Nederlandse vogelaar ontvoerd op de Filipijnen

Gestart door Vincent Hart, februari 01, 2012, 13:26:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

peterlindenburg

Je zal maar ontvoerd worden, uiteindelijk weer thuis komen (hopelijk) en dan op het forum van waarneming.nl lezen wat er allemaal over je gezegd is en wat er allemaal bij gehaald wordt...


KorHaan

Tussen de regels door lees ik betrokkenheid bij iedereen, alleen iedereen verwoordt dat anders. We hopen allemaal dat ze weer veilig thuis komen.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Gerard Troost

Citaat van: KorHaan op februari 27, 2012, 18:31:35 PM
Tussen de regels door lees ik betrokkenheid bij iedereen, alleen iedereen verwoordt dat anders. We hopen allemaal dat ze weer veilig thuis komen.
Zeker en vast! :duim:
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Norman

Weet iemand of er nog nieuws is betreft Ewald Horn en Lorenzo Vinciguerra?

Norman


joostheeremans

MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-


Norman

Ik hoop voor de heren dat ze snel weer thuis komen. Merkwaardig dat ze niet gevonden c.q. bevrijd kunnen worden.
Je zou toch zeggen dat ze wel te vinden moeten zijn.

Yeronimo

Hoop dat ze snel terug komen en goed behandeld daar zijn!

Hoe staat het eigenlijk met de corruptie in het land? Is de locale politie wel te vertrouwen en werken ze bijvoorbeeld niet stiekem samen met dit soort boeven? Klinkt wel heel erg, maar wilde het gewoon even weten. Je hoort er namelijk soms wel eens wat over, of je kijkt weer teveel rare films...
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Klaas van Dijk

hoi Jeroen,

Wikpedia is erg goed in dit soort van lijstjes / overzichten, zie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_Corruption_Perceptions_Index

De Filippijnen staan met een 2,6 op een gedeelde 129-ste plaats. Nederland staat met een 8,9 op de zevende plaats.

Groetjes, Klaas

Vincent Hart

Volgens mij is het eerder zo dat we in Nederland corruptie zo georganiseerd hebben dat het geen 'Corruptie' heet, dan dat we daadwerkelijk zo braaf zijn ... Denk bv. aan de parlementaire enquete Bouwfraude, de sancties die daarop (niet) gevolgd zijn en wat er sindsdien (niet) anders gaat bij aanbestedingen ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Vincent Hart op april 19, 2012, 18:12:54 PM
Volgens mij is het eerder zo dat we in Nederland corruptie zo georganiseerd hebben dat het geen 'Corruptie' heet, dan dat we daadwerkelijk zo braaf zijn ... Denk bv. aan de parlementaire enquete Bouwfraude, de sancties die daarop (niet) gevolgd zijn en wat er sindsdien (niet) anders gaat bij aanbestedingen ...

Wat dacht je van commissariaten? (-> Je betaalt een commissaris. Het enige wat hij/ze doet is af en toe een vergadering bijwonen en bezoldigingen opstrijken. En jij mag deel uitmaken van hun netwerk mbt nieuw opdrachten. -> Ingebouwde corruptie!).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Klaas van Dijk

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 19, 2012, 20:04:57 PMWat dacht je van commissariaten? (-> Je betaalt een commissaris. Het enige wat hij/ze doet is af en toe een vergadering bijwonen en bezoldigingen opstrijken. En jij mag deel uitmaken van hun netwerk mbt nieuw opdrachten. -> Ingebouwde corruptie!).

Bart, heb je het over 'onze goede vriend Loek Hermans' met zijn bos aan commissariaten? Of over Edje Nijpels die plotseling maanden was ondergedoken in Maleisië (en zich onbereikbaar hield voor de pers) toen er wat zaken misgingen bij de DSB Bank?

M.i. hebben de makers van de corruptie index zelf ook wel door dat ze iets relatiefs & moeilijk grijpbare zaken aan het meten zijn. De link op wikipedia gaat daar ook vrij uitgebreid op in (ik neem aan dat je wel Engels kunt lezen) & het heet ook niet voor niets "Corruption Perceptions Index". M.i. dus een soort van perceptie van hoe mensen aankijken tegen corruptie / corruptie ondergaan. En illegale zaken zijn per definitie altijd moeizaam in kaart te brengen.

Norman

Het is treurig, maar er lijkt weinig actie om de 2 terug te vinden of het word bewust uit het nieuws gehouden.
Het duurt in ieder geval al veel te lang. Ik hoop dat de heren een beetje redelijk behandeld worden aldaar.

Justin Jansen

M.v.g., Justin Jansen


Norman

 :duim: nog niet zoals het zou moeten zijn, maar wel bemoedigend.


KorHaan

Goed van de Zwitsers.

Ik heb gekeken of er ook iets diplomatieks vanuit Nederland wordt ondernomen, maar kreeg dit bij geavanceerd zoeken:

http://www.google.nl/search?pz=1&cf=all&ned=nl_nl&hl=nl&tbm=nws&gl=nl&as_q=buitenlandse%20zaken&as_oq=Ewold%20Horn&as_occt=any&as_qdr=a&authuser=0


Ik heb een vraag aan de Tweedekamer-fractie van de SP gesteld of er op BZ iets wordt ondernomen om beide mannen vrij te krijgen. De SP zit dichter bij het vuur, dus heeft misschien meer info. We moeten het even afwachten.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo




Adri Clements

@Ronald: en... al meer info? Ben benieuwd!
Zou echt zo jammer zijn als deze geniale preparateur voorgoed zou verdwijnen.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

KorHaan

Ha Adri,

Helaas nog niks. Het was ook een "long shot", want de SP zit (nog) niet op BZ, dus dat ik nog geen antwoord heb, kan aan meerdere dingen liggen. De SP negeert mijn vraag, wat ik niet geloof, want op eerdere vragen kreeg ik altijd netjes antwoord, al duurde het soms een tijd. De SP heeft nog niet geïnformeerd bij BZ, wat zou kunnen omdat ze het te druk hebben met andere zaken, wat lullig zou zijn, als dat waar is. Òf BZ is inderdaad met iets diplomatieks bezig, maar geeft daar geen ruchtbaarheid aan. Hoe het ook zij, ik weet nog niets. Ik zal de vraag nogmaals stellen, en een beetje aandringen. Je weet maar nooit. Maar verwacht geen wonderen.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Klaas Nanninga

Beste Ronald en anderen die meeleven,

fijn dat Ewold in onze gedachten blijft.
Van tijd tot tijd heb ik nog wel contact met zijn vrouw, maar als er al nieuws is kan ze daar niets over zeggen.
Het is vast niet verkeerd om de volksvertegenwoordigers te laten weten dat er nog steeds aandacht voor deze ontvoeringszaak is, maar ik verwacht niet dat BZ inzicht geeft of betrokken buitenstaanders tussentijds op de hoogte houdt van de diplomatieke stappen.
Ontvoeringszaken zijn meestal een delicate aangelegenheid voor de betrokken diensten: je overlegt met groeperingen voor wie een mensenleven niet echt telt. Voorzichtigheid en werken achter de schermen is dan een zaak van lange adem, helaas.

Klaas Nanninga

Norman

Belangrijkste is dat er aandacht blijft bij BuZa voor deze kwestie.
Laten we het er maar op houden dat geen nieuws in ieder geval geen slecht nieuws is.

Wens zijn vrouw sterkte in deze zware periode namens mij.

KorHaan

Citaat van: Klaas Nanninga op juli 02, 2012, 21:04:45 PM
Beste Ronald en anderen die meeleven,

fijn dat Ewold in onze gedachten blijft.
Van tijd tot tijd heb ik nog wel contact met zijn vrouw, maar als er al nieuws is kan ze daar niets over zeggen.
Het is vast niet verkeerd om de volksvertegenwoordigers te laten weten dat er nog steeds aandacht voor deze ontvoeringszaak is, maar ik verwacht niet dat BZ inzicht geeft of betrokken buitenstaanders tussentijds op de hoogte houdt van de diplomatieke stappen.
Ontvoeringszaken zijn meestal een delicate aangelegenheid voor de betrokken diensten: je overlegt met groeperingen voor wie een mensenleven niet echt telt. Voorzichtigheid en werken achter de schermen is dan een zaak van lange adem, helaas.

Klaas Nanninga


Beste Klaas,

Dank voor je bericht. Ik ben blij dat er vanuit Zwitserland diplomatieke actie wordt ondernomen, en ik hoop dat ook Nederland daarbij betrokken is. Het is in ieder geval bemoedigend om te weten dat er achter de schermen aan gewerkt wordt.

Wil je Ewolds vrouw ook namens mij, en alle anderen hier, sterkte wensen?

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Klaas Nanninga

Dit is het meest recente bericht (dinsdag 14 augustus). Ik hoorde het vanmorgen op de radio en kreeg via Google alert dit berichtje binnen

Ontvoerde Nederlander in handen Abu Sayyaf

Een Nederlander en een Zwitser die in februari in het zuiden van de Filipijnen werden ontvoerd, worden vastgehouden door terreurorganisatie Abu Sayyaf in een bolwerk in de jungle. Dat hebben de Filipijnse autoriteiten dinsdag gezegd.
De Filipijnse politie zei dat de twee een maand geleden gezien werden met gewapende lieden van Abu Sayyuf in de jungle bij het bergdorp Patikul in de provincie Sulu.
De twee vogelaars, Ewold Horn en de Zwitser Lorenzo Vinciguerra, werden in februari ontvoerd door gewapende mannen toen ze op een boot vogels aan het bekijken waren in de provincie Tawi-Tawi. Het tweetal werkte als preparateur. Doel van hun reis was onder meer om vogelsoorten die ze voor hun werk hadden opgezet in levenden lijve te zien.
Geschreven door Novum/AP op 14-08-2012


't is een levensteken en dat is in elk geval een goede zaak, hoe ellendig de ontvoering zelf ook blijft.
Klaas

Tom1980

Te erg voor woorden dit...
I am speachless..
Hoop dat dit goedkomt,
Iemand meer nieuws mischien?
_____________________________
Tom Evertz

http://waarneming.nl/user/photos/81428

Norman

Helaas weer wat nieuws over deze kwestie. Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Ik hou het er maar op dat ik het goed nieuws vind dat er in ieder geval een idee is waar de mannen zich bevinden.

Klaas Nanninga

Kerst voor Ewold en Fabiola,

met enige aarzeling, maar omdat ik lees dat velen van jullie meeleven met het lot van Ewold en Lenz wil ik jullie aandacht voor het volgende vragen.
Vorige week sprak ik Fabiola.  Ze houdt zich op de been, maar heeft een moeilijke maand achter de rug.
Gelukkig heeft ze veel steun aan 2 vrouwen die hetzelfde doormaken.
Het duurt nu ruim 7 maanden en niemand weet hoe dit afloopt. Dat is emotioneel natuurlijk al zwaar, maar ook praktisch gezien valt het niet mee, nu het inkomen van Ewold is weggevallen.
Om haar een hart onder de riem te steken en financieel te steunen zijn vrienden van Ewold een inzamelingsactie begonnen.
Er is al een mooi bedrag binnengekomen. Eerste kerstdag willen we Fabiola daar mee verrassen (nee ze leest dit forum niet :-)
Als je daar een bijdrage aan wilt leveren, dan kun je dit overmaken op ING 2780255, tnv K J Nanninga, onder vermelding van 'Ewold'.
Alvast bedankt.

Klaas

Klaas Nanninga

Kerstactie Ewold en Fabiola

Afgelopen eerste kerstdag hebben we Fabiola verrast met een kerstpakket, met daarin de bijdrage van de vrienden. Uiteindelijk is er €2000 binnengekomen, via diverse kanalen, waaronder dit. Ik heb een kaart met jullie namen erop bij de envelop in gestopt.
Namens Fabiola alle gevers hartelijk dank. Ze was totaal verrast en bijzonder onder de indruk van dit gebaar.
Fijn dat dit zo mogelijk is geworden.

Klaas

willemrenema

Vandaag was hier in de Filipijnen in het nieuws dat het MNLF, een andere rebellen groep die een vredes overeenkomst heeft afgesloten, gaat proberen 10 buitenlandse gegijzelden vrij te krijgen. 'Geen garantie op succes, aldus de leider van deze groep'
groet,
Willem