Vogelgebieden vlak over de Duitse grens?

Gestart door DaanKuiper, december 07, 2006, 20:48:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

DaanKuiper

Hallo allemaal,

Ben eens buiten de psychlogische grenzen van Nederland aan het kijken. Met Barneveld als centraal punt van waaruit een straal tot aan Zeeland. Het is dan ook mogelijke om met dezelfde rijtijden in Duitsland te gaan vogelen. Weet iemand waar ik gebieden kan vinden die interesant zijn?
To see or not to see, that's the question!!

Met vriendelijke groet,
Daan.

henkjanvdkolk

CiteerHallo allemaal,

Ben eens buiten de psychlogische grenzen van Nederland aan het kijken. Met Barneveld als centraal punt van waaruit een straal tot aan Zeeland. Het is dan ook mogelijke om met dezelfde rijtijden in Duitsland te gaan vogelen. Weet iemand waar ik gebieden kan vinden die interesant zijn?
Je kan ze dan niet meetellen voor je Nederlands lijst, :P
Ik weet niet of je speciaal naar zeeland wilt gaan voor steltlopers, want die zitten in het duitse binnenland niet veel, anders als je iets dichterbij wil kun je beter naar de OVP gaan
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

nicky hulsbosch

#2
Hallo,

Misschien is de duitse eifel wel interessant met rode wouw, zwarte ooievaar en grauwe klauwier. Het ligt maar binnen een uur rijden vanaf Limburg

Nicky Hulsbosch
Groeten Nicky Hulsbosch

http://waarneming.nl/user/view/1739

Thijs Fijen

CiteerHallo,

Misschien is de duitse eifel wel interessant met rode wouw, zwarte ooievaar en grauwe klauwier. Het ligt maar binnen een uur rijden vanaf Limburg

Nicky Hulsbosch
Ja, maar die vogels komen er alleen voor in broed en trektijden.

En aangezien het nu winter (nouja winter  :rolleyes: ) is. Maar altijd een tip voor in de zomer.

Ik weet er overigens geen (A)
Thijs Fijen

RWester

#4
Bij Twente en de Achterhoek net over de grens liggen een paar superleuke gebieden, restanten hoogveen en zo. Kom zelf uit Enschede en heb geïnventariseerd in de Achterhoek en heb er altijd met plezier gevogeld!

Denk bijvoorbeeld aan het Amtsvenn bij ten Zuidoosten van Enschede, Haaksbergerveen bij Haaksbergen (gaat tot over de grens), Zwillbrocker Ven bij Eibergen en over de grens bij Winterswijk.
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Nico Omlo

CiteerMet Barneveld als centraal punt van waaruit een straal tot aan Zeeland.
De Arndennen liggen dan ook wel binnen die straal.
Nico.Omlo.



Mijn Waarnemingen