Verbluffend stukje webdesign!

Gestart door Bart van Hoogstraten, januari 24, 2012, 18:15:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bart van Hoogstraten

Geweldig mooi gemaakte interactieve documentaire over de Grizzlybeer. Laat je meeslepen!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Maarte5n

 :huh: snaper niet echt veel van ,een beer word gevangen en voorzien van gps en gevolgd door een heel groot gebied voor de rest snap ik hem niet echt.

Groet M
Maarten vd Berg

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Maarte5n op januari 24, 2012, 18:37:56 PM
:huh: snaper niet echt veel van ,een beer word gevangen en voorzien van gps en gevolgd door een heel groot gebied voor de rest snap ik hem niet echt.

Groet M

Gewoon even wat proberen en spelen; het is een interactieve documentaire -> je kunt jezelf met je muis door het landschap navigeren en onderweg filmpjes bekijken van camera-traps. Echt wel mooi gemaakt!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Norman

Uniek project, maar ik vraag mij af of de beer niet anders gevangen cq. vrijgelaten had kunnen worden.
Dit jaar worden er een paar Dassen van GPS voorzien en dat zal een stukje vriendelijker gedaan worden.

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Norman op januari 24, 2012, 19:14:53 PM
Uniek project, maar ik vraag mij af of de beer niet anders gevangen cq. vrijgelaten had kunnen worden.
Dit jaar worden er een paar Dassen van GPS voorzien en dat zal een stukje vriendelijker gedaan worden.

Met een onverdoofde Grizzlybeer valt niet te sollen. Bij de vrijlating wordt er nog wat extra angst voor mensen ingeboezemd met knallend vuurwerk (jagers). Ik kan me geen betere strategie voorstellen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Norman

Het beest had ook zonder strik verdoofd kunnen worden, vergt alleen iets meer geduld. De strik zorgt voor een verhoogd adrenalineniveau wat de verdoving kan bemoeilijken of zelfs onmogelijk kan maken. Het vuurwerk lijkt me ook niet noodzakelijk. Grizzlyberen zijn geen knuffelberen die naar mensen toe zullen trekken.

Maarte5n

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 24, 2012, 19:13:18 PM
Citaat van: Maarte5n op januari 24, 2012, 18:37:56 PM
:huh: snaper niet echt veel van ,een beer word gevangen en voorzien van gps en gevolgd door een heel groot gebied voor de rest snap ik hem niet echt.

Groet M

Gewoon even wat proberen en spelen; het is een interactieve documentaire -> je kunt jezelf met je muis door het landschap navigeren en onderweg filmpjes bekijken van camera-traps. Echt wel mooi gemaakt!

oke vandaar die rare bewegingen toen mijn muis er over ging  :duim:
Maarten vd Berg

egilio

Citaat van: Norman op januari 24, 2012, 20:01:42 PM
Het beest had ook zonder strik verdoofd kunnen worden, vergt alleen iets meer geduld. De strik zorgt voor een verhoogd adrenalineniveau wat de verdoving kan bemoeilijken of zelfs onmogelijk kan maken. Het vuurwerk lijkt me ook niet noodzakelijk. Grizzlyberen zijn geen knuffelberen die naar mensen toe zullen trekken.

Dat is niet altijd het geval. Ik heb de website niet gezien. Maar in sommigen gebieden zijn ze te schuw, of is het logistiek niet mogelijk om er een val naar toe te brengen.
Hetzelfde gebeurd in Afrika bijvoorbeeld. Leeuwen worden bijna altijd ge-free dart, oftewel verdoofd met een verdovingsgeweer terwijl ze benaderd worden met een auto. Maar in sommige gebieden, kenya bijvoorbeeld buiten de nationale parken, is dat niet te doen, daar zijn ze veel te schuw. En het is gebleken dat het dan ook wel redelijk goed te doen is met behulp van aas en voet-strikken. Het is niet de meest geliefde methode, maar in sommige gevallen kun je niet anders.
Egil
Currently in Oxford
Zambian Carnivore Programme

WildCRU
Take nothing but pictures, leave nothing but footprints and waste nothing but time[/i]