moest NL soortlijsten opnieuw downloaden na upgrade naar 1.5

Gestart door DunesUnLimited, maart 18, 2012, 16:21:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

DunesUnLimited

Meer een FYI dan een bug report. Dit is waarschijnlijk een effect van de nieuwe organisatie van soortlijsten. Mijn telefoon staat ingesteld op engels, maar soortnamen heb ik toch in het nederlands. Na de upgrade naar 1.5 waren mijn soortnamen opeens in het engels. Na opnieuw downloaden van de soortlijsten en kiezen voor NL was alles weer zoals ik het graag zie.

Bernard
Bernard van Duijnen

Alex Kwak

Bij de 'oude' versie ontbrak de taal-info, en worden er aannames gedaan tijdens de conversie. Dit is inderdaad een mogelijke situatie: je had klaarblijkelijk de soorten in het Nederlands en het Engels, en de conversie kiest dan de apparaat-taal.  :-\
Gelukkig zag jij ook de triviale oplossing voor dit "probleem"  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ben Kruijsen

ik zal wel iets niet goed doen, maar bij het downloaden wil ik bij de nachtvlinders de wetenschappelijke taal gebruiken (en bij bijv. de vogels de Nederlandse) en die wetenschappelijke naam kun  je niet kiezen tijdens downloaden van de betreffende soortenlijst. Wel bij de soortinstellingen maar dan geldt het weer gelijk voor alle soortengroepen. Alex misschien kun je me aangeven hoe te handelen als dat wel kan?

Alex Kwak

Citaat van: Ben Kruijsen op maart 18, 2012, 22:35:01 PM
ik zal wel iets niet goed doen, maar bij het downloaden wil ik bij de nachtvlinders de wetenschappelijke taal gebruiken (en bij bijv. de vogels de Nederlandse) en die wetenschappelijke naam kun  je niet kiezen tijdens downloaden van de betreffende soortenlijst. Wel bij de soortinstellingen maar dan geldt het weer gelijk voor alle soortengroepen. Alex misschien kun je me aangeven hoe te handelen als dat wel kan?

Als je een soortgroep downloadt in een willekeurige taal, krijg je ook(!) de wetenschappelijke naam mee.
Dus download de nachtvlinder bijvoorbeeld in het Nederlands, en kies er daarna voor om de wetenschappelijke naam te tonen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ben Kruijsen

ja dat snap ik maar stel ik voer een soort in met wetenschappelijke naam bij de nachtvlinders, daarna wissel ik van soortgroep, ga naar vogels. Dan staat de invoertaal nog steeds op wetenschappelijk terwijl ik voor de soortgroep vogels de Nederlandse taal steeds wil gebruiken. Je moet dus per soortgroep terug naar het menu en de instellingen plus daarna de soortinstellingen. Dat is niet zo handig. Beter om pér soortgroep van te voren de te gebruiken taal (Nederlands of wetenschappelijk) van te voren éénmaal in te stellen en daarna staat de taal voor díe soortgroep dan klaar.

Alex Kwak

Ok, nu begrijp ik je. Dit is inderdaad meer gevraagd, en ook een logische optie.
Ik zal 'm toevoegen aan de todo-lijst (http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=177582.0)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


Jan-Jaap Spaargaren

Citaat van: Alex Kwak op maart 18, 2012, 22:47:55 PM
Ok, nu begrijp ik je. Dit is inderdaad meer gevraagd, en ook een logische optie.
Ik zal 'm toevoegen aan de todo-lijst (http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=177582.0)
Alex,
Je hoeft hem niet aan je todo-lijstje  toe te voegen, als je straks toch al zowel (een deel van) Nederlandse naam of Wetenschappelijke naam kan invoeren! Zie je andere item van je todo-lijstje "Soorten tegelijkertijd zowel in lokale taal als wetenschappelijke notatie tonen." ;D

Kijk, zo hoef je steeds minder te doen! B)

m.v.g. Jan-Jaap