welk vogeltje is dit?

Gestart door mia_v_g, februari 03, 2012, 20:06:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

mia_v_g

Hallo, welk vogeltje kan dit zijn?

groetjes Mia

Cornelis Fokker

Mvg,
Cornelis Fokker, Hendrik-Ido-Ambacht
Kijk ook eens op mijn weblog: http://fokkervogel.blogspot.com/

frankneijts

Citaat van: Cornelis Fokker op februari 03, 2012, 20:20:06 PM
Een vink

Niet om flauw te doen Cornelis maar een 'vink' met een kleine letter "v" is een willekeurig (niet nader gespecificeerd) lid van de grote vinkenfamilie. Je bedoelde echter ongetwijfeld een 'Vink' (dus met hoofdletter "V") want de soort is hier duidelijk, een wijfje overigens. (En nou weet ik wel dat er taalkundig  het een en ander te zeggen valt over het gebruik van hoofd- en/of kleine letters in dit verband maar vooralsnog doen alle auteurs van vogel'geschriften' net of ze gek zijn en gebruiken hoofdletters voor de soort- en kleine letters voor de familienamen.)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

HPM

Citaat van: frankneijts op februari 03, 2012, 21:35:51 PM
[...]
vooralsnog doen alle auteurs van vogel'geschriften' net of ze gek zijn en gebruiken hoofdletters voor de soort- en kleine letters voor de familienamen.)

Met 'ze' bedoel je toch die van de Nederlandse Taalunie?
Herman van der Meer

frankneijts

Citaat van: HPM op februari 03, 2012, 21:41:27 PM
Citaat van: frankneijts op februari 03, 2012, 21:35:51 PM
[...]
vooralsnog doen alle auteurs van vogel'geschriften' net of ze gek zijn en gebruiken hoofdletters voor de soort- en kleine letters voor de familienamen.)

Met 'ze' bedoel je toch die van de Nederlandse Taalunie?

8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

KorHaan

Mijn verenigingsblad De Korhaan schrijft alle soortnamen van vogels weer met een kleine letter, sinds kort. Vanwege "ze" waarschijnlijk. Het leidt alleen maar tot verwarring, wat Frank al aangeeft. Ik kan er een strip over maken, zoals ik in elk nummer doe, maar ik schrijf mijn ballonteksten in blokletters, dus dat schiet niet op...
(En waarschijnlijk word ik toch geroyeerd als mijn strip over Bleker verschijnt...)

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

mia_v_g

Een Vink? Dank jullie wel.
Ik heb heel vaak vinken gezien, mannetjes en vrouwtjes, maar zo licht van kleur niet.