Hoofdmenu

open bek kramsvogel

Gestart door landloper, april 08, 2012, 19:55:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

landloper

Eigenaardig geval van een kramsvogel die zijn bek niet dicht kan krijgen. Pikte wel naar eetbaars maar de bek bleef open. Ooit iemand iets dergelijks gezien?

j de groot
j de groot

Bart van Hoogstraten

Hoi Landloper,

Lijkt alsof de onderkaak naar links staat tov de bovenkaak. Gebroken of ontwricht door klap van auto of vlucht tegen een raam  :huh:  Ik heb het nooit eerder gezien maar weet wel dat Lijsters taaie overlevers zijn (ik heb eens in mijn tuin een succesvol broedsel gehad van een alleenstaand Merelwijfje met een (aanvankelijk) bloederige wond aan haar hoofd en een ontbrekend oog. Ze heeft zonder man en met maar 1 oog twee jongen groot getrokken en de wonden heelden na verloop van tijd (oog kreeg ze uiteraard niet terug). Maar toch..  :duim:

(je moet je overigens met je echte naam hier bekendmaken, niet met je artiesten naam [forumregel])
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

landloper

Ik zie wat je bedoelt nu ik wat beter kijk. De onderkaak lijkt ietwat verdraaid. Laten we het beste hopen. Kennelijk heeft hij/zij besloten hier nog wat om te hangen, vliegen met een open bek lijkt me ook geen pretje.

gegroet,

J de groot
j de groot