Soortgroepen > Zoogdieren

Wolven in Nederland: kenmerken & tips voor herkenning

<< < (114/115) > >>

ronris:

--- Citaat van: Merel op juli 05, 2019, 17:51:35 pm ---
--- Citaat van: ronris op juli 05, 2019, 15:22:16 pm ---lekker bleren, neem aan dat je daar ook argumenten voor hebt.
--- Einde van citaat ---

Ik vind jouw reactie anders ook knap naïef. Maar ieder zn mening. Nog een fijne dag.

--- Einde van citaat ---
Dank je voor je poging om met argumenten te komen.
ook een fijne dag.

ronris:

--- Citaat van: migratorius op juli 05, 2019, 16:05:53 pm ---Tja Ron: een adellijke jagende grootgrondbezitter – dan gaan natuurlijk bij de doorsnee-dierenliefhebber alle seinen op rood, haha!

Overigens zijn er al problemen met wolven geweest, dus hij is een beetje te voorzichtig.
Ik zou die problemen graag opgelost zien in het voordeel van de wolf én de in de buitenlucht grazende huisdieren. Ik verwacht dat dat alleen met betere afrasteringen gaat lukken (goed nieuws voor de schrikdraadfabrikanten). Het is uit Duitsland al wel duidelijk dat het voor de moeflon (een verwilderd huisdier) buiten afgeschermde gebieden onmogelijk gaat worden.
Het wild is wat mij betreft in de eerste plaats voor de wolf.

JanHein

--- Einde van citaat ---

In huidige setting Veluwe zal er slechts een marginale getalsmatige invloed zijn op de omvang populaties grofwild en ingezette gedomesticeerde grazers. Ook nog eens per soort verschillend. Ook kleinwild zal onderdeel uitmaken van menu. Meer benieuwd naar verandering gedrag en terreinbenutting van prooidieren.
Verwacht ook dat de moeflons op Noorderheide en Wekeromse Zand, alsmede de populatie op Hoog Deelen, gezien de staat van raster het weleens moeilijk zullen krijgen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of damhert frequent op het menu komt. Al doende leert men voor wat betreft bescherming vee en verbetering methodes.
De komende maanden zullen uitwijzen of de Veluwe geschikt woongebied is voor de wolf. Nu een roedel met jongen die steeds mobieler wordt in combinatie met de komende toeristenstroom waarbij altijd een percentage mensen op zoek gaat naar de wolven, afgesloten paden en percelen ten spijt. Gelukkig misschien als redding ISK en ASK schietkamp.

Over het besluit van NPHV kan met redetwisten maar komt niet uit de lucht vallen natuurlijk.

OJGoreng:
Fokke en Sukke vinden er ook wat van.

ronris:
Het schijnt dat de wolf op de Noord-Veluwe toch aardig zijn best heeft gedaan om de populatie moeflons te decimeren dan wel uit te roeien.   

Rob Koelman:

--- Citaat van: ronris op juli 18, 2019, 11:43:39 am ---Het schijnt dat de wolf op de Noord-Veluwe toch aardig zijn best heeft gedaan om de populatie moeflons te decimeren dan wel uit te roeien.
--- Einde van citaat ---

Slechts in één van de genoemde terreinen...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie