Nieuwe natuurliteratuur

Gestart door Margreet Kwh, november 21, 2011, 14:45:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

Margreet Kwh

Als pendant van de nostalgische natuurliteratuur, open ik hier een topic voor nieuwe natuurliteratuur. Voor het rapport of het boek waar je enthousiast over bent.
De aftrap: http://www.athenaeum.nl/recensies/geerat-vermeij-schelpen-en-beschaving
Dit kocht ik tijdens een bezoek aan Nemo in Amsterdam. Ik heb de auteur een keer horen spreken en dat was een bijzondere ervaring.
Ik ben het boek nu aan het lezen en ik heb geen spijt van mijn aankoop. Voor alle liefhebbers van evolutieliteratuur!
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

Norman

Voor mij is Badger van Timothy Roper favoriet. Iet wat zware kost, maar zeer compleet is als het gaat om Dassen.
Gekocht bij Naturalis, wat voor mij altijd een ramp is om te bezoeken. Zoveel keus, zoveel wensen, maar zo'n beperkt budget....

Een andere recent werkje waar ik groots mee ben is de zakgids vogels van Nederland. De zakgids denk ik voor iedere vogelaar die wil weten welke vogel hij/zij onderweg tegenkomt. Niet voor de lijstjesvogelaars, want de meeste zeldzaamheden vin je hier niet in, maar voor 99% van de situaties een heerlijk handzaam boekje dat ik graag meeneem tijdens excursies, omdat het veel duidelijker is dan de ANWB bijvoorbeeld. Volgend jaar gaan we het boekje ook cadeau doen bij de vogelcursus die we gaan geven bij onze IVN afdeling.