gewonde kraanvogel in zeeland.

Gestart door dirk21, december 20, 2011, 19:28:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

gko

Citaat van: peterlindenburg op december 25, 2011, 12:45:25 PM
de hyprocrisie zit hem naar mijn mening in het feit dat veel mensen zich druk maken over een wei met een paar verwaarloosde pony's, terwijl ze ook gewoon kiloknallers kopen en de bio-industrie in stand houden. De cavia-politie is hier een goed voorbeeld van, omdat de partijen die dat in het leven hebben geroepen (PVV,VVD,CDA) helemaal niets doen om de bio-industrie tegen te gaan, terwijl er voor elke verwaarloosde pony wel 10.000 kippen een leven van uitzichtsloos lijden leiden (om maar te zwijgen van de impact op het milieu van de bio-industrie). Maar goed, dat is allemaal geen reden om die arme pony's niet te helpen, maar misschien wel een reden om jezelf niet al te hard op je borst te kloppen.

jezelf te hard op de borst kloppen is nooit goed. maar verwaarloosde ponies helpen is op zich prima.
Je doet niets tegen de verfoeilijke bio-industrie door die ponies niet te helpen.
met vr gr gkoopman

HPM

Citaat van: egilio op december 25, 2011, 12:42:13 PM
Maar er worden toch regelmatig kraanvogels gezien die een stuk poot missen? Misschien herstelt dit, misschien sterft het af. Maar volgens mij is er nog wel een redelijke kans dat hij overleeft. Genoeg eten en weinig gevaren daar.
En wilde dieren kunnen heel veel hebben. In Kafue National Park in Zambia loopt al een paar jaar een leeuw rond die een voet mist, en dit jaar heeft ons project een wilde hond langs zien rennen (!) die 2(!) poten miste!
[...]


Ik heb een huiskat gekend die door een verkeeerongeluk een achterpoot miste. Als je het niet wist merkte je het nauwelijks. Het was de beste jager van de familie. Zo heb ik haar eens een overvliegende Ringmus uit de lucht zien springen.
Herman van der Meer

Gert Veurink

Je hebt die ringmus wel gered en in halfdode toestand met een diereambulance naar de vogelopvang laten brengen hoop ik.
groet!
Gert Veurink



HPM

Citaat van: Gert Veurink op december 25, 2011, 20:40:12 PM
Je hebt die ringmus wel gered en in halfdode toestand met een diereambulance naar de vogelopvang laten brengen hoop ik.

De kat was de vogelopvang.
Herman van der Meer

Gert Veurink

Citaat van: HPM op december 25, 2011, 23:40:04 PM
Citaat van: Gert Veurink op december 25, 2011, 20:40:12 PM
Je hebt die ringmus wel gered en in halfdode toestand met een diereambulance naar de vogelopvang laten brengen hoop ik.

De kat was de vogelopvang.
;D
groet!
Gert Veurink



Bas de Maat

deze brandweer helpt mee aan het verzwakken van de "meeuw" als soort, foei  :police:

(Stiekem vind ik het een goede actie dat die niet moet verhongeren daar ergens in die boom, zoals volgens sommigen op dit forum wel zou moeten)
--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: Bas de Maat op december 26, 2011, 17:33:24 PM
deze brandweer helpt mee aan het verzwakken van de "meeuw" als soort, foei  :police:

(Stiekem vind ik het een goede actie dat die niet moet verhongeren daar ergens in die boom, zoals volgens sommigen op dit forum wel zou moeten)
Dit lijkt me anders... Een vogel die vastzit, om wat voor reden dan ook zal ik wel losmaken.
Zeker als het binnen bebouwde kom is.

Overigens zou ie er waarschijnlijk wel uit wegwaaien of worden losgemaakt door kraaien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JandJ

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

Jeroen Nagtegaal

Ben eigenlijk wel benieuwd wat de voorstanders van de opvang zeggen nu de vogel nog steeds leeft. Zien ze in dat ingrijpen niet nodig is?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

HPM

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 16, 2012, 17:33:31 PM
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de voorstanders van de opvang zeggen nu de vogel nog steeds leeft. Zien ze in dat ingrijpen niet nodig is?

Wekenlang zinloos lijden, Jeroen  ;)
Herman van der Meer

Henri van Dodeweerd

Citaat van: HPM op januari 16, 2012, 18:12:02 PM
Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 16, 2012, 17:33:31 PM
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de voorstanders van de opvang zeggen nu de vogel nog steeds leeft. Zien ze in dat ingrijpen niet nodig is?

Wekenlang zinloos lijden, Jeroen  ;)

Haha,

Ik ben mezelf maar eens gaan overtuigen door vanuit Kampen bij hem op ziekenbezoek te gaan. Hij vertelde me dat hij het liefst bleef waar hij was. Er kwamen zoveel mensen bij hem langs dat hij het nog wel volhield.

PS Het doel was niet het ziekenbezoek, maar een burgemeestersbezoek ;)
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

joostheeremans

Citaat van: Jeroen Nagtegaal op januari 16, 2012, 17:33:31 PM
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de voorstanders van de opvang zeggen nu de vogel nog steeds leeft. Zien ze in dat ingrijpen niet nodig is?


Deze conclusie lijkt me nogal kort door de bocht.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Jeroen Nagtegaal

Er werd gezegd dat hij maar enkele weken te leven had, ondertussen leeft ie nog steeds...
Waarschijnlijk had ie dat niet gedaan in een oplapcentrum.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Henri van Dodeweerd

Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

joostheeremans

Ik had het idee dat je uitspraak, mede door de meer algemene toon van de discussie de laatste paar pagina's, over opvang in het algemeen ging.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-