn, maar uiteindelijk wordt het een zwartkopgors in het Lauwersmeer.


Kijk uit met wat je zegt ;)
A: ik check giertjes altijd
B: http://www.dutchbirdalerts.nl/search.action?term=schoorsteen  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Limosa

Citaat van: rnbflavour op mei 11, 2012, 19:23:09 PM
Citaat van: Limosa op mei 11, 2012, 19:18:30 PM
Naast de vale gierzwaluw die jammerlijk gemist wordt omdat niemand de giertjes wil checken en de withalsvliegenvanger dioe heerlijk zit te zingen op een plek waar niemand hem verwacht zal de winnende soort een gors zijn. Een grijze gors op Schier zou een knaller zijn, maar uiteindelijk wordt het een zwartkopgors in het Lauwersmeer.


Kijk uit met wat je zegt ;)
A: ik check giertjes altijd
B: http://www.dutchbirdalerts.nl/search.action?term=schoorsteen  ;)

Top Folkert Jan; als het geen vale wordt dan toch zeker wel een alpengierzwaluw?  ;D
Beter nog: dat jij de eerste voorjaarswaarneming van vale gierzwaluw mag vinden  :duim: .
Groeten,

Joachim

Jan vH

Citaat van: Limosa op mei 11, 2012, 19:44:57 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 11, 2012, 19:23:09 PM
Citaat van: Limosa op mei 11, 2012, 19:18:30 PM
Naast de vale gierzwaluw die jammerlijk gemist wordt omdat niemand de giertjes wil checken en de withalsvliegenvanger dioe heerlijk zit te zingen op een plek waar niemand hem verwacht zal de winnende soort een gors zijn. Een grijze gors op Schier zou een knaller zijn, maar uiteindelijk wordt het een zwartkopgors in het Lauwersmeer.


Kijk uit met wat je zegt ;)
A: ik check giertjes altijd
B: http://www.dutchbirdalerts.nl/search.action?term=schoorsteen  ;)

Top Folkert Jan; als het geen vale wordt dan toch zeker wel een alpengierzwaluw?  ;D
Beter nog: dat jij de eerste voorjaarswaarneming van vale gierzwaluw mag vinden  :duim: .

Die Alpengierzwaluw komt er zeker, zie mijn voorspelling.  ;)
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Folkert Jan

Citaat van: Jan vH op mei 11, 2012, 19:51:12 PM
Citaat van: Limosa op mei 11, 2012, 19:44:57 PM
Citaat van: rnbflavour op mei 11, 2012, 19:23:09 PM
Citaat van: Limosa op mei 11, 2012, 19:18:30 PM
Naast de vale gierzwaluw die jammerlijk gemist wordt omdat niemand de giertjes wil checken en de withalsvliegenvanger dioe heerlijk zit te zingen op een plek waar niemand hem verwacht zal de winnende soort een gors zijn. Een grijze gors op Schier zou een knaller zijn, maar uiteindelijk wordt het een zwartkopgors in het Lauwersmeer.


Kijk uit met wat je zegt ;)
A: ik check giertjes altijd
B: http://www.dutchbirdalerts.nl/search.action?term=schoorsteen  ;)

Top Folkert Jan; als het geen vale wordt dan toch zeker wel een alpengierzwaluw?  ;D
Beter nog: dat jij de eerste voorjaarswaarneming van vale gierzwaluw mag vinden  :duim: .

Die Alpengierzwaluw komt er zeker, zie mijn voorspelling.  ;)


Alpengier is te makkelijk en daarvoor hoef je niet intensief gietertjes af te speuren. 1 blik zou genoeg moeten zijn  :angel:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Sanne Koolwijk

Klein Waterhoen, Groene Jonker   :right:

August

Citaat van: Sanne Koolwijk op mei 11, 2012, 20:38:40 PM
Klein Waterhoen, Groene Jonker   :right:
Moet niet gekker worden. Ze hebben al genoeg leuke gebieden daar in het ToH gebied.Laat de groene Jonker Lekker in ZH blijven ;)
August van Rijn

Steven Wytema

Citaat van: Martijn Bot op april 13, 2012, 09:29:12 AM
Citaat van: Gert Ottens op april 13, 2012, 08:53:40 AM
Zwarte Leeuwerik (of Steppehoen, mag ook)
Zo veel petjes als je wenst als je gelijk krijgt! Ik ga (wederom) voor Mongoolse Plevier.
Zaten jullie toch niet ver vandaan :)
Steven Wytema


derks

Ik vind mijn "voorjaars bairds" voorspelling "net mis". Ik geef mezelf een eervolle vermelding in gedachten.
Gaat nergens over verder..............
MVG Han Derks