Mijn vogelMOMENT van 2011 is......

Gestart door Ted van der Knaap, december 11, 2011, 12:53:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Danny katerbarg

Ik blijf 3 slangenarenden op het fochteloerveen ongelofelijk mooi vinden. Zeldzame wilde vogels die gewoon een show geven voor de kijkhut zelfs even 2 met elkaars klauwen in elkaar.

Ook de vele pestvogels(waaronder mijn eerste ooit) waren fantastisch.

In Hongarije was elke dag daar ongelofelijk. Bijeneters, Hoppen, Roodpootvalken 4 zeearenden, edelherten, bunzingen, zwarte ooievaars, wielewalen, grijskopspechten, middelste bonte spechten, Europese kanaries enz...

2012 moet nog beter worden!
met vriendelijke groeten,
Danny Katerbarg( 29 jaar), Emmen

levenslijst vogels: 282
update: 04-02-2024 20:50

landloper

#91
Citaat van: frankw op januari 01, 2012, 19:29:51 PM
Precies. En welk doel diende het?
Godallemachtig, de heilige Franciscus naäpen natuurlijk, praten met de dieren. Als ik fluitend een boomklever op mijn arm kan krijgen vind ik dat een prachtige vorm van natuurbeleving. Als ik kan communiceren met die koekoek idem. En dan zo'n stel geëngageerde zuurpruimen. Waarom gaan al die waarnemers sowieso de "natuur" in. Elke aanwezigheid is per definitie verstorend? Waarom ringen, zenderen etc.? Ik weet niet wat erger is. Ik zal die koekoek een compensatie sturen, ok?
j de groot

BramtK

Oh... Laten we elkaar dan maar carte blanche geven voor alles.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: landloper op januari 03, 2012, 09:34:01 AM
Citaat van: frankw op januari 01, 2012, 19:29:51 PM
Precies. En welk doel diende het?
Godallemachtig, de heilige Franciscus naäpen natuurlijk, praten met de dieren. Als ik fluitend een boomklever op mijn arm kan krijgen vind ik dat een prachtige vorm van natuurbeleving. Als ik kan communiceren met die koekoek idem. En dan zo'n stel geëngageerde zuurpruimen. Waarom gaan al die waarnemers sowieso de "natuur" in. Elke aanwezigheid is per definitie verstorend? Waarom ringen, zenderen etc.? Ik weet niet wat erger is. Ik zal die koekoek een compensatie sturen, ok?

Daar hebben we de bekende smoesjes weer. Ringen en zenderen hebben een  'hoger' doel. Daar worden we wijzer van en als we wijs genoeg zijn kan het ten goede komen aan de (bescherming van de) vogels. Vogels verstoren omdat je een plaatje wil schieten is alleen maar egoistisch en daarom niet te verantwoorden. Niemand behalve jij heeft er iets aan.
Mooie ontmoetingen met dieren kan je ook hebben zonder ze (en andere) eerst drie kwartier op te fokken. Dat kan zelfs helemaal zonder verstoring.
Herman van der Meer

Jaap Denee

...

Ik heb het sterke vermoeden dat -toch op zijn minst een aantal van jullie- zijn lekkerste 'vogelmomentjes' hier op het forum beleefd heeft.

:-*
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

pwolf

Citaat van: Jaap Denee op januari 03, 2012, 10:35:38 AM
...

Ik heb het sterke vermoeden dat -toch op zijn minst een aantal van jullie- zijn lekkerste 'vogelmomentjes' hier op het forum beleefd heeft.

:-*

Nu al de winnaar van de Mediator of the year award.

naar buiten, Pim
Pim Wolf, Vlissingen

BramtK

Citaat van: Jaap Denee op januari 03, 2012, 10:35:38 AM
...

Ik heb het sterke vermoeden dat -toch op zijn minst een aantal van jullie- zijn lekkerste 'vogelmomentjes' hier op het forum beleefd heeft.

:-*

Gek genoeg ben jij altijd bij die momenten aanwezig. ;)

Voor landloper, hierbij een interessante link voor wat betreft het afspelen van geluid: http://www.sibleyguides.com/2011/04/the-proper-use-of-playback-in-birding/

Hoeft helemaal niet voor 100% in de ban, maar geluidsnabootsing mag wel met enige terughoudendheid worden gebruikt.

Ik blijf binnen.
Groeten,

Bram ter Keurs

HPM

Citaat van: Jaap Denee op januari 03, 2012, 10:35:38 AM
...

Ik heb het sterke vermoeden dat -toch op zijn minst een aantal van jullie- zijn lekkerste 'vogelmomentjes' hier op het forum beleefd heeft.

:-*

Ja, we zitten hier af en toe gewoon te soppen, weet je wel weet je niet? Ja toch, niet dan?
Diana Charité )
Herman van der Meer

frankw

#98
Citaat van: HPM op januari 03, 2012, 10:02:54 AM
Citaat van: landloper op januari 03, 2012, 09:34:01 AM
Citaat van: frankw op januari 01, 2012, 19:29:51 PM
Precies. En welk doel diende het?
Godallemachtig, de heilige Franciscus naäpen natuurlijk, praten met de dieren. Als ik fluitend een boomklever op mijn arm kan krijgen vind ik dat een prachtige vorm van natuurbeleving. Als ik kan communiceren met die koekoek idem. En dan zo'n stel geëngageerde zuurpruimen. Waarom gaan al die waarnemers sowieso de "natuur" in. Elke aanwezigheid is per definitie verstorend? Waarom ringen, zenderen etc.? Ik weet niet wat erger is. Ik zal die koekoek een compensatie sturen, ok?

Daar hebben we de bekende smoesjes weer. Ringen en zenderen hebben een  'hoger' doel. Daar worden we wijzer van en als we wijs genoeg zijn kan het ten goede komen aan de (bescherming van de) vogels. Vogels verstoren omdat je een plaatje wil schieten is alleen maar egoistisch en daarom niet te verantwoorden. Niemand behalve jij heeft er iets aan.
Mooie ontmoetingen met dieren kan je ook hebben zonder ze (en andere) eerst drie kwartier op te fokken. Dat kan zelfs helemaal zonder verstoring.
Idd. Blijkbaar snapt klaploper er niet zo veel van. Als je een Koekoek zo gek maakt dat ie een kijkhut in wil vliegen puur om een foto te maken en dat vergelijkt met ringen ed. heb je er niets van begrepen en ben je alleen voor jezelf bezig..

Jaap Denee

Citaat van: BramtK op januari 03, 2012, 10:48:25 AM
Citaat van: Jaap Denee op januari 03, 2012, 10:35:38 AM
...

Ik heb het sterke vermoeden dat -toch op zijn minst een aantal van jullie- zijn lekkerste 'vogelmomentjes' hier op het forum beleefd heeft.

:-*

Gek genoeg ben jij altijd bij die momenten aanwezig. ;)

Dank voor dit (verkapte?) compliment, Bram.  ;)
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Margreet Kwh

met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

landloper

Citaat van: frankw op januari 03, 2012, 11:36:04 AM
Citaat van: HPM op januari 03, 2012, 10:02:54 AM
Citaat van: landloper op januari 03, 2012, 09:34:01 AM
Citaat van: frankw op januari 01, 2012, 19:29:51 PM
Precies. En welk doel diende het?
Godallemachtig, de heilige Franciscus naäpen natuurlijk, praten met de dieren. Als ik fluitend een boomklever op mijn arm kan krijgen vind ik dat een prachtige vorm van natuurbeleving. Als ik kan communiceren met die koekoek idem. En dan zo'n stel geëngageerde zuurpruimen. Waarom gaan al die waarnemers sowieso de "natuur" in. Elke aanwezigheid is per definitie verstorend? Waarom ringen, zenderen etc.? Ik weet niet wat erger is. Ik zal die koekoek een compensatie sturen, ok?

Daar hebben we de bekende smoesjes weer. Ringen en zenderen hebben een  'hoger' doel. Daar worden we wijzer van en als we wijs genoeg zijn kan het ten goede komen aan de (bescherming van de) vogels. Vogels verstoren omdat je een plaatje wil schieten is alleen maar egoistisch en daarom niet te verantwoorden. Niemand behalve jij heeft er iets aan.
Mooie ontmoetingen met dieren kan je ook hebben zonder ze (en andere) eerst drie kwartier op te fokken. Dat kan zelfs helemaal zonder verstoring.
Idd. Blijkbaar snapt klaploper er niet zo veel van. Als je een Koekoek zo gek maakt dat ie een kijkhut in wil vliegen puur om een foto te maken en dat vergelijkt met ringen ed. heb je er niets van begrepen en ben je alleen voor jezelf bezig..
Ach, nu ben ik al een klaploper en egoïstisch, dat valt best mee trouwens maar dat hoef ik hier niet uit de doeken te doen, maar het is goed, het blijft mijn moment, en het dier is lijkt me niet echt geslachtofferd. Fijn dat iedereen zo zelfvoldaan is.
J de Groot   
j de groot

HPM

Citaat van: landloper op januari 03, 2012, 16:28:45 PM
...
Fijn dat iedereen zo zelfvoldaan is.
J de Groot

Geweldig hoe je alweer alleen van jezelf uitgaat.
Herman van der Meer

Henri van Dodeweerd

Citaat van: HPM op januari 03, 2012, 16:34:03 PM
Citaat van: landloper op januari 03, 2012, 16:28:45 PM
...
Fijn dat iedereen zo zelfvoldaan is.
J de Groot

Geweldig hoe je alweer alleen van jezelf uitgaat.

Laten we ophouden met dit gezeur om inmiddels niks meer. Laten we de forumregels accepteren. En laten we van 2012 wat moois maken.
Met vriendelijke groet,
Henri van Dodeweerd

JandJ

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)