Hoofdmenu

snoerhalskever?

Gestart door jeanette, december 17, 2011, 10:50:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

jeanette

Onderstaande vraag  kwam op het  forum van Vroege Vogels;  kzitten we met een van de Snoerhalskevers (mogelijk de Bloemensnoerhalskever) op het goede spoor? Of is het iets heel anders... Bvd.
http://vroegevogels.vara.nl/Forum.35.0.html?&no_cache=1&view=single_thread&cat_uid=3&conf_uid=3&thread_uid=34471

develhorst

Kijk eens bij de Melyridae...
Jan
Hartelijke groet,
Jan Burgers

Th.Heijerman

Anthocomus equestris (Melyridae: Malachiinae). Voorheen Anthocomus bipunnctatus (Malachiidae).

Theodoor

Th.Heijerman

Tja, een minuur verschil. En bipunctatus moet natuurlijk met  n en niet met nn ...

develhorst

Tja, soms is een leerling sneller dan z'n meester....
Jan.
Hartelijke groet,
Jan Burgers

Th.Heijerman

Het bericht gelezen van aanvrager op het forum van Vroege Vogels (over Waarneming.nl)?
Citaat: " Ik vind die site erg onduidelijk en gebruikers onvriendelijk helaas."

Zouden wij daar mee bedoeld zijn?



Arp

CiteerIk vind die site erg onduidelijk
Dat zal over de database gaan - de woorden zijn immers op een forum geschreven, dus de gebruiker kan wel met forumsoftware overweg.

Citeeren gebruikers onvriendelijk helaas.
bovenstaand doet vermoeden dat dit ook op de database zal slaan. Kennelijk slechte ervaring met een admin na het invoeren van één of ander ?

CiteerZouden wij daar mee bedoeld zijn?
Jij niet in elk geval ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

develhorst

Reactie op Theodoor:
Vast en zeker: ik ben een botte Achterhoekse boer.
Gelukkig heb ik er zelf weinig last van...
Maar:
Geen idee wat ze daarmee bedoelen. Kevermensen zijn over het algemeen wel te pruimen.
Dat is nu juist het leuke van die kevermensen. Er zit van alles tussen, van hoog tot laag, en van dominee tot pastoor  ;D
En die laatste houden we sinds kort extra in de gaten.
Jan.
Hartelijke groet,
Jan Burgers

Arp

Voor alle duidelijkheid:

Citaat van: Arp op december 17, 2011, 19:55:06 PM
CiteerZouden wij daar mee bedoeld zijn?
Jij niet in elk geval ;)
Daarmee bedoel ik dus niet impliciet dat anderen in dit topic wel onvriendelijk zijn  ;D Maar het is goed mogelik dat mensen elders op het forum wel eens een onplezierige ervaring hebben gehad ;)
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

develhorst

#9
Het is altijd goed om aardig en behulpzaam te zijn.
Wie weet kunnen we nieuwelingen op het forum enthousiast maken om ook naar kevers te kijken.
Anders staan al die beessies van ons later in het museum en kijkt niemand er meer naar.
Nog één zo'n Bleker en al die musea kunnen ook wel op de schop....  >:(
Prettige Kerstdagen.
Jan.
Hartelijke groet,
Jan Burgers

jeanette

Beste mensen, bedankt  voor de reacties en het goede antwoord.

Ik lees op het VV-forum wel vaker dat mensen het moeilijk vinden om binnen te komen en in te loggen...onvriendelijk staat dus  absoluut niet op de gebruikers..maar dat wisten jullie natuurlijk wel.
Ik zal de link  over hoe in te loggen nog even op het VV-forum plaatsen.

harry60

Zo'n moeilijke deur is het niet.... maar goe hij staat altijd op een kier :)
M.Vr.Gr. Harry de Koning

jeanette

Ja natuurlijk Harry, als je een keer binnen bent en weet hoe het werkt is het geen probleem, fluitje van een cent. Maar voor dat....
Ik zal proberen het ze zo goed mogelijk uit te leggen.