Enquete Telegraaf over natuurbeleid Bleker. Invullen!

Gestart door Gerben Mensink, januari 24, 2012, 11:47:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

Gerben Mensink

 Hoi allemaal,

De Telegraaf heeft een enquête over het natuurbeleid van Bleker.
Het is van belang dat veel mensen die invullen om het beeld over dit beleid te beïnvloeden.
Doe mee! En zegt het voort.

Dit is de link, maar je moet dan wel 'tijdelijk pop ups toestaan' aanklikken (verschijnt als balkje boven in beeld).

http://www.telegraaf.nl/watuzegt/11323761/__Bleker_breekt_natuur_af__.html
groet,
Gerben Mensink

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

vuurvlinder

Citaat van: vuurvlinder op januari 24, 2012, 22:58:28 PM
Was niet echt een enquete maar iets van een gesprek van de dag en deed het maar een paar uurtjes. Heb de moeite niet genomen om dat in te vullen.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Jeroen Nagtegaal

Bij mij was het wel degelijk een enquête met stellingen. Eerste vraag was een intro. Morgen komt er in de telegraaf een uitwerking van de resultaten.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com


KorHaan

Mij viel op dat Henk Bleker op de foto een verrekijker om de nek heeft. Het merk kan ik niet achterhalen, maar het feit dat het ding ter hoogte van zijn navel zwabbert, geeft al meteen aan, dat Henk niet gewend is een kijker om de nek te hebben. Hij heeft voor de foto slechts een "statement" willen maken: " kijk mij eens een enorme natuurliefhebber zijn!"

Ik heb het boek "Birders - Tales of a Tribe" van Mark Cocker er op nageslagen; het verschil in het dragen van een kijker door een vogelaar en een "dude" ( een nitwit die door wil gaan voor een vogelaar - RS) is te vinden op pagina 93 en 94. Het zegt veel, zo niet alles, over wat een kijker kan doen om een bepaald beeld te scheppen van een imago dat iemand heeft, of dat iemand zich "aanmeet". Henk is een "dude". De foto verraadt hem.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Norman

Citaat van: KorHaan op januari 25, 2012, 19:37:23 PM
Mij viel op dat Henk Bleker op de foto een verrekijker om de nek heeft. Het merk kan ik niet achterhalen, maar het feit dat het ding ter hoogte van zijn navel zwabbert, geeft al meteen aan, dat Henk niet gewend is een kijker om de nek te hebben. Hij heeft voor de foto slechts een "statement" willen maken: " kijk mij eens een enorme natuurliefhebber zijn!"

Ik heb het boek "Birders - Tales of a Tribe" van Mark Cocker er op nageslagen; het verschil in het dragen van een kijker door een vogelaar en een "dude" ( een nitwit die door wil gaan voor een vogelaar - RS) is te vinden op pagina 93 en 94. Het zegt veel, zo niet alles, over wat een kijker kan doen om een bepaald beeld te scheppen van een imago dat iemand heeft, of dat iemand zich "aanmeet". Henk is een "dude". De foto verraadt hem.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Gelukkig, ik heb het even nagelezen, maar ik behoor tot de birders.

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 25, 2012, 20:23:43 PM
Lijkt wel een Swarovski 12 x 50...

Lijkt mij in ieder geval een Swarovski EL. Maar Napoleon van Vlagtwedde is niet zo groot en het kan zomaar een 8x32 zijn.  ;D

KorHaan

Scherp van jullie, Jeroen en Norman!
Het Swarovski-logo en het Habichtje aan de andere kant zijn zichtbaar, inderdaad.
En Normans laatste opmerking bezorgde me een lachstuip....  ;D :duim:

Groetjes, Ronald

Norman

Eigenlijk doodzonde dat er indirect van ons belastinggeld zo'n mooie kijker gekocht word zonder dat deze goed benut word. Een Bresser van de Lidl van 25€ zou in dit geval net zo goed voldoen. 

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Norman op januari 26, 2012, 07:59:48 AM
Eigenlijk doodzonde dat er indirect van ons belastinggeld zo'n mooie kijker gekocht word zonder dat deze goed benut word. Een Bresser van de Lidl van 25€ zou in dit geval net zo goed voldoen. 
Iets voor kamervragen?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

DuDe

Citaat van: KorHaan op januari 25, 2012, 19:37:23 PM
Ik heb het boek "Birders - Tales of a Tribe" van Mark Cocker er op nageslagen; het verschil in het dragen van een kijker door een vogelaar en een "dude" ( een nitwit die door wil gaan voor een vogelaar - RS) is te vinden op pagina 93 en 94. Het zegt veel, zo niet alles, over wat een kijker kan doen om een bepaald beeld te scheppen van een imago dat iemand heeft, of dat iemand zich "aanmeet". Henk is een "dude". De foto verraadt hem.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo
Hahahaha, ondanks mijn gebruikersnaam voel ik me toch niet aangesproken  :blink:
Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

KorHaan

Citaat van: Norman op januari 26, 2012, 07:59:48 AM
Eigenlijk doodzonde dat er indirect van ons belastinggeld zo'n mooie kijker gekocht word zonder dat deze goed benut word. Een Bresser van de Lidl van 25€ zou in dit geval net zo goed voldoen.


Henk steunt de economie.

Vriendelijke groet,

Ronald

KorHaan

Citaat van: DuDe op januari 26, 2012, 12:23:13 PM
Citaat van: KorHaan op januari 25, 2012, 19:37:23 PM
Ik heb het boek "Birders - Tales of a Tribe" van Mark Cocker er op nageslagen; het verschil in het dragen van een kijker door een vogelaar en een "dude" ( een nitwit die door wil gaan voor een vogelaar - RS) is te vinden op pagina 93 en 94. Het zegt veel, zo niet alles, over wat een kijker kan doen om een bepaald beeld te scheppen van een imago dat iemand heeft, of dat iemand zich "aanmeet". Henk is een "dude". De foto verraadt hem.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo
Hahahaha, ondanks mijn gebruikersnaam voel ik me toch niet aangesproken  :)


;D

No offence intended, Axel.

Groetjes, Ronald

Bart van Hoogstraten

#14
Citaat van: KorHaan op januari 25, 2012, 19:37:23 PM
Mij viel op dat Henk Bleker op de foto een verrekijker om de nek heeft. Het merk kan ik niet achterhalen, maar het feit dat het ding ter hoogte van zijn navel zwabbert, geeft al meteen aan, dat Henk niet gewend is een kijker om de nek te hebben. Hij heeft voor de foto slechts een "statement" willen maken: " kijk mij eens een enorme natuurliefhebber zijn!"

Ik heb het boek "Birders - Tales of a Tribe" van Mark Cocker er op nageslagen; het verschil in het dragen van een kijker door een vogelaar en een "dude" ( een nitwit die door wil gaan voor een vogelaar - RS) is te vinden op pagina 93 en 94. Het zegt veel, zo niet alles, over wat een kijker kan doen om een bepaald beeld te scheppen van een imago dat iemand heeft, of dat iemand zich "aanmeet". Henk is een "dude". De foto verraadt hem.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Hahaaaa, ik heb hem net zo hoog als Henkie maar voel me evengoed ook niet aangesproken! (puur praktisch -> heb ook nog een veldtas met vogelboek om mijn nek en een camera = onmogelijk om alles te combineren met korte riempjes). (en daarnaast ben ik ook nogal onconventioneel van aard  ;) ).

edit -> ik hoor wel vaak uit mijn omgeving dat ik in veel opzichten overeenkomsten vertoon met "The Dude".  :P
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

DuDe

Vriendelijke groet van Rineke Dedding en/of Axel Duivenvoorden

(Indien niet anders gemeld betreft het Axel...)

KorHaan

Citaat van: Bart van Hoogstraten op januari 26, 2012, 18:25:13 PM
Citaat van: KorHaan op januari 25, 2012, 19:37:23 PM
Mij viel op dat Henk Bleker op de foto een verrekijker om de nek heeft. Het merk kan ik niet achterhalen, maar het feit dat het ding ter hoogte van zijn navel zwabbert, geeft al meteen aan, dat Henk niet gewend is een kijker om de nek te hebben. Hij heeft voor de foto slechts een "statement" willen maken: " kijk mij eens een enorme natuurliefhebber zijn!"

Ik heb het boek "Birders - Tales of a Tribe" van Mark Cocker er op nageslagen; het verschil in het dragen van een kijker door een vogelaar en een "dude" ( een nitwit die door wil gaan voor een vogelaar - RS) is te vinden op pagina 93 en 94. Het zegt veel, zo niet alles, over wat een kijker kan doen om een bepaald beeld te scheppen van een imago dat iemand heeft, of dat iemand zich "aanmeet". Henk is een "dude". De foto verraadt hem.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Hahaaaa, ik heb hem net zo hoog als Henkie maar voel me evengoed ook niet aangesproken! (puur praktisch -> heb ook nog een veldtas met vogelboek om mijn nek en een camera = onmogelijk om alles te combineren met korte riempjes). (en daarnaast ben ik ook nogal onconventioneel van aard  ;) ).

edit -> ik hoor wel vaak uit mijn omgeving dat ik in veel opzichten overeenkomsten vertoon met "The Dude".  :P


Hahaha, die Bart! Mag ik dan ook over je tapijt komen p*ssen?  ;)  Leuke film, als-ie weer eens komt ga ik hem weer zien.

Serieus: misschien heb je hier iets aan voor je camera: http://eosfotografie.nl/sun-sniper/

De SunSniper strap heb ik zelf gehad voor mijn gestabiliseerde Canon 18x50 kijker, en werkt heel behoorlijk. Voor een camera met grote lens is het een uitkomst, zeker als je ook nog een kijker om je nek hebt. Dat gaat goed samen, omdat de SunSniper strap-bevestiging langs de riem glijdt.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Bart van Hoogstraten

Citaat van: KorHaan op januari 28, 2012, 01:56:10 AM
Serieus: misschien heb je hier iets aan voor je camera: http://eosfotografie.nl/sun-sniper/

Da's een goeie, ga ik achterheen voor mijn trip naar Extremadura komende zomer! Tnx Ronald!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/