1000 soorten in 2012 in je eigen gemeente (20 deelnemers)

Gestart door Botervlieg, november 28, 2011, 13:39:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:46:35 PM
Citaat van: MarKoHu op december 04, 2011, 11:19:19 AM
En als laatste tip: de NJN.
CiteerWerk samen met anderen, praat over je determinaties, ga met excursies mee waar je wat leert etc.
citaat Peter Meininger


Nee nee nee nee, De JNM! : http://www.jnm.nl/

Dat hangt wel een beetje van je leeftijd af, denk ik.  ;)

Wouter van der Ham

Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:48:53 PM
Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:46:35 PM
Citaat van: MarKoHu op december 04, 2011, 11:19:19 AM
En als laatste tip: de NJN.
CiteerWerk samen met anderen, praat over je determinaties, ga met excursies mee waar je wat leert etc.
citaat Peter Meininger


Nee nee nee nee, De JNM! : http://www.jnm.nl/

Dat hangt wel een beetje van je leeftijd af, denk ik.  ;)
huh, hoezo?
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Botervlieg

Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:49:43 PM
Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:48:53 PM
Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:46:35 PM
Citaat van: MarKoHu op december 04, 2011, 11:19:19 AM
En als laatste tip: de NJN.
CiteerWerk samen met anderen, praat over je determinaties, ga met excursies mee waar je wat leert etc.
citaat Peter Meininger


Nee nee nee nee, De JNM! : http://www.jnm.nl/

Dat hangt wel een beetje van je leeftijd af, denk ik.  ;)
huh, hoezo?

Iedereen tussen 12 en 25 kan daar aan meedoen toch? Weet niet van jullie allemaal de leeftijd, maar ik schat in dat meer dan de helft van de deelnemers van dit topic de 25 al voorbij is ?

Wouter van der Ham

Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:50:55 PM
Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:49:43 PM
Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:48:53 PM
Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:46:35 PM
Citaat van: MarKoHu op december 04, 2011, 11:19:19 AM
En als laatste tip: de NJN.
CiteerWerk samen met anderen, praat over je determinaties, ga met excursies mee waar je wat leert etc.
citaat Peter Meininger


Nee nee nee nee, De JNM! : http://www.jnm.nl/

Dat hangt wel een beetje van je leeftijd af, denk ik.  ;)
huh, hoezo?

Iedereen tussen 12 en 25 kan daar aan meedoen toch? Weet niet van jullie allemaal de leeftijd, maar ik schat in dat meer dan de helft van de deelnemers van dit topic de 25 al voorbij is ?
Maar jij begon zelf over de NJN? ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Botervlieg

Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:52:41 PM
Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:50:55 PM
Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:49:43 PM
Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:48:53 PM
Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:46:35 PM
Citaat van: MarKoHu op december 04, 2011, 11:19:19 AM
En als laatste tip: de NJN.
CiteerWerk samen met anderen, praat over je determinaties, ga met excursies mee waar je wat leert etc.
citaat Peter Meininger


Nee nee nee nee, De JNM! : http://www.jnm.nl/

Dat hangt wel een beetje van je leeftijd af, denk ik.  ;)
huh, hoezo?

Iedereen tussen 12 en 25 kan daar aan meedoen toch? Weet niet van jullie allemaal de leeftijd, maar ik schat in dat meer dan de helft van de deelnemers van dit topic de 25 al voorbij is ?
Maar jij begon zelf over de NJN? ;)

Nee hoor, dat was Margreet.

Wouter van der Ham

Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:54:55 PM
Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:52:41 PM
Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:50:55 PM
Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:49:43 PM
Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:48:53 PM
Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 15:46:35 PM
Citaat van: MarKoHu op december 04, 2011, 11:19:19 AM
En als laatste tip: de NJN.
CiteerWerk samen met anderen, praat over je determinaties, ga met excursies mee waar je wat leert etc.
citaat Peter Meininger


Nee nee nee nee, De JNM! : http://www.jnm.nl/

Dat hangt wel een beetje van je leeftijd af, denk ik.  ;)
huh, hoezo?

Iedereen tussen 12 en 25 kan daar aan meedoen toch? Weet niet van jullie allemaal de leeftijd, maar ik schat in dat meer dan de helft van de deelnemers van dit topic de 25 al voorbij is ?
Maar jij begon zelf over de NJN? ;)

Nee hoor, dat was Margreet.
Oh haha sorry
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Botervlieg

Geeft niet!  :duim:

Heb wel echt zin in komend jaar, jullie zijn volgens mij allemaal best enthousiast / fanatiek!

Margreet Kwh

#67
Sorry Wouter, NJN en JNM. :angel:
En voor ouwe sokken: de KNNV en het IVN
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Botervlieg

Citaat van: MarKoHu op december 04, 2011, 15:59:46 PM
Sorry Wouter, NJN en JNM. :angel:
En voor ouwe sokken: de KNNV en het IVN

Of gewoon zelf waarnemen evt met andere enthousiaste waarnemers samen.


Peter Meininger


Zou je dan ook even Millingen a/d Rijn willen controleren


Done! Zie: http://waarneming.nl/gebied/info/22947

met vriendelijke groet,

Peter Meininger

---------------------------------------------
Mijn weblog: http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/vorser/

Peter Meininger

met vriendelijke groet,

Peter Meininger

---------------------------------------------
Mijn weblog: http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/vorser/

Botervlieg

Citaat van: mein1 op december 04, 2011, 17:07:19 PM
En - vooruit - ook Haarlem opnieuw begrensd! http://waarneming.nl/gebied/view/22805

Wat een luxe! Hartelijk dank! Gelijk voor 2011 nog even 3 soortjes erbij  :duim:

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 17:14:27 PM
Citaat van: mein1 op december 04, 2011, 17:07:19 PM
En - vooruit - ook Haarlem opnieuw begrensd! http://waarneming.nl/gebied/view/22805
Wat een luxe! Hartelijk dank! Gelijk voor 2011 nog even 3 soortjes erbij  :duim:

Nou, vooruit, ik doe nog een jaartje mee.

In principe weer voor 1000, denk dat ik het dit jaar niet haal.
Mocht dat onverwacht wel zo zijn kan ik het aantal altijd nog veranderen.

Wouter van der Ham

Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 15:58:56 PM
Geeft niet!  :duim:

Heb wel echt zin in komend jaar, jullie zijn volgens mij allemaal best enthousiast / fanatiek!
Ja ik heb er ook erg zin in! Ik heb ook al een lijstje gemaakt van soorten waarvan ik zeker weet dat die in voorschoten zijn zodat ik niet vergeet daar ook naar toe te gaan en die in te voeren! ;)
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Vincent Sanders

Gr,
Vincent Sanders

Jan vH

Het is ook erg handig om bij elke soortgroep even de links uit het topic 'determinatielinks' (soms heet het anders) toe te voegen als bladwijzer. Er zitten hele handige websites bij.
Jan van Harten
Validator Plantengallen

Wouter van der Ham

Ik heb al wel een paar goede determinatie links, Hebben jullie er nog een paar?  :angel:
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Botervlieg

Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 19:44:45 PM
Ik heb al wel een paar goede determinatie links, Hebben jullie er nog een paar?  :angel:

Welke soortgroep(en) ?

Wouter van der Ham

Spinnen, pissebedden, korstmossen, bomen, Strandschelpen...
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl


Wouter van der Ham

Bedankt! Alleen die bomen vind ik nogal onduidelijk en daar staan lang niet alle soorten in, maar voor de rest erg bedankt!
Wouter van der Ham

Tussen de 11 en 25 jaar? www.JNM.nl

Botervlieg

Citaat van: wouteren3 op december 04, 2011, 20:32:20 PM
Bedankt! Alleen die bomen vind ik nogal onduidelijk en daar staan lang niet alle soorten in, maar voor de rest erg bedankt!

Oke graag gedaan. Ja misschien kun je bij die databases nog een andere bomen-site vinden.

Maarten Sluijter

Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 13:28:28 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op december 04, 2011, 13:04:20 PM
Marleen, graag deze dan in je beginpost te zetten bij mijn naam.

Maarten, ik heb er hier al op gereageerd.

Ja, maar ook Peter oppert ook dat in dit mijn geval (Schouwen) de beste optie is om de grenzen van het werkgebied aan te houden i.p.v. de gemeentegrenzen helemaal om te gooien.
.

Botervlieg

Citaat van: Maarten Sluijter op december 04, 2011, 21:37:55 PM
Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 13:28:28 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op december 04, 2011, 13:04:20 PM
Marleen, graag deze dan in je beginpost te zetten bij mijn naam.

Maarten, ik heb er hier al op gereageerd.

Ja, maar ook Peter oppert ook dat in dit mijn geval (Schouwen) de beste optie is om de grenzen van het werkgebied aan te houden i.p.v. de gemeentegrenzen helemaal om te gooien.

Dat heb ik gelezen Maarten maar iedereen doet hier gemeente. Ik ben erg blij met de steun, tips en hulp van Peter, maar dat betekend niet dat hij nu zegt hoe wij dit gaan doen. Dat hij het oppert is prima, maar we hebben afgesproken: Eigen gemeente.

Peter heeft aangeboden van enkele gemeente de grenzen te herstellen, misschien als je het vriendelijk vraagt, hij ook naar jou gemeente wil kijken. Gemeente grenzen helemaal omgooien lijkt me wel meevallen. Want óf het betekend dat de gemeente op waarneming helemaal verkeerd staat in dat geval lijkt het me zeer positief om de grenzen aan te passen. Of het betekend dat er dingen officieel niet bij de gemeente horen die jij er wel graag bij wilt, waardoor waarneming de gemeente fout aangepast zou worden. In dat geval moet de gemeente gewoon blijven zoals het is. En als je een waarneming doet buiten je gemeente, is dat gewoon jammer / pech gehad.

Bovendien hebben anderen ook gereageerd, op jou en eerdere vergelijkbare problemen van anderen, dat je nu eenmaal wel eens iets ziet buiten je gemeente, wat hier dan niet meetelt. Je zult dat echt moeten accepteren hoe balen dat soms ook is. Jij kiest ervoor mee te doen met "kijken in je eigen gemeente", dan moet je je daar ook aan houden. Klopt de gemeente niet, heb ik hierboven enkele suggesties gedaan voor een oplossing.

Maarten, sorry, we houden het gewoon bij de gemeente, zoals iedereen. Klopt het feitelijk echt niet de gemeente grens, dan kun je Peter vriendelijk vragen jou daar bij te helpen. Wat ik echt erg tof vind van Peter!  :duim:

Groetjes, Marleen

Peter Meininger

Citaat van: M. Baltus op december 05, 2011, 07:11:11 AM
Citaat van: Maarten Sluijter op december 04, 2011, 21:37:55 PM
Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 13:28:28 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op december 04, 2011, 13:04:20 PM
Marleen, graag deze dan in je beginpost te zetten bij mijn naam.

Maarten, ik heb er hier al op gereageerd.

Ja, maar ook Peter oppert ook dat in dit mijn geval (Schouwen) de beste optie is om de grenzen van het werkgebied aan te houden i.p.v. de gemeentegrenzen helemaal om te gooien.

Dat heb ik gelezen Maarten maar iedereen doet hier gemeente. Ik ben erg blij met de steun, tips en hulp van Peter, maar dat betekend niet dat hij nu zegt hoe wij dit gaan doen. Dat hij het oppert is prima, maar we hebben afgesproken: Eigen gemeente.

Peter heeft aangeboden van enkele gemeente de grenzen te herstellen, misschien als je het vriendelijk vraagt, hij ook naar jou gemeente wil kijken. Gemeente grenzen helemaal omgooien lijkt me wel meevallen. Want óf het betekend dat de gemeente op waarneming helemaal verkeerd staat in dat geval lijkt het me zeer positief om de grenzen aan te passen. Of het betekend dat er dingen officieel niet bij de gemeente horen die jij er wel graag bij wilt, waardoor waarneming de gemeente fout aangepast zou worden. In dat geval moet de gemeente gewoon blijven zoals het is. En als je een waarneming doet buiten je gemeente, is dat gewoon jammer / pech gehad.

Bovendien hebben anderen ook gereageerd, op jou en eerdere vergelijkbare problemen van anderen, dat je nu eenmaal wel eens iets ziet buiten je gemeente, wat hier dan niet meetelt. Je zult dat echt moeten accepteren hoe balen dat soms ook is. Jij kiest ervoor mee te doen met "kijken in je eigen gemeente", dan moet je je daar ook aan houden. Klopt de gemeente niet, heb ik hierboven enkele suggesties gedaan voor een oplossing.

Maarten, sorry, we houden het gewoon bij de gemeente, zoals iedereen. Klopt het feitelijk echt niet de gemeente grens, dan kun je Peter vriendelijk vragen jou daar bij te helpen. Wat ik echt erg tof vind van Peter!  :duim:

Groetjes, Marleen


Eigen gemeente  eerst! Marleen, kijk eens naar de huidige gemeente Schouwen-Duiveland, die omvat nu al bijv. de hele Philipsdam (wat gevoelsmatig echt niet bij Schouwen hoort), terwijl de Neeltje Jans / OOsterscheldkering gemeente Veere is, en dus bij Walcheren zou horen. Nou, iemand op Walcheren vindt de Oosterscheldkering bij Walcheren horen (behalve het gemeentebestuur van Veere). Zo vliegen alle vogels die langs de fameuze telpost Breskens vliegen feitelijk in de Gemeente Vlissingen. Sterker nog, de gemeentegrens van Vlissingen loopt langs de hele Zeeuws-Vlaamse Noordzeekust net vóór het strand. Er is geen Walcherse vogelaar die de Breskens vogels op zijn Walcherenlijst zou zetten! Daarom zijn bijv. voor Schouwen-Duiveland, Walcheren, Noord-en Zuid-Beveland prakitische grenzen van "werkgebieden" gecreëerd, die niet altijd overeenkomen met de gemeentegrenzen.

Misschien moet je als binnenlander niet al te star willen vasthouden aan gemeentegrenzen, maar deelnemers de vrijheid geven een bepaald gebied aan te pakken, van achtertuin tot gemeente, van gemeente tot werkgebied. Je zou kunnen overwegen een maximum te stellen aan de oppervlakte. Ik zeg dus niet hoe "jullie het moeten gaan doen", maar geef slechts wat suggesties (nogmaals) te overweging.

En mocht Maarten zich toch willen beperken tot de Gemeente Schouwen-Duiveland, dan pas ik met plezier (nou...) de gemeentegrenzen aan. Ik kan ook de "voormalige gemeente Schouwen" aanmaken! Hebben we voor Westkapelle ook gedaan! http://waarneming.nl/gebied/info/91060

met vriendelijke groet,

Peter Meininger

---------------------------------------------
Mijn weblog: http://www.zeelandnet.nl/weblog/data/vorser/

Botervlieg

#85
Citaat van: mein1 op december 05, 2011, 08:11:23 AM
Misschien moet je als binnenlander niet al te star willen vasthouden aan gemeentegrenzen, maar deelnemers de vrijheid geven een bepaald gebied aan te pakken, van achtertuin tot gemeente, van gemeente tot werkgebied. Je zou kunnen overwegen een maximum te stellen aan de oppervlakte.

Pardon? Waar is dit voor nodig?
Ten eerste "moet" ik niets en ten tweede is beledigen/discrimineren met "binnenlander" niet nodig lijkt me!

Dat de grenzen op waarneming niet goed staan, is niet mijn schuld. Waar het om gaat is dat iedereen dan een ander gebied wil. Of een eigen gemaakt gebied of weet ik wat. Van mij mag er ook een gebied "kennemerland" komen dan kan ik half noord-holland bekijken.

Dit topic ging om gemeente en niet om je favoriete gebied. Want dan mag Elswout ook wel bij Haarlem gevoegd. En de AWD ook en het zandvoortse strand ook en doe dan ook gelijk de hele spoorlijn + weilanden naar Den Haag maar daar kijk ik ook graag.

En als Maarten zo'n problemen heeft met die afspraak, moet Maarten overwegen om niet mee te doen. Begrijp me niet verkeerd, ik wil hem/je niet weg hebben, in tegendeel. Maar (voor de 385e keer) dit topic ging om gemeente en daar kies je dan voor als je besluit om mee te doen.

Edit: Als we zouden zeggen een gebied van xx.xxx groot, dan wil de volgende daar toch weer 1, 5 of 10km bij.

Ik heb je suggesties gehoord. In principe nee.

Weet je, wacht maar, let op! Ben zo terug...

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Hier.

Voor iedereen die liever een eigen gebied kiest dan in de eigen gemeente te zoeken.

1000 soorten in 2012 in je favoriete gebied

Wie van dit topic naar dat topic wil verhuizen, laat het alsjeblieft even weten.

Groetjes, Marleen

HPM

Citaat van: M. Baltus op december 05, 2011, 08:27:29 AM
Hier.

Voor iedereen die liever een eigen gebied kiest dan in de eigen gemeente te zoeken.

1000 soorten in 2012 in je favoriete gebied

Wie van dit topic naar dat topic wil verhuizen, laat het alsjeblieft even weten.

Groetjes, Marleen

Kan je niet ook een topic beginnen over 1000 soorten in 2012 in je eigen badkamer?
Dan heb je tenminste weer wat te organiseren en mensen met goede suggesties af te bekken.

Herman van der Meer

Botervlieg

Citaat van: HPM op december 05, 2011, 10:17:01 AM
Citaat van: M. Baltus op december 05, 2011, 08:27:29 AM
Hier.

Voor iedereen die liever een eigen gebied kiest dan in de eigen gemeente te zoeken.

1000 soorten in 2012 in je favoriete gebied

Wie van dit topic naar dat topic wil verhuizen, laat het alsjeblieft even weten.

Groetjes, Marleen

Kan je niet ook een topic beginnen over 1000 soorten in 2012 in je eigen badkamer?
Dan heb je tenminste weer wat te organiseren en mensen met goede suggesties af te bekken.

Maarten Sluijter

Citaat van: mein1 op december 05, 2011, 08:11:23 AM
Citaat van: M. Baltus op december 05, 2011, 07:11:11 AM
Citaat van: Maarten Sluijter op december 04, 2011, 21:37:55 PM
Citaat van: M. Baltus op december 04, 2011, 13:28:28 PM
Citaat van: Maarten Sluijter op december 04, 2011, 13:04:20 PM
Marleen, graag deze dan in je beginpost te zetten bij mijn naam.

Maarten, ik heb er hier al op gereageerd.

Ja, maar ook Peter oppert ook dat in dit mijn geval (Schouwen) de beste optie is om de grenzen van het werkgebied aan te houden i.p.v. de gemeentegrenzen helemaal om te gooien.

Dat heb ik gelezen Maarten maar iedereen doet hier gemeente. Ik ben erg blij met de steun, tips en hulp van Peter, maar dat betekend niet dat hij nu zegt hoe wij dit gaan doen. Dat hij het oppert is prima, maar we hebben afgesproken: Eigen gemeente.

Peter heeft aangeboden van enkele gemeente de grenzen te herstellen, misschien als je het vriendelijk vraagt, hij ook naar jou gemeente wil kijken. Gemeente grenzen helemaal omgooien lijkt me wel meevallen. Want óf het betekend dat de gemeente op waarneming helemaal verkeerd staat in dat geval lijkt het me zeer positief om de grenzen aan te passen. Of het betekend dat er dingen officieel niet bij de gemeente horen die jij er wel graag bij wilt, waardoor waarneming de gemeente fout aangepast zou worden. In dat geval moet de gemeente gewoon blijven zoals het is. En als je een waarneming doet buiten je gemeente, is dat gewoon jammer / pech gehad.

Bovendien hebben anderen ook gereageerd, op jou en eerdere vergelijkbare problemen van anderen, dat je nu eenmaal wel eens iets ziet buiten je gemeente, wat hier dan niet meetelt. Je zult dat echt moeten accepteren hoe balen dat soms ook is. Jij kiest ervoor mee te doen met "kijken in je eigen gemeente", dan moet je je daar ook aan houden. Klopt de gemeente niet, heb ik hierboven enkele suggesties gedaan voor een oplossing.

Maarten, sorry, we houden het gewoon bij de gemeente, zoals iedereen. Klopt het feitelijk echt niet de gemeente grens, dan kun je Peter vriendelijk vragen jou daar bij te helpen. Wat ik echt erg tof vind van Peter!  :duim:

Groetjes, Marleen

[..]

En mocht Maarten zich toch willen beperken tot de Gemeente Schouwen-Duiveland, dan pas ik met plezier (nou...) de gemeentegrenzen aan. Ik kan ook de "voormalige gemeente Schouwen" aanmaken! Hebben we voor Westkapelle ook gedaan! http://waarneming.nl/gebied/info/91060

Peter, dan wil ik graag de "voormalige gemeente Schouwen", met als grenzen die van het werkgebied, want volgens mij klopt het werkgebied in grote lijnen wel met de grenzen van de gemeente Schouwen.
Wat er af zou kunnen in het gebied "de voormalige gemeente" zijn denk ik een stuk van de Noordzee, maar wel een strook van 5 km uit de kust behouden voor zeetrek etc., misschien een stuk van de kering, maar persoonlijk tel ik het eiland Neeltje wel mee voor m'n Schouwen-lijst en misschien een stuk van de Philipsdam, maar ik weet ook niet precies tot hoever die dan afgesneden moet worden.

Desnoods wil ik het zelf wel doen Peter, als jij er geen zin in hebt.
.