Hoofdmenu

2 kerkuilen

Gestart door willemxd, maart 02, 2012, 19:48:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

willemxd

Hoi. heel lang zat hier een kerkuil.en sinds een paar daagjes was ie weg! ik en mijn vader waren gister ff in die schuur ,vliegt er 1 weg. meteen daarna vloog er een andere op!5min gelede komen ik en mijn vader weer in de schuur, zitten er 2 bij elkaar:D  zou dat misschien een paartje kunnen zijn? die misschien ergens in de buurt willen nestelen, of is het gewoon toeval,2kerkuilen bij elkaar? en als het misschien een paartje is, wat moet ik dan doen??


Micha van den Boogerd

Zoals jij het beschrijft hebben jullie een paar in de schuur.  :duim:

Vincent Sanders

Met rust laten lijkt me
Gr,
Vincent Sanders

Klaas v d Meer

Zorgen dat ze in en uit kunnen vliegen.
Dan kunnen ze in de schuur misschien
tot broeden komen.
Groeten van Klaas.

willemxd

zou ik ook kunnen helpen om een geschikte nestplaats d.m.v bij de nok van de schuur of ergend anders een kast te hangen? en ik ben vorig jaar met iemand uit ons dorp uilen weesten ringen. moet ik die meneer ook informeren, misschien als ze broeden, dat ze die ringen? :huh:

ArjanH

Citaat van: willemxd op maart 02, 2012, 20:54:34 PM
zou ik ook kunnen helpen om een geschikte nestplaats d.m.v bij de nok van de schuur of ergend anders een kast te hangen? en ik ben vorig jaar met iemand uit ons dorp uilen weesten ringen. moet ik die meneer ook informeren, misschien als ze broeden, dat ze die ringen? ???


Zelf zou ik die meneer zeker informeren maar dit is natuurlijk helemaal je eigen keuze. Leuk hoor, om een paar Kerkuilen bij huis te hebben.

Herman van der Klis

Vraag je vader of hij ongeveer zoiets in elkaar timmert.
http://www.katoelenkiekers.nl/PDF%20en%20zo/Tekeningnestkast%20kerkuil.pdf

Let op een plek met de minste verstoring.
mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

willemxd

ik heb hem geinformeerd :lol: maar hij belt zo terug ;D

Mark Zevenbergen

Als ze nu al in de schuur zitten, zou het natuurlijk kunnen zijn dat ze al een plekje gevonden hebben. Dan zou dus het ophangen van een kast alleen maar voor verstoring zorgen.

grts Mark

michel.wissink

Misschien is er een vliering o.i.d. waar de kast gewoon op neergezet kan worden (denk dan wel aan bereikbaarheid door katten!). Een nestkast vergemakkelijkt het broedonderzoek; het kan nooit kwaad om de uilen de keus te laten.
Maar rust is nu inderdaad wel geboden.
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

willemxd

die meneer is net geweest,hij komt misschien morgen al met mij samen een kast maken,  :lol:  hij heeft mij goed ge informeerd :duim:

Herman van der Klis

Citaat van: Mark Zevenbergen op maart 02, 2012, 23:07:50 PM
Als ze nu al in de schuur zitten, zou het natuurlijk kunnen zijn dat ze al een plekje gevonden hebben. Dan zou dus het ophangen van een kast alleen maar voor verstoring zorgen.

grts Mark

Niet waar de uilen logischerwijs bij zijn. De kast timmer je in een ander vertrek in elkaar . Wacht tot de vogels op jacht zijn en hang snel de kast op een van te voren (ook wanneer de uilen weg zijn ) geprepareerde plaats.

mvg

Herman van der Klis
Herman van der Klis

peterlindenburg


wat gaaf zeg Willem!

Citaat van: willemxd op maart 03, 2012, 10:22:10 AM
die meneer is net geweest,hij komt misschien morgen al met mij samen een kast maken,  :D  hij heeft mij goed ge informeerd :duim:

michel.wissink

Citaat van: Herman van der Klis op maart 03, 2012, 12:03:30 PM

Niet waar de uilen logischerwijs bij zijn. De kast timmer je in een ander vertrek in elkaar . Wacht tot de vogels op jacht zijn en hang snel de kast op een van te voren (ook wanneer de uilen weg zijn ) geprepareerde plaats.

Een nestkast van 25 kg hang je niet 'effe snel' op  :D
Zonder gekheid: nooit alleen doen. Misschien wil die uilenmeneer je helpen met het plaatsen, Willem (uilenmeneren zijn heel vriendelijk  8)  )
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

willemxd

#14
hij helpt ook met ophangen en hij is ook heel aardig en enthousiast :duim:

willemxd

ik wil er ook een webcam bij kopen net zoals bij beleef de lente,om hem te volgen
maar waar kan je die  vinden en/of weet iemand een link?

willemxd

dat moet wel snel gebeuren want als ze aan het broeden zijn kan het niet niet meer, en dat zou heel jammer zijn :-X

HPM

Citaat van: willemxd op maart 05, 2012, 15:53:48 PM
ik wil er ook een webcam bij kopen net zoals bij beleef de lente,om hem te volgen
maar waar kan je die  vinden en/of weet iemand een link?

Als ik jou was zou ik eerst maar eens rustig afwachten tot ze zich gevestigd hebben en ook gaan broeden.
Als ze er dan volgend jaar nog zitten heb je alle de tijd om eventueel een webcam te plaatsen.
Herman van der Meer

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

willemxd


Ted van der Knaap

Citaat van: willemxd op maart 05, 2012, 21:59:25 PM
Citaat van: hiskodevries op maart 05, 2012, 20:40:39 PM
Voor volgend seizoen http://www.vogelwachtuden.nl/webcam/pagina/midden_techniek.htm

bedankt voor de link, hoeveel zou dat gaan kosten ongeveer?

Ik snap je enthousiasme Willem maar ben het wel eens met Herman hierboven... ...Ik zou de Kerkuilen dit jaar, voor de eerste keer in jullie schuur, ongestoord hun gang laten gaan.
Komt het tot een broedsel dan is er zeer grote kans dat ze de komende jaren vaste gast bij jullie worden.
Het zou toch zonde zijn dat ze, doordat je te vroeg "meekijkt", besluiten jullie schuur niet als broedplaats te nemen.
één jaartje geduld en wellicht heb je er jarenlang plezier van. Maar ik begrijp dat dat geduld (13 jaar toch!) moeilijk voor je zal zijn! 
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

willemxd

Ik had zijn anwoord ook gezien en ik denk dan toch maar dat ik dat volgend jaar doe

hiskodevries

Willem, als je de link van vwg uden opent, staan daar weer verwijzigingen naar de fabrikanten. met een beetje googlen moet je zelf wel achter de prijzen kunnen komen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Helen Commandeur

Hoi Willem en alle anderen,
Leuk onderwerp en gaaf om alle adviezen te lezen.
Willem: hou je ons wel op de hoogte van je kerkuilen.
Succes en groeten,
Helen.
Ontwikkelaar van "Vogelnamen vertaler" voor Android, zie: https://play.google.com/store/apps/details?id=birdworld.translator.pro&hl=nl

Ted van der Knaap

Hee Willem... ...hoe is het met de Kerkuilen gegaan, zitten ze nog bij jullie in de schuur?
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

willemxd

Ze zitten er nog. en mijn broer die ook van roofvogels houd. meent jongen te hebben gehoort in de schuur rond 12 uur snacht of iets later. toen hebben ik en mijn broer die meneer vanmiddag ff terug gebelt. en hij zij dat ook op andere plekken de kerkuilen ook al jonkies hebben :blink: hij zei dat ik s`avonds een rondje moest wandelen rond de schuur en goed moest luisteren!

willemxd

ik heb ze zonet ook gehoord;) ik hou jullie op de hoogte :duim:

C.Dekker

Als je volgend jaar een webcam op wilt hangen dan wil ik je wel wat sponseren hoor  ;)
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

willemxd

hoeft niet hoor ;). maar die uilenmeneer belde of ik straks mee ging ringen. :) ik zei meteen ja! nu gaan we steen en kerkuilen ringen en torenvalk. ik zal de fotos maar niet plaatsen  :-\ wegens die'' fotos van vogels en nesten zijn niet toegestaan '' actie... want een jonge uil hoort daar toch ook bij.. maar regels zijn regels. :angel:

joostheeremans

Ringfoto's is volgens mij iets anders dan nestfoto's.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-