Voornemens voor 2012

Gestart door Botervlieg, december 24, 2011, 21:02:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Vanwege het verzoek hier wie een nieuw topic zou openen, doe ik dat bij deze want ik zie dat het er nog niet is.

Mijn waarneming-voornemens voor 2012:

- Regelmatig op pad voor 1000 soorten in eigen gemeente en 1000 soorten in favoriete gebied.

- Ik wil meer boeken/website's over soortgroepen en soorten gaan lezen. Afgelopen jaren keek ik vooral plaatjes en las ik af en toe wat. Ik wil nu echt meer lezen over hoe soortgroepen en soorten leven. Ik ben al begonnen in het boek over mieren.

- Weer een hele leuke "Secret world of Thijsse's hof" organiseren en meemaken.

Dit is wat ik tot zover bedacht heb.

Wat zijn jullie waarneming-voornemens voor 2012?

Groetjes, Marleen

vuurvlinder

Heb geen voornemens en al helemaal niet om soorten te scoren. Ik hoop wel in 2012 een project af te ronden en iets nieuws te starten in 2012. Als het nieuwe project in 2015-2016 goed begint te lopen ben ik dik tevreden!
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Margreet Kwh

Mijn goede voornemen om eens naar de eenden op de Molen- en Meerwijkplas te gaan kijken, is vandaag al begonnen. Nu wil ik proberen om dat te blijven doen, om misschien wel ontwikkelingen te kunnen waarnemen, bijvoorbeeld in de aantallen Smienten. En bovendien is het lekker om even uit te waaien.
Astrid, welk projekt ga je afronden in 2012?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

vuurvlinder

Hoi Margreet, de vlindertuin in het Doezumerbos.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

Norman


       
  • Nog meer genieten van mijn zoon
  • Gaan genieten van onze dochter die omstreeks 10 maart geboren zou moeten worden
  • Een baan vinden
  • Minder vogelen
  • Maar meer tijd steken in de Dassen (doel is >200 dassen over >50 burchten)
  • De site van onze werkgroep af krijgen en blijven bijslijpen.

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

vuurvlinder

Citaat van: MarKoHu op december 25, 2011, 23:25:28 PM
Citaat van: vuurvlinder op december 25, 2011, 20:45:24 PM
Hoi Margreet, de vlindertuin in het Doezumerbos.
Leuk Astrid, ik vond er iets over via googlen: http://www.programmalandelijkgebied.nl/centraal-projectenbestand/dorpsbos-vlindertuin-doezem-1345

Hoi Margreet, die vlindertuin was vorig jaar augustus al feestelijk geopend: http://www.vlinderstichting.nl/actueel.php?id=312&nieuwsid=314&p=a&q=doezum
Met afronden bedoel ik nog even de laatste dingen in de nectarkroeg plaatsen en er voor zorgen dat de tuin wordt onderhouden.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

carolien reindertsen

-STOPPEN MET ROKEN!!!
-meer quality-timen met mijn dochtertje
-het beste maken van mijn nieuwe baan (per 01-02-2012)
-10 kilo aankomen
-Lekker veel werk voor de wacht verrichten alhier (is er het afgelopen jaar een beetje bij in geschoten!!! :()Sorry voor mijn mede-wachters die meelezen :rolleye:
-Niet meer door rood rijden en inparkeren zonder schade te rijden
-minder grove dennen omzagen in het kader van natuurbehoud (afgezien van mijn eigen kerstboom dan..:P)
-de das in de regio west-betuwe op camera vastleggen(heb begrepen vanuit bepaalde wandelgangen dat ze echt rondlopen in mijn regio..) Super!!! Dassen zijn echt geweldig!!!!!! Nu lekker speuren naar sporen....
-een ah-bonuskaart aanschaffen
-automatisch meespelen met de staatsloterij

Anyhow, echt zat veranderingen die nodig zijn het komende jaar...ik heb er zin in...

RamonVerstraaten

Mijn goede voornemens:

- zoveel mogelijk er op uit
- verrekijker alleen mee als ik echt ga vogelen, in plaats daarvan vaker veldgidsen meenemen
- vaker buiten de regio gaan waarnemen
- libellen en vlinders systematisch gaan bijhouden in mijn eigen gemeente
- rijnwoude-wenssoort: smelleken
- vakantie-wenssoort: blauwe vuurvlinder
met vriendelijke groeten, Ramon Verstraaten

Jan vH

Mijn voornemens:
- Levenslijst naar ongeveer 1750 soorten
- Meer waarnemen op de Veluwe
- Lid worden van lokale plantenwerkgroep
- Lid worden van JNM
- Leuke dingen ontdekken
- Vooral kennis van planten, gallen, mossen en korstmossen uitbreiden
- En uiteraard 1000 soorten in de gemeente Barneveld zien
Jan van Harten
Validator Plantengallen

KorHaan

Citaat van: RamonVerstraaten op december 27, 2011, 09:27:14 AM
Mijn goede voornemens:

- zoveel mogelijk er op uit
- verrekijker alleen mee als ik echt ga vogelen, in plaats daarvan vaker veldgidsen meenemen
- vaker buiten de regio gaan waarnemen
- libellen en vlinders systematisch gaan bijhouden in mijn eigen gemeente
- rijnwoude-wenssoort: smelleken
- vakantie-wenssoort: blauwe vuurvlinder

Hoi Ramon,

Ik zou maar uitkijken; Smelleken is een soort waarvoor je graag een kijker bij je hebt  ;D

De aanschaf van een compactkijkertje om in je zak te proppen voor "just in case" gevalletjes heeft mij in ieder geval soortjes opgeleverd die ik anders gemist zou hebben. Veldgidsen meenemen is natuurlijk altijd goed, maar zo'n klein hulpje voor je ogen in je jaszak is van onschatbare waarde.

Er is veel geschreven over welke verrekijker de beste is, maar de harde realiteit is helaas dat de beste kijker degene is, die je bij je hebt. Zelfs als het er van twee tientjes is. Altijd beter dan niks.

Verder groot respect voor je voornemens  :duim:
Zelf maak ik ze nooit, want de houdbaarheidsdatum is bij mij altijd te kort.

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo


lennartv

Ik heb mijn voornemens van vorig jaar eens boven water gehaald:

Mijn grote doel voor dit jaar is weer net als de vorige jaren de kleine regenwulp zien of (natuurlijk veel liever) zelf ontdekken. Verder hoop ik ook de grote trap te zien die ik vorig jaar doordat ik de computer te laat aanzette miste. Qua haalbaardere soorten wil ik heel graag het korhoen dit jaar zien en ook de ruigpootbuizerd. Ook de oehoe ga ik dit jaar proberen denk ik. Verder hoop ik nog op topdagen op Breskens. (breskens was dit jaar maar zozo) maar goed het weer laat zich niet dwingen dus afwachten maar. Verder hoop ik minimaal de 250 soorten te overschrijden en probeer ik de sprong naar 300 te maken maar ik heb er nog niet al te veel hoop op dat dat gaat lukken. Eerst die 250 maar eens volmaken!         

Mijn voornemens zijn redelijk gelukt.
Uiteraard heb ik geen kleine regenwulp gezien (je moet ook wat te wensen overhouden) en dat kreng van een grote trap wilde ook niet in het nieuwe jaar bij ons komen (denk ik want we hebben natuurlijk nog een paar daagjes) . Het korhoen (3 man 4 vrouw) heb ik mooi gezien en gehoord en ruigpootbuizerd is ook gelukt. De 250 is gehaald ik zit nu volgens de 'lokale lijst' op 262.
De Breskens dagen zaten nog niet in de top tien van Breskens, maar ze waren nog steeds super leuk. Denk aan lachsterns, wielewalen, wouwen, een schitterende buidelmees en nog andere gave vogels.

De voornemens voor volgend jaar:
Volgend jaar wil ik de 300 halen. Mijn jaarlijst zit nu op 236, maar voor volgend jaar wil ik boven de 250 zitten.
Qua soorten: ik wil nu eindelijk eens een kerkuil op m'n levenlijst ( :-[ ). In de categorie normale/schaarse soorten wil ik volgend jaar gestreepte strandloper, oehoe, kuifleeuwerik en (opnieuw  :-[ ) kleine bonte specht. Ik hoop ook dit jaar eens een breedbekstrandloper, grote grijze snip, Amerikaanse goudplevier of kuifkoekoek te zien. Uiteraard blijf ik voor volgend jaar ook (traditiegetrouw) hopen op een kleine regenwulp.
Verder hoop ik dit keer op goede Westkapelle dagen. Daarvan heb ik er nog niet echt veel gehad. Natuurlijk zijn alle andere soorten ook leuk en ik hoop gewoon op een leuk vogeljaar!
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

michel.wissink

Komend jaar wil ik:
- in het veld meer foto's maken, om thuis kritischer te kunnen selecteren;
- er veel vaker op uit, ook bij wat minder weer;
- tijdens mijn zomervakantie op Texel heel graag een velduil scoren;
- mijn zelfgemaakte camouflagescherm wat serieuzer gaan gebruiken
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Folkert Jan

Meer beperken tot de TOH
Meer waarnemingen invoeren
Veel nooit eerder bezochte gebieden in de TOH ontdekken
Verschillende TOH trektelposten uitproberen
Een goeie TOH jaarlijst neerzetten
Minstens 150 soorten op de TOH vogeldag
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

carolien reindertsen

Citaat van: rnbflavour op december 27, 2011, 23:00:12 PM
Meer beperken tot de TOH
Meer waarnemingen invoeren
Veel nooit eerder bezochte gebieden in de TOH ontdekken
Verschillende TOH trektelposten uitproberen
Een goeie TOH jaarlijst neerzetten
Minstens 150 soorten op de TOH vogeldag

leuk voornemen...ga zo door!!!!

dutchway

Ik heb 1 voornemen en dat is om veel en vaak te gaan genieten van de de natuur om mij heen. ;D
Groeten van Lia

henkjanvdkolk

Citaat van: michel.wissink op december 27, 2011, 22:44:24 PM
- tijdens mijn zomervakantie op Texel heel graag een velduil scoren;

Deze zou ik eruit halen Michel, anders gaat het je jaar verpesten ;) !

(ik dacht 3 jaar terug ook wel eventjes een Velduil op Texel te scoren tijdens een 2 weken verblijf; uiteindelijk uren gepost en geen Velduil gezien (wel veel ander moois))
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

Margreet Kwh

Citaat van: dutchway op december 29, 2011, 21:58:17 PM
Ik heb 1 voornemen en dat is om veel en vaak te gaan genieten van de de natuur om mij heen. ;D
Prachtig voornemen, Lia :duim:
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

evertdirks

Minder hier en meer buiten.

Evert
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

KorHaan

Citaat van: evertdirks op december 30, 2011, 00:25:58 AM
Minder hier en meer buiten.

Evert


Mooi voornemen!

Om diezelfde reden heb ik mijn account op Birdforum opgezegd. Je zit toch vaak uren op dat forum, en uiteindelijk blijk je toch rondjes te lopen om een boom waaronder dezelfde mannetjes dezelfde dogma's lopen te roepen, etcetera ad infinitum. Daar ben ik nu wel klaar mee.

Het forum van waarneming.nl vind ik wel de moeite waard om te blijven volgen; het is leerzaam en ik heb het idee, dat het minder dogmatisch is en meer openstaat voor goede eigen inbreng. Dus ik blijf dit forum wel volgen ( kijk eens aan, toch een goed voornemen ).

Aan de andere kant wil ik meer tijd buiten doorbrengen. Sinds vandaag heb ik weer een scoop, en kan ik weer uren ergens staan om vogels te kijken, en me te laten verrassen door wat er langskomt. Een rustpuntje dat ik gemist heb de afgelopen jaren.

Happy 2012!

Vriendelijke groet,

Ronald Sinoo

Margreet Kwh

Nog een mooie wens voor 2012: Vergeet niet te leven.
(voor iedereen met of zonder zorgen)
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

andre.schulten

voor mij: meer baggeren door de blubber..
heb gemerkt, na 2 dagen Amsterdam, hoe zalig het is om dan door de klei langs de rivier te banjeren
(uiteraard fototoestel en kijker mee)