Nu zelfs waarnemingen van nog niet ontsnapte beesten?

Gestart door ZLHaberham, december 24, 2011, 20:16:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

ZLHaberham

Hallo,
Hoewel ik me al tijden verbaas over de invoeringen van waarnemingen uit niet-opgehokte dierentuinpopulaties (m.n. kwakken uit R'dam en A'dam) wordt dit wel erg mal:

Woestijnbuizerd 1

woestijbuizerd 2.

De valkenier staat er volgensde beschrijvingen naast! Is het niet min of meer een vereiste dat een beest daadwerkelijk ontsnapt is voor het een "escape" heet? Anders zou er toch zomaar wildgroei kunnen ontstaan van het melden van aangelijnde honden op straat, ongeringde olifanten in Artis, en de twintig huiskatten die, onaangelijnd maar liefst, in mijn binnentuin rondlopen?

Nou ja, ik krab rustig verder over mijn hoofd. Prettige kerst.

HPM

Citaat van: ZLHaberham op december 24, 2011, 20:16:50 PM
Hallo,
Hoewel ik me al tijden verbaas over de invoeringen van waarnemingen uit niet-opgehokte dierentuinpopulaties (m.n. kwakken uit R'dam en A'dam) wordt dit wel erg mal:

Woestijnbuizerd 1

woestijbuizerd 2.

De valkenier staat er volgensde beschrijvingen naast! Is het niet min of meer een vereiste dat een beest daadwerkelijk ontsnapt is voor het een "escape" heet? Anders zou er toch zomaar wildgroei kunnen ontstaan van het melden van aangelijnde honden op straat, ongeringde olifanten in Artis, en de twintig huiskatten die, onaangelijnd maar liefst, in mijn binnentuin rondlopen?

Nou ja, ik krab rustig verder over mijn hoofd. Prettige kerst.

Je vergeet de geraniums in de vensterbank van opa en het parkietje van tante Sjaan nog.
En het paard van ome Loeks natuurlijk.
Herman van der Meer

Stan.

#2
Naar mijn insziens zouden alle dieren die zich permanent vrij door de wereld kunnen bewegen ingevoerd moeten kunnen worden.
Die woestijnbuizerd valt daar niet onder, maar mensen (die nu om de een of andere reden niet ingevoerd kunnen worden), kwakken in artis en huiskatten dus wel.

Wat is er trouwens mis met het invoeren van die kwakken? Het zijn vrijvliegende inheemse vogels dus ik zie het probleem niet.

Het voorkomen van huiskatten in bepaalde gebieden kan ook nuttige informatie zijn.

Groeten,
Stan.
Groeten,
Stan van Remmerden

Erik van Dijk

Het kan nog gekker. Ik heb zelf een keer per abuis een plastic zwarte zwaan ingevoerd.   ::)


Ik dacht met 100 km per uur natuurlijk dat hij leefde. :angel:
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

WimV

Ik ben benieuwd wie de eerste drone, vermomd als vlieg of libel, van het Amerikaanse leger gaat invoeren.
De Duracelkonijnen bewegen ook. Kunnen we die ook invoeren?
Of wie voert Geert Wilders in. Hij is tenslotte een amoebe-achtig 1 cellig iets. Invoeren die hap.
Of als we nu eens levend vissenvoer in een sloot gooien. Kunnen we dan daarna dit voer dan ook meteen invoeren?
Ik koop een Black molly bij een aquariumzaak. Ik gooi dit visje in een heldere sloot. En hup, invoeren maar weer.
Het zijn slechts voorbeelden, maar zo kunnen we nog wel even doorgaan met het vergiftigen van een database.

Groetjes,
Wim

Melchior van Tweel

Wat wel en wat niet ingevoerd moet worden is en blijft een grijs gebied. Ik ben het er mee eens dat die Woestijnbuiizerds niet zouden moeten, maar Wim trekt het wel in ridicule en dat hoeft niet.
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

HPM

Citaat van: Melchior van Tweel op december 31, 2011, 12:12:13 PM
Wat wel en wat niet ingevoerd moet worden is en blijft een grijs gebied. Ik ben het er mee eens dat die Woestijnbuiizerds niet zouden moeten, maar Wim trekt het wel in ridicule en dat hoeft niet.

Inderdaad volkomen overbodig om het te ridiculiseren want ook zonder dat zijn waarnemingen als die Woestijnbuizerd al overduidelijk ridicuul.

Je moet trouwens wat wel en niet ingevoerd 'moet worden' niet grijzer maken dan het is.
Herman van der Meer

hdijk

Hendrik Jan van Dijk