BMP met ObsMapp hoe staat het ervoor??

Gestart door escher, november 23, 2011, 18:00:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

escher

Lees vandaag op Twitter het volgende bericht;

#ldsovon11 Als je ook wilt weten hoe je dit kaartje zelf kan maken waarneming.nl/monitoring.php... Kom naar de Waarneming.nl stand (nr 10)

Nu heb ik daar al eens eerder een vraag over gesteld, maar kunnen we volgend voorjaar met een daarvoor gemaakte app onze broedvogelkarteringen in het veld invoeren? Of lees/zie ik het twitter bericht dan verkeerd??
Een app waarmee je broedvogels kunt karteren en tellingen kan invoeren.
Per BMP gebied invoeren vanaf een vooraf ingelezen kaart en lijst met broedvogels volgens de sovon methodiek.
Deze zouden dan naderhand meteen geupload moeten kunnen worden in het nieuwe auto clusterprogramma van Sovon.
Kan er as weekend niet bij zijn op de landelijke dag maar ben wel heel benieuwd naar de vorderingen op dit gebied.
Ik hoor het graag.

Carl Zuhorn
Groeten Carl Zuhorn

Gerard Troost

Het plan is inderdaad om voor volgend seizoen ObsMapp tegen de autoclusterroutines aan te laten praten.

Citeer
invoeren vanaf een vooraf ingelezen kaart
Wat bedoel je daar precies mee?

Citeer
en lijst met broedvogels volgens
En wat bedoel je hier precies mee?
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

escher

Ben niet techisch ICT aangelegd maar met de moderne technieken zie ik het zo voor me;

Citeerinvoeren vanaf een vooraf ingelezen kaart.
De kaart van het BMP plot zoals bij SOVON bekend en gebruikt voor autocluster.

Citeeren lijst met broedvogels volgens.
De lijst met de al bekende broedvogels bij SOVON van het BMP plot welke je wil inventariseren. Dus alleen deze soorten, met bv een vakje nieuwe soort.

Dus simpel gezegd op het display van bv je tablet, een kaart met links/rechts in het scherm de lijst broedvogels, en de lijst met broedcodes, de balk bovenin met de autoclustergereedschappen. En een invoerscherm voor datum tijd alhoewel dit natuurlijk ook automatisch ingelezen kan worden door het te gebruiken apparaat.

Groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn