Soortgroepen > Zoogdieren

Wolven in Nederland (met kenmerken & tips voor herkenning)

<< < (121/122) > >>

OJGoreng:
Het hangt er helemaal vanaf hoe mensen van de natuur genieten. Als mensen dat op een destructieve manier doen, zou ik dat bepaald niet aanmoedigen.

(Toeggeven, ik had hier eigenlijk véél meer woorden staan, maar bedacht dat er al meer dan genoeg boze mannen op het internet zitten.)

peterv:

--- Citaat van: Freek Verkerk op augustus 22, 2019, 20:57:20 pm ---En ik vind niet dat natuurliefhebbers malloten zijn.
--- Einde van citaat ---
De meeste mensen zijn volgens mij geen malloten. Maar het feit dat er op de Veluwe al heel wat bekeuringen zijn uitgedeeld aan wolvenspotters die zich niet hielden aan de toegangsregels is wel een aanwijzing dat wolven een aantrekkingskracht uitoefenen op behoorlijk wat "natuurliefhebbers" die bevrediging van de eigen behoeftes (waarneming, foto's) belangrijker vinden dan het belang van het dier of het gebied in kwestie. Die groep zou je malloten mogen noemen. En het gaat niet om een enkeling. Lang niet iedereen zal zijn betrapt en bekeurd, dus als er al tientallen mensen zijn ontdekt geeft dat te denken over de schaal waarop men daar toegangsregels overtreedt.  https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4814171/boswachterswolf-wolven-toeristen-bekeuren-bekeuring

Rob Koelman:

--- Citaat van: OJGoreng op augustus 23, 2019, 11:01:08 am ---(Toegegeven, ik had hier eigenlijk véél meer woorden staan, maar bedacht dat er al meer dan genoeg boze mannen op het internet zitten.)
--- Einde van citaat ---

;D

Cygnus:

--- Citaat van: Freek Verkerk op augustus 22, 2019, 20:57:20 pm ---Morgen gaan er zeker ook veel mensen naar het strand in Zandvoort , ook natuur, omdat ze het daar geweldig vinden. We moeten het toch niet tegenwerken dat mensen van de natuur genieten.

--- Einde van citaat ---

Wel een beetje jammer dat al die "natuurliefhebbers" die het strand van Zandvoort bezoeken daar altijd zoveel troep achterlaten.

Oenanthe:

--- Citaat van: Freek Verkerk op augustus 22, 2019, 20:57:20 pm ---Morgen gaan er zeker ook veel mensen naar het strand in Zandvoort , ook natuur, omdat ze het daar geweldig vinden. We moeten het toch niet tegenwerken dat mensen van de natuur genieten.

--- Einde van citaat ---
Het merendeel van de bezoekers gaat niet naar Zandvoort voor de natuur maar omdat daar muziek en patattentjes zijn. Delen van het strand waar die ontbreken, mijden ze.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie