hoe kan je zien welke soort orchidee niet in Europa voorkomt

Gestart door Jan Essink, december 05, 2011, 16:47:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Essink

Neem Spiranthes: daar staan verschillende namen in. S. spiralis, S. odorata, S. cernua, S. aestivalis. Welke soort komt alleen in Europa voor?Je zou b.v. alles wat binnen Europa voorkomt als zeldzaam kunnen zetten, dan wordt de naam rood en alles wat buiten Euopa voorkomt als vrij algemeen kunnen zetten dan blijft de kleur zwart, zo maak je een onderscheid en geeft het duidelijkheid naar de waarnemer toe
met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink

gertjanvannoord

ik vermoed dat deze informatie niet in de database beschikbaar is...

Gertjan van Noord

Jan Essink

Dat kan wel in de Database, Als een plant van algemeen naar zeldzaam gezet wordt dan wordt automatische de kleur veranderd in rood.

groet,
Jan
met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink

Joris Menten

#3
Het veld "Zeldzaamheid" dient natuurlijk om zeldzaamheid te beschrijven. Niet om het voorkomen of niet in Europa weer te geven. Dat ervoor gebruiken zou geen duidelijkheid scheppen, integendeel. Joris

gertjanvannoord

Ik bedoelde: de huidige database weet niet of een plant wel of niet alleen in Europa voorkomt. Waar moet je die kennis vandaan halen?
Gertjan van Noord

Jan Essink

Wat betreft de orchideeen ben ik goed op de hoogte of de plant wel of niet in Europa voorkomt en waar de betreffende planten gevonden worden en of ze zeldzaam zijn of niet. Alleen heel langzaam beginnen de soorten die buiten Europa voorkomen ook in Observado ingevoerd te worden en er zullen maar bar weinig waarnemers zijn die ze kennen. Neem als voorbeeld alle Dendrobiums of Phalenopsis, soorten wie weet waar die voorkomen?

Jan
met vriendelijke orchideeën groet,

Jan Essink