RPB? (wie durft het aan...)

Gestart door hoven, december 02, 2011, 15:41:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

hoven

Namelijk slechte foto's. Vandaag even op de OVP gereden. Bij de wildroosters vloog een buizerd over met veel wit in de bovenzijde van de staart en onderzijde vleugels waren veelbelovend. Dus snel stoppen, raam naar beneden, camera in stelling brengen en schieten maar. Maar de vogel was natuurlijk te snel. Dus deze slechte foto's zijn het resultaat.

Het zou me verbazen als iemand hier een uitspraak over kan/wil doen, maar ik geef het een kans...
Mvg,
Alrik

Folkert Jan

Heeft er wel iets van weg he met die staart! Ik mis alleen het donkere buikschild die toch wel zichtbaar zou moeten zijn dus durf het niet aan een uitspraak te doen.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hoven

Maar adult man heeft toch geen donkere buikschild?
Mvg,
Alrik

Folkert Jan

klopt half: zie: http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=39946

Inderdaad niet zo compleet en opvallen als de vrouwtjes en 1kj's, maar toch nog een stuk opvallender dan wat ik kan ontdekken op jou foto, maar nogmaals het zou er best 1 kunnen zijn. De staart wijst zeker in die richting. Ik zou echter toch graag altijd een tweede kenmerk duidelijk willen zien voor ik zeker wil zijn.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

BramtK

Ik zit op mijn pda te kijken, maar volgens mij zie ik veel donker op de bovenzijde van de staart en een lichte middelste staartpen. Dat doet toch meer denken aan Buizerd.
Groeten,

Bram ter Keurs

Folkert Jan

op foto 3 lijkt het toch gewoon echt een mooie eindband te zijn met verder een witte staart, maar echt heel goed is het nu ook weer niet te zien
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hoven

Op foto 1 denk ik die band ook te zien. Lastig hè?  :blink:
Mvg,
Alrik

hoven

Ik concludeer af op Buizerd. Flanken en buik kloppen idd niet.
Mvg,
Alrik