1000-soortendag in 1012: za. 9 juni, Nationaal Park de Meinweg

Gestart door Margreet Kwh, december 21, 2011, 14:05:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Organisatie: EIS Nederland i.s.m. Staatsbosbeheer en waarneming.nl.

Zie: www.np-demeinweg.nl en www.stichtingkoekeloere.nl
en het rapport over de biodiversiteit van het gebied:
Boeren, J. & E. van Asseldonk, 2008: Niet alleen maar adders en zwijnen, een eerste aanzet tot een soortenregister van Nationaal Park de Meinweg. SK2008/02, Stichting Koekeloere, Wessem.
Beschikbaar op http://www.stichtingkoekeloere.nl/SK2008-2.0.php

Er is beperkt overnachtingsruimte beschikbaar in kampeerboerderij de Holsterhof te Roermond, www.holsterhof.nl; daar is voor 26 personen gereserveerd.
Overnachting voor vrijdag- of zaterdagnacht. Opgave via Ed Colijn van EIS-Nederland.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Johan Helmus

Groeten, Johan Helmus

RonJMBerkhout

Ik wil niet als een zure pruim overkomen. Maar toch, is zo'n dag in een kwetsbaar natuurgebied tijdens het hoogtepunt van het broedseizoen (van bijv. Grauwe Klauwier) wel zo verstandig??? Ik weet niet hoeveel mensen hierop afkomen, maar als de ene groep op zoek gaat naar libellen, de ander naar salamanders, weer een ander naar kokerjuffers etc., etc... Hoeveel mensen lopen straks wel niet rond de vennen te struinen? Met name de verstoring van broedvogels kan (te) groot zijn. Ik heb hier wel wat gemengde gevoelens over. Het is ook niet te vergelijken met een drukke zondagmiddag: deze wandelaars lopen toch (grotendeels) over de paden. Ik hoop dat hier goed over nagedacht is/wordt.

Met vriendelijke groet

Margreet Kwh

Hallo Ron,

een kritische noot is altijd goed! Misschien dat iemand van de organisatie meeleest?
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Wouter van der Ham

Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl